Figu vieš tak ty. A čím ďalej tým viac ľutujem, že sa príspevky od teba a reakcie na ne nedajú skryť, lebo mám aj inú robotu, ako tu čítať každý deň 100 príspevkov, z ktorých je 80 o tebe.
Čo je slovíčkarenie? Jednoducho toto cestovanie zadarmo na základe dovŕšenia veku je absolútne neadresné. Človek s minimálnou mzdou, ktorý poctivo pracuje a má čistý príjem nižší ako dôchodca musí platiť a dôchodca nemusí? A presne ako ti povedal Valec, nijakú inú službu nemá dôchodca zadarmo.
Prečo by dvojklbáky museli povinne jazdiť aj cez víkend? Predsa aj v súčasnosti v skoro každom meste (a aj na prímeste) sú linky kde sú cez PD kĺby, a cez víkend krátke vozidlá, a kĺby cez víkend stoja v garáži. Tak v Prešove by jazdili dvojkĺby, a cez víkend kĺby ?
Potom uvádzaj kontext, aby nám naivným niečo neušlo. ? ?
Och, a moja naivita mi veľmi pozdvihla úroveň dobrej nálady. ? Naivne som sa totiž domnievala, že skoro 22 rokov praktických vedomostí a tiež spolupráce s Dopravným podnikom Bratislava budú stačiť na to, aby som Ti mohla skúsiť v niečom oponovať. ? A konkrétne so SORmi mám nacúvané, koľko Ty navozené... ?
si si istý, že aj cez víkend by sa tam uživili tie dvojklbáky pri zachovaní rovnakého intervalu? Aj v BA sa uživil dvojklbák, no iba v špičke. Vlastne aj v sedle, no predlžovali by sa potom intervaly, čo je nežiadúce. Chceš mi povedať, že pri 10min intervale s klbákom na t-bus linke by si už v Prešove bil na poplach a kupoval dvojklbáky? Nestačí kúpiť normálny kĺbový t-bus a skrátiť interval z 10 na 7-8. V Bratislave máme frekventovanejšie t-bus linky ako 201 či 202, alebo ešte častejšie premávajúce a-busy 21,31+39,68,93,94,95 a 98, a kto požaduje dvojklbáky?! ?
vieš figu v akej súvislosti som povedal čo som povedal. Na tomto fóre padla totiž veta, že dopravcovia volia SOR aj pre blízkosť, teda príchod servisákov SORu vraj netrvá tak dlho ako značiek Irisbus, MAN, Mercedes, či Solaris. Teda ak aj toto dokáže zavážiť pri rozhodovaní pre danú značku, tak potom sú prípady, ktoré to vyvracajú. Myslíš si, že keby bol SOR Slovenský, že by sa na neho Česi tak lepili? Nebuď naivná ?
A prečo by mali byť vo väčších mestách povinne predpísané??? Vozy sa predsa kupujú na konkrétny typ linky a nie do typu mesta. Aj v miliónových metropolách sa nájdu linky stavané na minibus a aj v päťdesiattisícovom meste môže byť linka na klbák.
Ja osobne by som do Prešova namiesto klasických trolejbusových klbákov kupoval dvojklbáky - PLNE by sa tam uživili.
Milý bratu, Ty rečníš ako Cicero - ale v medziach, ako keby si pochodil všetky dopravné podniky v európskych metropolách a poznal ich koncepciu práce. Ako môžeš hodnoverne prezentovať, čo vadí alebo nevadí dopravcom vo Švédsku? Váha Tvojich argumentov sa takýmito tvrdeniami "naverímboha" prepadáva stále nižšie...
Tiež reakcia na Valca je fakt kvalitným odborným príspevkom do diskusie... ?
Z pohľadu vodiča, aj keď ten tu nie je podstatný, ale pre ilustráciu: súčasne palubáky ok, ale ak je tam dvojfarebný display 20*4 znakov, malý font a 20 štvorcových tlačidiel oveľkosti pár cm, zakiaľ čo je na svete plnofarebný display s rozmermi podstatne väčšími a k tomu dotyková obrazovka, plus to bezdrôtové získavanie a odovzdávanie ľubovolných dát z a do PP.. tak to je obrovský rozdiel.
už viem a ospravedlňujem sa, že som kecal blbosti, pomýlil som si to s jedným zo štyroch 12-metrákov čo tam majú a jazdia kade tade. Treba uznať, že je oveľa lepší pidi Citelisík 10.5 než 10.5m SOR, ktorý je LE, so schodami k vyvýšenej časti. SOR má de facto 10.5 a 9.5 iba BN,B,C a CN. Keby sme počkali, mohli sme mať lepšie vozidlá, Citelis nie je tak strašné vozidlo ako sa hovorilo, postačili by lepšie vetracie okná.
Re #163971 Vladimír: 1.+2.+3. = nie. Teda mám uveriť tomu, že 5-dveráky by mali byť povinne predpísané vo všetkých väčších mestách? Teda asi v Brne nerobia dobre keď nemajú 5-dverový SOR, a takisto vo Francúzsku, Švajčiarsku, či Nemecku alebo Švédsku ? Takí Švédi sa na Libchavské "maringotky" vykašľú a radšej budú spolupracovať so Solarisom. Zaujímavé, že tu dopravcom vo Švédsku nevadí ani to, že závod majú od ruky cez Baltské more, hoci doma majú výrobcu autobusov Volvo.
Re #163972 Valec: nech sa pepíci vozia aj na fúrikoch, keď musia kupovať SOR iba preto, že je to ich domáci výrobca, ich problém, že sa budú voziť v takých low-cost-shitoch.
Ale aj BS100vky sú už morálne zastarané zariadenia, aj keď si to mnohí nechcú pripustiť. Aby sa v dnešnej dobe bezdrôtových technológií zapisovali údaje na kartu, ktorú treba na konci služby odovzdať, aktualizácia nahratých grafikonov asi tiež neprebieha bezdôrotovo, neviem si predstaviť ako by fugovalo denné (a časom možno aj online) odovzávanie a nahrávanie dát z čipových kariet cestujúcich (napríklad také internetové plnenie elektronickej peňaženky).... A keď je možnosť získať nové len s 5% spoluúčasťou, tak myslím že nie je o čom. Upgrade súčasných palubákov tak, aby zvládali nové funkcie by si musel DPB zaplatiť komplet zo svojho a bolo by to určite viac, ako tých 5%.
(Tu si treba ozrejmiť jednu vec. V minulosti bol spracovaný projekt na výmenu týchto zariadení. Prečo to bolo práve takto už dnes radšej neriešme. V súčasnosti sú dve možnosti, buď nové palubáky a označovače, alebo nič, teda žiadne trolejbusové trate, žiadne preferencie, proste nič. )
Proti tabuliam samozrejme žiadne výhrady nemám, tie naozaj nemajú konkurenciu (možno akurát tie vnútorné teplomery sa kazia na môj vkus až veľmi, ale dôvod netuším).
Tak ked si to mohli v HK dovoliť, asi to až toľko stáť nebude. Ale hádať sa nejdem, ja ceny nepoznám. Každopádne mi to príde lepšie aj praktickejšie ako súčasný BUSE teplomer.
Re #163976 ufo: A kto sa tu chystá meniť informačný systém? Meniť sa mali len vybavovacie zariadenia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
no.ev.di.