Reply on: 810zssk #164003:
"BS100 je rozhodne lepsie ako EMTrest palubaky."Predpokladám, že to hodnotíš zo svojej každodennej praktickej skúsenosti s oboma systémami, nie len zo skúseností s kreslením si v gBUSE.
S trolejbusovými traťami to súvisí tak, že minule tu niekto spomínal, že sa tie € peniaze mohli radšej na ne, než na palubáky a označovače použiť. ?
JeJe
Je zaujímavé sledovať ako interpretuješ vyjadrenia iných diskutérov. Keď som tu včera napísal, že Japonci určite nie sú hlúpi a majú svoje dôvody, kvôli ktorým uprednostňujú krátke busy, tak si ma hneď obvinil, že používanie kĺbových autobusov pokladám za ekvivalenciu hlúposti. To som nikdy netvrdil a ani teraz netvrdím.
Ale k veci. Chcel si konkrétne dôvody používania krátkych autobusov v Japonsku, tak tu sú:
1. Systém spoplatnenia MHD je iný - platí sa podľa počtu prejdených zastávok priamo vodičovi pri vystupovaní prednými dverami. Pri dlhších vozidlách by tento systém nefungoval.
2. Japonci majú všeobecne problém s priestorom, a to platí aj o ich autobusových zastávkach, ktoré sú dosť krátke. Dva kĺbové autobusy by sa tam naraz jednoducho nevošli. (Tento problém máme aj my napr. pri starom rozhlase v smere do Petržalky, ale aj inde.)
3. Japonskí cestujúci (podobne ako tí naši) sú radšej, ak im príde krátky autobus raz za 5 minút ako dlhý raz za 10 minút. No a prepravca sa im snaží vyhovieť... (A hlavne si to môže dovoliť, lebo príjem z cestovného je oveľa vyšší ako u nás a cena nafty aspoň o tretinu nižšia.)