Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #165245:
skvely a lacny napad 🙂 Uz by to len chcelo umyt zem, natriet aj ten strop nejako a upravit svetla a eskalatory + okna ?
http://gaso.blog.sme.sk/c/263270/Trnavske-myto-zacina-byt-krasne.html

kontroverzný, ale podľa mňa zaujímavý nápad z dielne magistrátu
Reply on: Jadran #165243:
z tohoto pohľadu vyšla investícia DPB do digitálnych transparentov na zmar akoby ? pritom, koľko ľudí by si uľahčilo cestovanie keby sledovalo vnútorný transparent počas cesty. Oproti prvotnému stavu dokonca, zobrazuje už aj ďalšie významné body trasy. Jediné čo by bolo potreba ešte, nainštalovať vnútorný displej ako je pri kabíne šoféra aj v kĺbových autobusoch v kĺbe ako to majú električky a trolejbusy ?
Reply on: no.ev.di. #165242:
ludia vacsinou CP necitaju vobec, naco, ked vedia ze max. za 5 minut im pride nejaky bus a pri nastupe sleduju len cislo linky, ale ked ide o nejaky mimoriadny spoj (dojazd, zachadzka atd), tak sa cuduju, lebo 98% cestujucich ma vnutorne transparenty tiez totalne na haku ?
Reply on: AAA #165241:
keď sa robili tie veľké zmeny v roku 2005, tak bolo písané, že L93+94 poskytujú v preklade taký interval v takom čase, L83+84 a 34+83nadväzujú celodenne na spoločnom úseku. Ibaže, kto to drží v hlave? Nikto, každého iba zaujíma to, či má priamy spoj alebo nie, nezaujíma ho, že napriek prestupu má možno kvalitnejšie spojenie s dvomi linkami v preklade. Dajme tomu, že DPB spísal nejaký zoznam, kde by vysvetlil preklady a nadväznosti jednotlivých liniek, tak kde by to DPB publikoval? Najväčším problémom je, že ľudia okrem CP nečítajú ďalšie oznamy na zastávkach, čo je najlepšie vidno na prípadoch, kedy je na vitríne nalepený oznam, že zastávka nie je obsluhovaná alebo je cez zastávkový označník navlečený igelit a ľudia si tam veselo stoja a v hlavách už premýšľajú akú sťažnosť napíšu na DPB a do BA ("novín") plátku. Ba vlastne ani CP nečítajú poriadne, o tom dobre vypovedá, že sa ľudia divia, keď napr. večer ide L201 namiesto na stanicu na Kramáre a pod. a to iba preto, že nečítajú vysvetlivky ku piktogramom. Doba navyše pokročila a všetky vozidlá už majú digitálne informačné systémy, kde je narozdiel od plastových tabúľ možné zobraziť cieľ cesty spoja, ak je odlišný od väčšiny spojov (zachádzka, končí skôr, dojazd,...). Alebo príde turista na aut.st. a tam sa pýta, ako sa môže dostať na hrad namiesto toho aby hľadal info vo vitrínach v prístreškoch, kde tieto info sú a potom až sa pýtal miestnych, ktorí ani sami často nevedia ako cestovať v rodnom meste. Dnes ti ľudia namiesto toho aby čítali niečo čo potrebujú budú čítať iba prkotiny, viď. môj brat keď ani nevedel na tejto stránke nájsť CP L901 a keď nan čumel po chvíli sa ma opýtal, koľko sa platí za lístok ?
Reply on: no.ev.di. #165237:
Len základným problémom je to, že DPB o týchto nadväznostiach neposkytuje verejnosti žiadne správy. Obyčajný človek si ani nejak neuvedomuje, že sú tie nadväznosti plánované. On to berie ako fakt, ba skôr ako náhodu, že proste väčšinou ten prestup vychádza bez čakania.
Reply on: Nick #165238:
Ty si zamestnancom ktorej zo železničných spoločností?
Reply on: no.ev.di. #165233:
NEBOLO. Spojka na nebola nikdy plánovaná na Májkovej ako náhrada trate na Americkom námestí ale na Americkom námestí medzi Aviónom a pumpou ako vratná pre vozy od Radlinského späť do Rače, Ružinova a na Vajnorskú.
Reply on: kecho #165231:


- no k zhusteniu zastávok došlo, minimálne pre linky 2 a 8, kto si vymohol obnovenie zastávky na Vazovovej ma nezaujíma, zastávka existuje, myslím si že celkom oprávnene tá zastávka tam patrí!,

- chodím tadiaľto dosť často električkami v oboch smeroch a je to hrozné, keď električka jednu ulicu ako je Radlinského nie je schopná prejsť za 5 minút! a po sebe sa tu mocú dve-tri električky navzájom sa zdržujúc,

- ospravedlňujem sa za niektoré skrátené názvy ako "Radlinská", "Floriánska", niektorých to očividne pobavilo, čo už...

