Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: AAA #163891:
To je už slovíčkovanie. 70+ som uvádzala vo svojich príspevkoch preto, lebo tento vek tu bol spomínaný. V podstate ide o "prestárlych" občanov, ktorí majú MHD zadarmo. Dôchodca môže byť aj v 60. Otázka veku je tiež na dlhú polemiku. Slovo "vadí" mi nevadí. Vadí mi nazývanie starčekov "geriatriou".
Reply on: Ike #163887:
Ani ja nie. Cena lístka je v porovnaní s nákladmi skutočne symbolická - ale nie v pomere k platom a kvalite dopravy. Nie každý Bratislavčan zarába nadštandardne. Nie každý cestujúci je Bratislavčan. Tiež niektoré náklady si mesto neúmerne zvyšuje samo - neadekvátna údržba komunikácií, svojho času neadekvátna údržba vozového parku... Ono to, že to vyzerá, že systém dopravy funguje, neznamená, že naozaj funguje. Zbytočne sa zavedie symbolické cestovné pre dôchodcov, keď z vozov nedostaneme zadarmo sa voziace smradľavé a pripité indivíduá (ako správne poznamenal S944 ? ). Zbytočne sa "obnovil vozový park", keď v skutočnosti to bola len zúfalá záplata, aby sa vôbec vypravilo. Trolejbusy sú v dezolátnom stave. Ja osobne radšej idem dva kilometre peši, ako prestúpiť na trolejbus. Električky dožívajú. A keď sa cestovné zvýši, opäť to bude len odliv do áut. Pretože zvýšené cestovné sa automaticky nepremietne do niečoho viditeľného, zalepí sa len dlh. Toto je bludný kruh...
Reply on: 810zssk #163870:
to by magoriat musel rozmyslat ... na zapade bezna vec ... naprikald vo viedni kopu usekov dialnice, elektircky aj metra spolufinancovali sukromny investori ...

dokonca aj dialnicny tunel pod UNO city nestal vieden ani jeden schiling ...

takto mohla mat bratislava zafinancovanu napriklad nivsku elektrickovu radialu a vlastne aj cast petrzalskej ..
Reply on: Z #163873:
a kam by sa odliali? do taxíkov, či IAD?

Osobne sa mi myšlienka páči a rozšíril by som ju nasledovne :

cestovanie zdarma majú dôchodci (bez ohľadu na vek) mimo zvýšených dopravných nárokov (tzv. špička) t.j. od 9:30 do 14:00 a následne po 19:00
Reply on: Z #163885:
Ale vsak v poriadku nech sa obmedzia aj ine skupiny casom kedy mozu jazdit.. akurat ze tie deti do 6 rokov teoreticky mozu chodit do skoly a podobne..
Reply on: no.ev.di. #163874:
Kto hovori o OC? Ja hovorim o tom, ze by tam boli nejake prevadzky (so zameranim na relax, hlavne gastronomia, bufety...), nie regulerne OC.
Reply on: Z #163873:
Osobne sa, uprimne, neobavam odlivu cestujucich nad 70 rokov...
Reply on: Z #163859:
Len je zaujímavé, že 69 ročný dôchodca, ktorý platí ti nevadí. Inak nečudoval by som sa keby, to raz niekto dal na Ústavný súd ako diskrimináciu. Rovnako tak potom by nemuseli platiť ani ľudia v hmotnej núdzi a pod..
Reply on: JeJe #163886:
Toto hodnotím ako veľmi pozitívny prístup v diskusii. Konečne niekto, kto konštatuje z vlastnej skúsenosti, nielen čo "videl" alebo "počul". ?

