Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: JeJe #163913:
Preto, že majú milión liniek metra, tak kĺbové autobusy nepotrebujú. Ani Švajčiari rozhone hlúpi nie sú a napriek tomu majú aj dvojkĺbové trolejbusy a tiež zrejme vedia prečo. ?
Reply on: Hug0 #163914:


Súhlasím, bolo to sformulované dosť nešikovne. Chcel som iba povedať, že sa mi nezdá hospodárne, ak na niektorých linkách jazdia mimo špičky poloprázdne dlhé kĺbaky, že by som tam vtedy radšej videl nejaký kraťas, tak ako som to videl v iných mestách.
Reply on: JeJe #163886:
"Civilizované mestá dávajú prednosť kratším ľahším autobusom, ktoré sa dajú operatívnejšie nasadzovať podľa potreby a sú ekonomickejšie."

Táto veta mi je komická ?
Reply on: S499.1023 #163910:


Japonci majú všeliaké vlastnosti, ale hlúposť k nim rozhodne nepatrí. Takže ak vôbec nemajú dlhé kĺbové autobusy, ale iba krátke (podobné našim Tedomom), tak zrejme vedia prečo.
Reply on: S499.1023 #163907:
Len doplním, zrušením existencie lístkov by sa samozrejme čosi ušetrilo, ale ani z ďaleka nie toľko koľko sa vyberie. Tie kecy, to bol Sulíkov žvást (asi taký, ako vraj minule na nejakej univerzite na prednáške pred študentmi zadrel, že 5000€ je mierne nadpriemerná mzda).

Na to, koľko % z nákladov pokrývajú tržby netreba vyznať sa vo financovaní, stačí si pozrieť výročné správy DPB. V roku 2009 to bolo 36 %, v roku 2005 napr. až 43 %, v roku 2003 46% (takže vidno čo robí dlhodobé nezvyšovanie cestovného).
Reply on: S499.1023 #163907:
Toto číslo sedí podľa výročných správ DPB za posledných hádam 15 rokov, s miernymi odchýlkami +-5% ?
Reply on: JeJe #163908:
Mám informáciu o tom, v koľkých z nich jazdia ešte dlšie, väčšie a ťažšie autobusy ako tebou nenávidený MBCC - vo všetkých, preto som ich vymenoval.

Podpásovku so zemetrasením som akože nečítal, hej?
Reply on: JeJe #163906:
Že má Marcedes CC pravdpodobne nižšie MERNÉ zaťaženie vozovky, než bežný autobus, do tvojich kalkulácií vstupuje ako?
Reply on: S499.1023 #163905:


Vzdávam sa, zabil si ma! Keby Japonci neboli hlúpi a mali tam viac dlhých ťažkých kĺbakov, tak by sa im možno aj zem menej často triasla...

Ale ešte k tým vymenovaným civilizovaným mestám - máš informáciu aj o tom, v koľkých z nich jazdí Mercedes CC?
Reply on: Ike #163887:
Pokiaľ mi je známe, tak v Bratislave pokrývajú tržby z predaja CL asi 45% nákladov. To nie je zase AŽ tak symbolické.
Reply on: Z #163890:


Podľa informácie, ktorá raz odznela v TV a ktorá ma dosť prekvapila, prejazd jedného naloženého kamióna opotrebuje vozovku tak ako prejazd niekoľkých tisícov (!) osobných áut. Mercedes CC plný cestujúcich sa váhou príliš nelíši od naloženého kamióna, takže ak je uvedená informácia pravdivá, tak pre cesty v BA (ale aj v ľubovoľnom inom meste) sú frekventované prejazdy obrov typu CC z dlhodobého hľadiska hotovou katastrofou.
Reply on: JeJe #163886:
Takže Göteborg, Utrecht, Aachen, Hamburg, Zürich, Ženeva, Luzern, Luxemburg a ďalšie sú necivilizované balkánske mestá ? ?
Reply on: 810zssk #163902:
podla seba súdim teba. Ja viem, že ty, alebo ja, by sme po tom volebnom výprasku ani nevyšli z domu. LoLo Tunelly je však typ človeka, čo ho vyhodíš dverami a prilezie oknom ?
Reply on: Ike #163901:
Myslim, ze LoLo v poslednych volbach dostal dostatocne na hubu aby sa o to uz nepokusal 😉
Reply on: Peto02 #163900:
podľa mňa je to taký základ budúcej politickej strany s názvom Slávik a jeho polyhistori ?
http://bratislava.sme.sk/c/5838003/domove-samospravy-v-petrzalke-vyzyvaju-na-podporu-spolocneho-kolajoveho-projektu.html

To ZDS su nejaki odbornici ci ako, ked tvrdia ze elektricka dopravne problemy nevyriesi? Lepsie je to asi tak ako to je teraz...
Reply on: Ike #163895:
"dôchodci (bez ohľadu na vek)"
Takže armádny a policajný vyslúžilci by sa už po 45tke mohli voziť zadarmo? Nie, keď už majú byť podmienky rovnaké, tak nech majú všetci čo dovŕšia štátom určený dôchodkový vek:
- nárok na uričtú zľavu (počas celého dňa),
- bezplatné cestovanie mimo špičiek s tým, že v čase špičiek budú platiť plnú sumu.

Ja osobne nechvaľujem argumenty typu "tvrdo makali celý život a zaslúžia si aspoň takú úľavu ako je cestovanie zadarmo". Prečo práve cestovanie. Čo snáď dopravný socializmus ešte neskončil? Prečo im pekári nedavajú chlieb (štát sociálnu múku), elektrárne energiu, vodárne vou, mobilný operátori bezplatné volania....
Obzvlášť, ak je Bratislava jediným mestom (opravte ma ak sa mýlim), ktoré MHD týmto občanom úplne bezplatne poskytuje.
Reply on: AAA #163891:
To je už slovíčkovanie. 70+ som uvádzala vo svojich príspevkoch preto, lebo tento vek tu bol spomínaný. V podstate ide o "prestárlych" občanov, ktorí majú MHD zadarmo. Dôchodca môže byť aj v 60. Otázka veku je tiež na dlhú polemiku. Slovo "vadí" mi nevadí. Vadí mi nazývanie starčekov "geriatriou".
Reply on: Ike #163887:
Ani ja nie. Cena lístka je v porovnaní s nákladmi skutočne symbolická - ale nie v pomere k platom a kvalite dopravy. Nie každý Bratislavčan zarába nadštandardne. Nie každý cestujúci je Bratislavčan. Tiež niektoré náklady si mesto neúmerne zvyšuje samo - neadekvátna údržba komunikácií, svojho času neadekvátna údržba vozového parku... Ono to, že to vyzerá, že systém dopravy funguje, neznamená, že naozaj funguje. Zbytočne sa zavedie symbolické cestovné pre dôchodcov, keď z vozov nedostaneme zadarmo sa voziace smradľavé a pripité indivíduá (ako správne poznamenal S944 ? ). Zbytočne sa "obnovil vozový park", keď v skutočnosti to bola len zúfalá záplata, aby sa vôbec vypravilo. Trolejbusy sú v dezolátnom stave. Ja osobne radšej idem dva kilometre peši, ako prestúpiť na trolejbus. Električky dožívajú. A keď sa cestovné zvýši, opäť to bude len odliv do áut. Pretože zvýšené cestovné sa automaticky nepremietne do niečoho viditeľného, zalepí sa len dlh. Toto je bludný kruh...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.