Pričom v reále je ten rozdiel obsaditeľnosti ešte väčší - v prospech zlej, psíkyzabíjajúcej, dietkypožierajúcej, pomalej, krivej, úzkorozchodnej, zastaralej, autobusyzdržujúcej električky.
Električky starnú - kúpia sa nové. Radiály treba rekonštruovať (mmch. omnoho menej často než cesty) - zrekonštruujú sa. A budú na nich zasa jazdiť električky.
Argument o papalášoch a rodinkárstve - to by so zmenou trakcie nejako vymizlo? Prečo si to myslíš?
Nejde o to aby ľudia so mnou súhlasili, v diskusii je dobré hodiť úplne iné myšlienky nech sa vykryštalyzujú tie správne názory. Ja som ochotný názor meniť, len hlupáci názory nemenia...
Riešenie prestojov električiek je samozrejme nutnosť. Prečítal som si tu v tomto smere mnoho myšlienok s ktorými súhlasím. Ide len o to, či prestoje električiek chceme odstrániť úplne nahradením autobusmi alebo nie. Myslím, že ak by tzv. odborníci prepočítavali nákladovosť električiek v porovnaní s busmi, každý by prišiel s iným výsledkom, rozdiely by boli veľké a výsledky by boli v oboch smeroch. Záležalo by na tom čo zohľadnia a ako. Je to bežný jav s odborníkmi v každom odvetví. Samotní vedci dokázali, že ich výskum je často ovplyvnený tým čo očakávajú, alebo chcú. Ja si na taký výpočet netrúfam, je to náročné, nemám podklady.
Stále však ide o to, že električky "zaberajú" miesto autobusom, keďže nemáme bus pruhy. Nemáme ich už veľmi dlho napriek tomu, že sú potrebné. Čiže asi nebudú....
A s akým intervalom by ich tie busy nahradili? Inak v mestách veľkosti Bratislavy sa dnes bežne nakupujú a prevádzkujú električky dĺžkovej kategórie 45 metrov. Koľko autobusov by nahradilo takúto električku? O koľko viac miesta by potrebovali?
Lebo autobusy nepotrebujú žiadnu údržbu a už vôbec nie náročnejšiu. Začni už s tým podnikať, možno sa ti bude dariť.? Ale tvojím skutočným cielom je tu zrejme len trollovať, takže strata času na teba ďalej reagovať.
Tvrdíš, že z dôvodu "nespoľahlivosti" električkovej dopravy - teda "zastane jedna, stoja všetky" ju treba celú zrušiť a nahradiť autobusmi. A čo takto riešiť príčinu prestoja električiek? Vo väčšine prípadov sú to nehody s autami. Keby si riešil odstránenie príčiny, teda to, aby tie električky mali minimalizované prestoje, tak by tu s tebou súhlasili úplne všetci.
Respektíve lepšie povedané, divízia autobusy by potrebovala 35 extra vodičov v porovnaní s tým, koľko vodičov má dnes divízia električiek a autobusov spolu. Plus nejakí opravári a pod.
V nevodičských povolaniach divízia električky zamestnáva viac ľudí. Boli by zbytoční...
Uznávam, že parkovanie v bus pruhoch mimo špičky by malo občas negatívne dopady. Podobne ako stojace električky . Asi to nie je dobrá myšlienka. Možno len tam, kde autá môžu prejsť aj do protismeru.
Zjavne nie si schopný normálne reagovať na to čo píšem. Takže ešte raz:
Neviem koľko je električiek. Ak ich je 100 (asi viac) tak vzhľadom na rozdiel kapacít treba vzhľadom na tvoje čísla cca 135 autobusov. Na každý voz aby jazdil od rána do noci a väčšina aj cez víkend treba 3 vodičov. Niektoré však jazdia len v špičkách, tzv. delené služby, a na tie vozy treba jedného vodiča. Sú aj nočné vozy no tie sú väčšinou pokryté už spomínanými vodičmi v rámci zadelení.
Tých 35 extra autobusov by jazdilo len v pracovných dňoch v špičke. Čiže treba 35 extra vodičov. Ak to zaokrúhlime na 50 kvôli potrebe ďalších opravárov a podobne, divízia autobusy by narástla o 50 ľudí.
Divízia električky zamestnáva v nevodičských pozíciách viac ľudí, sú tam samozrejme aj riadici pracovníci s vysokými platmi...
Ale nikto tu nie je dostatočne inovatívny a všetci tu uvažujeme iba v zabehnutých mantineloch.... ?
Takže riaditeľ súkromného dopravcu, vedúci či riaditelia na ministerstve dopravy, u iných dopravcov a dopravných spoločností, projektanti, vyštudovaní dopravní inžinieri, stavební inžinieri, ekonómovia, atď (sorry na koho som zabudol) - všetci si máme nechať poradiť od diskutéra, ktorý musí zostať v anonymite, základné premisy svojho návrhu nevie podložiť, predložil iba minimum faktov a vo svojej podstate aj keby sme mali uznať jeho názor, tak rieši iba následky namiesto príčin...
Ale ty chceš meniť systém, tak dokáž, že je lepší. Mne stačí ten súčasný tak načo budem potvrdzovať dávno zaužívané. Inak už viacerí ti tu to už vyvrátili. Začni v doprave podnikať, nakúp si tie autobusy keď je to tak super výhodné, založ si vlastný dopravný podnik a uvidíš kolko ušetríš, možno ti dá i štát dotácie ak sa tvoje domienky potvrdia. Vypisováním tu nič nedosiahneš.
