A kolko krat je zapcha na napriklad Racianskej a elektricky jazdia bez problemov?
Cela tato debata je o tom, ze mi ti dame fakty, ty das "mozno, asi, neviem, odhadujem, myslim si" proti-argument a aby si dal vacsiu vahu tvojim prispevkom, zacnes vyberat veci, kde ked ti uz po milion prvykrat hovorime to iste a pridame dodatok napriklad "je to hlupost", ze na teba utocime.
Teraz na teba zautocim, tak si to tak kludne zober - ty nie si normalny alebo si psychopat, lebo sme ti dali tolko argumentov, ale ty si stale melies svoje kraviny. Dali sme ti minimalne 5 roznych navrhov, ktore by sa dali realizovat najneskor do roka, ale ty stale melies o "vsezachranujucich" autobusoch.
V clanku si spominal (co som daval link), ze elektricka je 3x tak ako autobus. Ano je. Ale ma aj 3x dlhsiu zivotnost a 2-3x vyssiu kapacitu a nizsie prevadzkove naklady (ked sme tu vsetci iba spiatocnicky neandrtalci, spocitaj si, kolko pri cene nafty/elektriny stoji 1km jazdy autobusu a 1km jazdy elektricky). Az na vyhybky potrebuju kolaje minimalnu udrzbu, narozdiel od asfaltu, ktory pri tazkych autobusoch by si musel menit sakra casto. Nehovoriac o splodinach, ktore produkuju, hluku, co vydava motor (ci uz pri stati alebo jazde) a v neposlednom rade ekonomickej hovadine, ktora by sa ti nezaplatila nikdy! Nikdy neusetris tolko penazi zrusenim elektriciek a nahradenim autobusov, aby sa ti to oplatilo. Nikdy. To by musela nafta stat nie 1,1 eura/liter ale 0,1 eura/liter.
Tak a teraz sa uraz a konecne daj pokoj s blbymi napadmi.
Aké dôkazy pýtam? Všetci vieme, že keď električka pre jednu z mnohých príčin zastane, zastanú všetky za ňou.
Pýtam sa: je to tak? Čiže o čom sa bavíme? Chceme spoľahlivú dopravu či chceme električky?
Štatistiku nemám, myslím, že ju nikto nerobí. Viem však že sa to deje relatívne často, odhadujem to na minimálne raz to týždňa niekde v Bratislave, možno aj dva krát.
Premisa 1: To nevidím ako riešenie, väčšinou predsa nie je miesto na cestách. Kade by chodili autá?
Premisa 2: Také bus pruhy urobiť treba tam kde sa to dá. Väčšinou však nie je na cestách miesto.
Premisa 3: Práve naopak, keby to bolo v mojej moci znepríjemnil by som autám vjazd do miest a nútil vodičov používať MHD. Spôsobov ako to dosiahnuť je veľa.
A tú štúdiu by som rád vedel? Lebo pýtať od nás dôkazy o niečom, čo funguje a vymýšlať novinky, ktoré nefungujú s tým, že niekto začať musí je prudko pavedecký postup.
"hlavný električkový problém. Zastane jedna (príčin je veľa), zastanú všetky..." - ako často sa tak deje? Teda ako často sú prestoje električiek na tej- ktorej radiále? Máš k dispozícií štatistiku?
Prosím ťa to si odkiľ zobral? Čo mi tu podsúvaš čo som nenapísal a ani nechcem? Práve naopak, keby to bolo v mojej moci znepríjemnil by som autám vjazd do miest a nútil vodičov používať MHD. Spôsobov ako to dosiahnuť je veľa.
"Kade by chodili autá?" a sme doma - pan je gumokolista. Takze navrh na buspruh pre autobusy a auta s 3 a viac ludmi je tiez "zly"...
Tak ja navrhujem zrusit vsetky autobusy a nahradit ich lietajucim kobercom - nebudu nam smradit ulice, nebudu zavadzat autam a budu lietat nad zapchou.
A chces mesto podobne Bratislave? Dobre, nech sa paci - Brno. Tam to funguje a funguje to dobre. A teraz tvoj protiargument.
Aby sme tu neplytvali priestor: budeš taký lákavý a teda predložíš aspoň nejakú štúdiu (nemusí to byť zrovna článok z Nature), ktorá podloží tvoje argumenty. Alebo aspoň mesto.
To nevidím ako riešenie, väčšinou predsa nie je miesto na cestách. Kade by chodili autá?
Stále by tiež zostal hlavný električkový problém. Zastane jedna (príčin je veľa), zastanú všetky...
Už som to spomínal, napríklad tak, že električky vysunuli autobusy zo svojho priestoru na cesty kde sa tlačia v zápche s autami. Vodiči busov prichádzajú o prestávky na konečných, kde často nemajú čas ani na uspokojenie svojich nutných potrieb a nie ešte niečo čítať, či telefonovať, v kľude sa najesť a podobne.
Vyššie platy by to z istého hľadiska nahradili
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MatejBA
Cela tato debata je o tom, ze mi ti dame fakty, ty das "mozno, asi, neviem, odhadujem, myslim si" proti-argument a aby si dal vacsiu vahu tvojim prispevkom, zacnes vyberat veci, kde ked ti uz po milion prvykrat hovorime to iste a pridame dodatok napriklad "je to hlupost", ze na teba utocime.
Teraz na teba zautocim, tak si to tak kludne zober - ty nie si normalny alebo si psychopat, lebo sme ti dali tolko argumentov, ale ty si stale melies svoje kraviny. Dali sme ti minimalne 5 roznych navrhov, ktore by sa dali realizovat najneskor do roka, ale ty stale melies o "vsezachranujucich" autobusoch.
V clanku si spominal (co som daval link), ze elektricka je 3x tak ako autobus. Ano je. Ale ma aj 3x dlhsiu zivotnost a 2-3x vyssiu kapacitu a nizsie prevadzkove naklady (ked sme tu vsetci iba spiatocnicky neandrtalci, spocitaj si, kolko pri cene nafty/elektriny stoji 1km jazdy autobusu a 1km jazdy elektricky). Az na vyhybky potrebuju kolaje minimalnu udrzbu, narozdiel od asfaltu, ktory pri tazkych autobusoch by si musel menit sakra casto. Nehovoriac o splodinach, ktore produkuju, hluku, co vydava motor (ci uz pri stati alebo jazde) a v neposlednom rade ekonomickej hovadine, ktora by sa ti nezaplatila nikdy! Nikdy neusetris tolko penazi zrusenim elektriciek a nahradenim autobusov, aby sa ti to oplatilo. Nikdy. To by musela nafta stat nie 1,1 eura/liter ale 0,1 eura/liter.
Tak a teraz sa uraz a konecne daj pokoj s blbymi napadmi.