Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Linky mhd záver.
Schéma rok 1980.
Linky mhd pokračovanie.
Oskenované v lepšej kvalite.
Reply on: JerryBA #218577:
Kolko zbytocnych, subeznych elektrickovych liniek tam je ?
Reply on: zlomok #218670:
(Och, musím sa odnaučiť písať reakciu po kúskoch 20 minút, lebo potom ma zakaždým niekto predbehne ? )
Reply on: munww #218669:
Lenže objektívne - bez ohľadu na ostatné plusy a mínusy - trčiace vozidlá v pár križovatkách (koľko takých ti napadá?) sú omnoho menšie zlo, než kolaps križovatky vinou prehustenia zástupom autobusov. Väčšina zastávok je na dve súpravy, čiže ≈60m, nachystaná už teraz.
----------
Čo sa vysvetlenia týka: išlo o to, že som nemal odkiaľ vedieť, že zrazu ťa zaujíma aj potreba autobusov na NAD pri reko, keď dovtedy si argumentáciu primárne staval na krátkodobých výpadkoch, čiže mi pripadalo inappropriate byť obvinený z podsúvania. Ale ok, vysvetlili sme si.
----
Celkovo, skupina je to tu vcelku zabehaná, ale osobne mi vôbec nevadí príchod nových ľudí s novými názormi - veď o tom je diskusia. Cizelovať si argumenty v konfrontácii s protistranou sa zíde, nemôžme sa 24/7 tlapkať po pleci ?
Reply on: munww #218669:
Väčšina zastávok má dĺžku 65 metrov a tých pár kratších sa dá relatívne jednoducho predĺžiť. Nevidím žiaden problém v tom, aby v BA jazdili električky dlhé 45 až 50 metrov. Naopak, považujem to za niečo čo by malo opodstatnenie už dnes, ale tento môj názor zatiaľ nikto na DPB nezdieľa, alebo iba málo ľudí. S križovatkami problém nie je, vozidlá nikam nemusia trčať, akurát by sa museli upraviť časy na vyprázdnenie križovatky. Takže drobné úpravy signálnych plánov.
Reply on: tr3mp #218667:
Hej, v zásade súhlasím, no to predlžovanie električiek pre zvyšovanie kapacity je spojené s nejakými problémami. Dĺžka nástupíšť, trčiace vozidlá do križovatiek a pod.
Reply on: MatejBA #218666:
V pohode, pomiešal si čísla, normovaných 240 si prirovnal k výrobcovému 177 pre CapaCity. Pri CapaCity je však len to jedno číslo, to by mňa zastavilo. Mohol som si to možno nejako kuknúť sám z iného zdroja a nemuseli by sme tu strácať čas. Na druhej strane sú tu ľudia ktorí tie čísla vedia a môžu hodiť, za čo som vďačný.
Reply on: munww #218665:
Pre zaujímavosť, električka CAF Urbos 3 premávajúca v Budapešti má dĺžku skoro 56 metrov a kapacitu 562 osôb pri 7,28 os/m2. (Pri 5 os/m2 to bude niečo medzi 350 a 400 osobami, závisí to od počtu sedadiel (http://www.caf.net/en/productos-servicios/proyectos/proyecto-detalle.php?p=268).

Dôležité je to, že kapacitu električiek dokážeš aj zdvojnásobiť nasadením kapacitnejších vozidiel, pri zachovaní intervalu a teda aj počtu vozidiel a plus-mínus rovnakej priepustnosti trate. Toto je s autobusmi nerealizovateľné.
Reply on: munww #218665:
Tak omyl ako omyl - ja som pouzil cisla, ktore som vycital z informacii o vozidlach.

https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/428/Mercedes-Benz-CapaCity
https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/740/Skoda-30T-ForCity-Plus

To, ze som si neuvedomil, ze ratam s inymi cislami, je moja chyba. Ale ci uz ratame 8os/m2 alebo 5os/m2 nam pomerne stale vyjde rovnako 🙂 (horsie je ak sa miesaju cisla)
Reply on: Valec #218664:
Ďakujem, takže rozdiely v kapacite medzi busmi a najkapacitnejšou elinou sú skutočne veľké. Dá sa však povedať, že som bol uvedený do omylu, keďže tu bolo uvedené 177 bus a 240 električka
Reply on: munww #218663:
Pri výpočtoch použi normovanú kapacitu:
SOR 18 . . . 130
CapaCity . . . 140
T3/T6 . . . 110
K2 . . . 160
29T/30T . . . 240

Reply on: Valec #218662:
takže daj prosím ťa rovnaké čísla pre autobusy Sor 18, Mercedes Capacity a električky pri obsadenosti 5 os / m2
Reply on: munww #218657:
Ak to povedala hovorkyňa DPB, tak to možno bolo oficiálne, ale len tak na 10% pravdivé.