Ja som doteraz nepochopil, ako chceš nahradiť električky autobusmi bez navýšenia počtu zamestnancov pri zachovaní súčasného štandardu obslužnosti, keď najkapacitnejšia električka má kapacitu 241 miest a najakapacitnejší autobus 177 miest.
A to parkovanie v bus pruhoch ani nebudem komentovať. Ak sa stane v sedle dopravná nehoda a vzniknú dopravné zápchy, tak autobus bude trčať v zápche, že? Veľmi spoľahlivé a atraktívne ?
Proste si si vymyslel blud a teraz sa ho veľmi, veľmi neúspešne snažíš obhájiť. A používaš pri tom argumenty, že si sám sebe protirečíš. Jedna z možností je, že si obyčajný troll, takže tu moja diskusia s Tebou končí.
Ak môžem naposledy podotknúť, nechaj si tu poradiť. Čo ja viem, tu medzi diskutujúcimi, čo reagovali na tvoje príspevky, je jeden z nich riaditel súkromnej železničnej společnosti, ktorý bude o doprave určite vedieť viac. Tiež sú tu ludia, ktorí odbor doprava študujú a ludia s dlhoročnými skúsenosťami, nie len laici s fandovia.
Haló, veď mne sa električky a vozenie v nich páči. Napriek tomu by som dal prednosť busom kvôli spoľahlivosti a rýchlosti celej MHD. Električky sa po radiálach v špičke hýbu popri busoch stojacich v zápche. Nemalo by to tak byť, to uznáš. Keď doteraz nemáme bus pruhy tak asi nebudú. Záujem a bezohľadnosť papalášov neprekonáme...
Ty pochop, že hovorím o horizonte minimálne 10 rokov, električky starnú, radiály bude treba znovu rekonštruovať. Vtedy sa zmenia na bus pruhy a nemalo by to byť drahšie. Mimochodom nemáme len relatívne nové električky, stále jazdí veľa starých. Všetko treba správne načasovať.
Treba na vec pozerať z dlhodobého hľadiska. Ty vyhlasuješ, že električky sú lacnejšie no čísla nedávaš. Odhaduješ ako aj ja.
Ľudia majú električky radi, sú pohodlnejšie a v špičke sa hýbu rýchlejšie. Tak na vec pozerajú aj mnohí papaláši, ktorí o veciach rozhodujú. Nevedia si predstaviť, že busy budú stále pohodlnejšie, jazdili by plynulejšie a minimálne rovnako rýchlo ako električky,keby sa hýbali v terajšom električkovom priestore.
Nezabúdaj, že papalášom v Dopravných podnikoch a na Magistráte električková doprava vyhovuje kvôli vlastným finančným a iným záujmom. Kašlú na normálnych ľudí. Obstarávanie rôznych prác a služieb sú pre nich osobné finančné príležitosti, v divízii elektrické dráhy zamestnávajú svojich, skrátka väčšia príležitosť na korupciu a rodinkárstvo. Zváž, že DPB zamestnáva z celkového počtu zamestnancov len 40 percent vodičov. Plytvá verejnými zdrojmi až je to fakt nechutné. Zdravý pomer by bol minimálne opačný, vodičov by malo byť aspoň 60 percent. Myslíš, že papaláši kvôli tomu nespávajú?
Podobne môžu uvažovať aj ľudia a papaláši v Prahe a iných mestách, nemyslíš?
Dopravné podniky sa nemôžu riadiť podla toho, že si niekto len tak niečo vymyslí, že sa mu páči nejaký dopravný prostriedok a nejaký nie. Niekto by rád sa po Bratislave vozil metrom, ale to tiež proste nie je rentabilné v súčasnej dobe. Ja som zase človek fanda do električiek a z čisto šoto hladiska tiež môžem chcieť, aby sa vrátili električky do Ústí nad Labem a do Opavy, kde sa momentálne zdržujem. Zaujímavá by bola električková sieť i Banskej Bystrici...Človek môže snívať, ale musí si uvedomiť čo je RENTABILNÉ. Ja tu bezhlavo nelobujem za električku v každom mestečku, len preto, že by sa mi to páčilo. Keď tak tvrdo stojíš za čisto autobusovou dopravou v Bratislave, veď vypracuj podrobnejšiu štúdiu o jej výhodnosti so všetkými prepočtami kolko sa môže ušetriť. Ale vopred upozorňujem, že nakoniec pri tom sám zistíš, že to vôbec výhodnejšie nie je.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
munww
Riešenie prestojov električiek je samozrejme nutnosť. Prečítal som si tu v tomto smere mnoho myšlienok s ktorými súhlasím. Ide len o to, či prestoje električiek chceme odstrániť úplne nahradením autobusmi alebo nie. Myslím, že ak by tzv. odborníci prepočítavali nákladovosť električiek v porovnaní s busmi, každý by prišiel s iným výsledkom, rozdiely by boli veľké a výsledky by boli v oboch smeroch. Záležalo by na tom čo zohľadnia a ako. Je to bežný jav s odborníkmi v každom odvetví. Samotní vedci dokázali, že ich výskum je často ovplyvnený tým čo očakávajú, alebo chcú. Ja si na taký výpočet netrúfam, je to náročné, nemám podklady.
Stále však ide o to, že električky "zaberajú" miesto autobusom, keďže nemáme bus pruhy. Nemáme ich už veľmi dlho napriek tomu, že sú potrebné. Čiže asi nebudú....