Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
mercedes CC ma napravovy tlak ked to tak mozem povedat 8t na osu, SOR 18 ma 8,5t/na osu pri plnom zatazeni

a 4.6 vs. 4,8t/os v pohotovostnom stave ...

cize vyplyva, ze MB CC za kazdych okolnosti menej zatazuje cesty ako SOR 😉

co nehovori ale nic proti tomu, ze v BA sa zvoli extrem nic moc SOR na jednej strane a zbytocne luxusny MB CC ..

aj ked je _vyrazny_ rozdiel z pohladu pasaziera ist SORom a MB CC ..
Reply on: Ike #163923:


Jeden chodec opotrebuje vozovku tak ako 1000 mravcov. Chodci su katastrofa...

(Inac, opravte si to cislo o jednu nulu - v TV bola rec o rovnici 1 kamion = 10 tisic aut)
Reply on: tbus #163920:
bicykel opotrebuje vozovku tak, ako 1000 chodcov. Bicykle sú katastrofa.
Reply on: S499.1023 #163919:


Aj keď som (podľa tvojho vyjadrenia) hlupák, keď preferujem kratšie busy, uvedomujem si, že Bratislava sa na rozdiel od Japonska bez kĺbových autobusov nezaobíde. Čo mi však na tejto kategórii bratislavských busov vadí, sú extrémy typu brutálne predražených MBCC alebo maximálne nepohodlných dlhých SORiek. Myslím si, že Bratislava mohla nakúpiť aj lepšie ...
Reply on: tbus #163920:
?
Reply on: JeJe #163906:
Jedno osobné auto opotrebuje vozovku tak, ako 1000 bicyklov. Autá sú katastrofa.
Reply on: JeJe #163913:
Používať tvrdú ekvivalenciu používanie kĺbových autobusov = hlúposť svedčí hlavne o tvojej hlúposti, bez ohľadu na to, či si bol v Japonsku rok alebo desať. Máš nejaké RELEVANTNÉ informácie, prečo Japonci používajú krátke autobusy?
Reply on: JeJe #163917:
Aha, takze na taku 95 dame takt 2 minuty? Dobre vies, ze by to nefungovalo.
Reply on: Valec #163916:


Nie celkom. Kraťasy jazdia aj v takých japonských mestách, kde metro nemajú. Držia sa zásady - radšej krátke busy každých 5 minút ako dlhšie busy každých 10 minút. Na to samozrejme treba viac vodičov ... ale Japonsko je známe prezamestnanosťou.
Reply on: JeJe #163913:
Preto, že majú milión liniek metra, tak kĺbové autobusy nepotrebujú. Ani Švajčiari rozhone hlúpi nie sú a napriek tomu majú aj dvojkĺbové trolejbusy a tiež zrejme vedia prečo. ?
Reply on: Hug0 #163914:


Súhlasím, bolo to sformulované dosť nešikovne. Chcel som iba povedať, že sa mi nezdá hospodárne, ak na niektorých linkách jazdia mimo špičky poloprázdne dlhé kĺbaky, že by som tam vtedy radšej videl nejaký kraťas, tak ako som to videl v iných mestách.
Reply on: JeJe #163886:
"Civilizované mestá dávajú prednosť kratším ľahším autobusom, ktoré sa dajú operatívnejšie nasadzovať podľa potreby a sú ekonomickejšie."

Táto veta mi je komická ?
Reply on: S499.1023 #163910:


Japonci majú všeliaké vlastnosti, ale hlúposť k nim rozhodne nepatrí. Takže ak vôbec nemajú dlhé kĺbové autobusy, ale iba krátke (podobné našim Tedomom), tak zrejme vedia prečo.
Reply on: S499.1023 #163907:
Len doplním, zrušením existencie lístkov by sa samozrejme čosi ušetrilo, ale ani z ďaleka nie toľko koľko sa vyberie. Tie kecy, to bol Sulíkov žvást (asi taký, ako vraj minule na nejakej univerzite na prednáške pred študentmi zadrel, že 5000€ je mierne nadpriemerná mzda).

Na to, koľko % z nákladov pokrývajú tržby netreba vyznať sa vo financovaní, stačí si pozrieť výročné správy DPB. V roku 2009 to bolo 36 %, v roku 2005 napr. až 43 %, v roku 2003 46% (takže vidno čo robí dlhodobé nezvyšovanie cestovného).
Reply on: S499.1023 #163907:
Toto číslo sedí podľa výročných správ DPB za posledných hádam 15 rokov, s miernymi odchýlkami +-5% ?
Reply on: JeJe #163908:
Mám informáciu o tom, v koľkých z nich jazdia ešte dlšie, väčšie a ťažšie autobusy ako tebou nenávidený MBCC - vo všetkých, preto som ich vymenoval.

Podpásovku so zemetrasením som akože nečítal, hej?
Reply on: JeJe #163906:
Že má Marcedes CC pravdpodobne nižšie MERNÉ zaťaženie vozovky, než bežný autobus, do tvojich kalkulácií vstupuje ako?
Reply on: S499.1023 #163905:


Vzdávam sa, zabil si ma! Keby Japonci neboli hlúpi a mali tam viac dlhých ťažkých kĺbakov, tak by sa im možno aj zem menej často triasla...

Ale ešte k tým vymenovaným civilizovaným mestám - máš informáciu aj o tom, v koľkých z nich jazdí Mercedes CC?
Reply on: Ike #163887:
Pokiaľ mi je známe, tak v Bratislave pokrývajú tržby z predaja CL asi 45% nákladov. To nie je zase AŽ tak symbolické.
Reply on: Z #163890:


Podľa informácie, ktorá raz odznela v TV a ktorá ma dosť prekvapila, prejazd jedného naloženého kamióna opotrebuje vozovku tak ako prejazd niekoľkých tisícov (!) osobných áut. Mercedes CC plný cestujúcich sa váhou príliš nelíši od naloženého kamióna, takže ak je uvedená informácia pravdivá, tak pre cesty v BA (ale aj v ľubovoľnom inom meste) sú frekventované prejazdy obrov typu CC z dlhodobého hľadiska hotovou katastrofou.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.