Kapacitu určuje výrobca. Zvyčajne sa maximálna počíta pri obsadenosti 8 os / m2, čo je maximum ľudí, ktoré sa dokáže do vozidla natlačiť a treba s ňou počítať pri výpočte zaťaženia vozidla.
Bežná (normová) kapacita sa však počíta nižšia a to z toho dôvodu, že dopravca nemá záujem, aby sa mu ľudia maximálne tlačili vo vozidlách. Túto si zvyčajne stanovuje dopravca sám podľa toho, aké chce pohodlie ponúknuť. V slovenských podmienkach sa používa zvyčajne 5 os / m2, v zahraničí to býva bežne 4 a menej.

Preto je potrebné porovnávať vždy rovnaké údaje.
Reply on: Ike #218659:
Hej to beriem, zrejme som si vôbec neuvedomil že ste tu už akási zabehaná skupina a väčšinou asi máte v problematike relatívne hlboké vedomosti...
Vpálil som sem trochu nešťastne....
Reply on: munww #218658:
Aj ten návrat električiek naspäť na svoju radiálu má samozrejme nevýhody. V poslednej vete som sa nepresne vyjadril. Stojace električky na jednej radiále by tak neovplyvnili kapacitu na inej radiále. Výhodou pre ľudí by v takom systéme bolo, že by ľahko identifikovali električky motajúce sa kdekoľvek v centre, vidia číslo 3 a vedeli by, že nech smeruje kamkoľvek za chvíľu bude smerovať do Rače. Samozrejme viem, že väčšinou by to videli alebo mohli vidieť napísané vpredu.
Podobný systém už vyše 20 rokov funguje napríklad v Melbourne, všetky vlaky smerujúce do centra sa v City zmenia na metro a pod zemou urobia akési kolečko (sú tam 4 koľaje, po 2 na dvoch úrovniach). Priebežne pokračujú naspäť na svoju radiálu. Na kolečku je 6 staníc....
Reply on: munww #218657:
Ja som Ti schválne uviedol kapacitu električky pri 4 osobách/m^2 a autobus (najkapacitnejší) pri 8 osobách/m^2 a ani tak to nevyšlo v prospech autobusu ? A inak veľa vecí sa dočítaš na tejto stránke. Lebo ísť s bubnom na zajace bez argumentačnej bázy. Veľa vody tu nenamútiš. Kopec štatistík potvrdzujúcich alebo vyvrácajúcich (väčšinou vyvrácajúcich) tvoje argumenty nájdeš aj v ľavom menu bez toho aby si kontaminoval diskusiu.
V horizonte 10 rokov a viac, o čom tu stále píšem, sa veci budú ďalej meniť. Nielen že autobusy budú ekologické, no aj ľudia budú menej cestovať za prácou. Budú pracovať z domu alebo aj nebudú vôbec.
Na druhej strane zlepší sa aj spoľahlivosť električiek, takže uvidíme...
Prečítal som si tu nejaké dobré myšlienky ako zlepšiť ľudovo povedané spoľahlivosť električiek. Pridám k tomu ešte jednu. Podľa mňa by bolo fajn, keby sa električky z centra mesta vracali naspäť odkiaľ prišli. Urobili by v centre nejaké "kolečko" a pokračovali naspäť na svoju radiálu. Chcelo by to možno pridať nejaké koľajnice v centre, aby tých rôznych kolečiek mohlo byť viac hlavne z hľadiska stojacej električky práve v centre, kedy by tam ostatné zmenili trasu...
Takto by stojace električky na jednej radiále neovplyvnili tie ostatné...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.