Mám ešte otázku: čím CC v BA viac opotrebováva vozovku? CC v iných veľkomestách ju neopotrebováva? Nie je rozdiel v kvalite práce alebo povrchu "koberca"? A čo potom kamióny v meste? ❓
Reply on: JeJe #163886:
môže byť aj väčší bus, však keď to je potreba prečo nie. Ale DPB sa vždy rád nechával počuť ako chce šetriť a kúpi naftožrúta, navyše za najdrahší možný peniaz. Ešte si spomínam, že ako DPB rozbehol plynofikáciu a nakupoval CNG Solarisy a mal rečí jak koza bobkov, že chcú ísť už iba cestou ekologickej MHD a, že ak autobusy, tak iba CNG. Hneď na to ponakupovali kopu naftových SORiek, Citelisy a MBCC.

Ma napadlo, že ako štátne podniky a štát dvojako posudzujú tendre. Buď vyhrá účastník s ponukou za najnižšiu cenu, bez ohľadu na kvalitu alebo vyhrá účastník, ktorý ponúka najvyššiu cenu a podnik/štát sa oháňa kvalitou, čo potom po porovaní a prepočtov výjde ako najmenej výhodná ponuka.
Reply on: Z #163885:


Deti do 6 rokov, psov a ocenených vojakov nestretávam v električkách každý deň a hlavne netvoria takmer polovicu cestujúcich vo vozidle ako je tomu s "duochodcami" nad 70 na niektorých linkách.
Reply on: Z #163885:
nevyznam sa vo financovani a hospodareni DPB, ale pokial viem, tak aj cena listka je symbolicka a skutocne naklady su daleko vyssie.

Niekde som cital dokonca taku vec, ze keby sa zrusili listky, tak by sa usetrilo na revizoroch a udrzbe automatov, ktora je "udajne" velmi podobna "ziskom" z liskov. Nevies, co je na tom pravdy?
Reply on: Z #163878:


Áno, hovorím z vlastnej skúsenosti, v Japonsku som bol niekoľkokrát a žil som tam aj dlhší čas. Keď hovoríš o Mercedesoch CC - to nebol krok do 21. storočia, to bol najhorší krok aký kedy DPB urobil. V Japonsku napríklad nenájdeš autobus tohto typu. Je to monštrum, ktoré priveľa žerie a priveľa váži (a teda aj viac opotrebováva vozovku ako bežné autobusy) a jeho pozitíva neprevyšujú negatíva, ktoré so sebou prináša. Ale hlavne týchto obrov mesto a DPB kúpilo v situácii, keď si to vôbec nemohlo dovoliť - a za to budeme všetci pykať ešte pekných pár rokov.

Civilizované mestá dávajú prednosť kratším ľahším autobusom, ktoré sa dajú operatívnejšie nasadzovať podľa potreby a sú ekonomickejšie.
Reply on: JeJe #163877:
Dôchodcovia sú na tomto fóre u veľa ľudí vypichnutá "problematická" skupina. Nielen oni majú prepravu zadarmo. Koho všetkého "sponzoruješ", sa dočítaš v prepravnom poriadku. Okrem iného deti do 6 rokov, pes zadarmo, ocenení vojaci zadarmo...Nemá byť potom jednaký meter pre všetkých?
Reply on: TeBeCe #163883:
nie, neviem ?
Reply on: no.ev.di. #163879:
a vies vobec, ze Sanos robia elektrickove dielne? ?
Reply on: S499.1023 #163881:
ako vieš, že koľko treba?
Reply on: no.ev.di. #163879:
Pošli do ústredných dielní tak sto-dvesto tisíc éčiek a Sanos budeš mať raz-dva hotový.
Reply on: Z #163873:
Odliv cestujúcich, ktorí neplatia?
Reply on: TeBeCe #163876:
a čo ho chcú usušiť tam jak jablko? ? pre DPB memento aspoň, že nemá tak ľahko rozdávať nádejné historičáky. Ale je pekné aspoň, že sa DPB snaží, snáď im to výjde, neviem či je to iba môj subjektívny dojem, ale električky vedia naši dať skôr dokopy do stavu na historičák, než trolejbusy či autobusy, veď. koľko už dávajú dokopy Sanos

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.