- prednosť električky odbočujúcej z Radlinského ulice v smere od Račianskeho mýta - stačí jedna dopravná značka P 33 , ktorá by im dala prednosť, umiestnená pred odbočením,

pekný večer 🙂

Mimochodom, dosť často dostávam na email informácie, že sa niekto chce prihlásiť pod mojim nickom 😃 príjemnú zábavu! ?
Reply on: toldo #165236:
čiže by ti bolo srdečne jedno, keby si cestoval kombináciou 93+98/99 a pri prestupe z L93 by si mal CP L98 a 99 takýto : 00-12-24-36-48 a 04-19-34-49 namiesto prekladu 00-07-15-22-30-37-45-52?! Pričom by si iba pridal jeden spoj na hodinu no rozbil by si celodenné rovnomerné rozmiestnenie spojov medzi L98 a 99 čo tiež poskytuje nejaký komfort a záruku ľuďom, že pri prestupe z nosných liniek ako 68,93 a 95 cez víkendy majú do 7-8min garanciu spoja 98/99 na koniec Petržalky? Ja som napr. zástancom posilnenia sedlového intervalu na L68, dosiahnem tým síce zvýšenie kapacity, no rozbijem nadväznosť pri prestupoch 68/88. Nie je všetko také jednoduché ako sa zdá.
Reply on: no.ev.di. #165230:
Mne ako cestujucemu je srdecne jedno ake ma linka preklady na nejakych usekoch jej trasy. Ja len citim rozdiel ked mam cakat na zastavke 15 alebo len 12 minut...
Reply on: Ruslan #165229:
V sedle cez prac.den by sa zislo, ale cez vikend je to zbytocne, nakolko nechodi plna.
Reply on: S499.1023 #165228:
Keď to všetci hovoríte, nespochybňujem, že sa neskôr predávala. Keď vyšla a boli oslavy storočnice MHD (august 1995), tak ju v Poľskom kultúrnom stredisku, kde bola aj výstava, rozdávali zadarmo. Neskôr po dotlači som si tiež zadarmo zohnal 10 výtlačkov v jednom balíku, ktoré som rozdal kamošom. Ak sa to neskôr začalo predávať, o tom už nič neviem, zo starých zásob mi ešte dva kusy ostali.
Reply on: kecho #165231:
nebolo kedysi aj v pláne vybudovať električkovú spojku na Májkovej ulici namiesto trate cez Americké nám., tým pádom by odpadla aj potreba trate na Vazovovej. Celkovo je inak oblasť Floriánske nám.-Americké nám.-Odborárske nám.-Vazovova mierne chaotická a vždy sa opravuje iba tak improvizovane nejaká časť. Chodník by potrebovali opraviť a urobiť tam poriadok s IAD konečne.
Reply on: 810zssk #165225:
O jeho povodom účele hovorí aj názov "maják" - hore bola ešte taká mriežkovaná časť a v nej svetlo. Medzi vodičmi sa tomu hovorí podľa tvaru staršieho typu "hríbik" a je to miesto, kde by mal vodič už naozaj začať brzdiť, aby pri stĺpiku zastavil ? .
Reply on: Nick #165204:
tak k tomu snáď pár drobností, zrejme máš krátku pamäť, takže -
ad1/to, že tam nie je vyvýšený chodník (+prestup na hrane s L94), za to môžeš poslať ďakovný list policajnej inžinierskej dvojici Vrbik-Seifert, na webe si nájdi dokonca až dve stanoviská, ako "to nie je možné", "lebo IAD" ?
ad2/pokiaľ viem, v pláne je už niekoľko rokov vybudovanie terminálu pri daňovom úrade (v banovinách spomínané minimálne v r. 2003)
ad3/zriadením Floriánskeho nedošlo k zahusťovaniu zastávok, lebo ak si si nevšimol, najprv bola Vazovova práve kvôli tomuto zrušená a po mesiaci ju istý Ing. Borišinec na základe ľudí "denne ? dochádzajúcich na úrad práce" žiadal obnoviť... a zdôvodnenie bolo, že "aj tak električky stoja na križovatke, tak čo na tom, že budú stáť aj pred ňou
ad4/veľmi sa teším, ako napcháš 3 eliny za sebou na Vazovovu (smer dolu), keď budú stáť v križovatke na výhybke 😉
okrem toho je skutočne "fajn", že elinám dávaš ďalšie zbrzdenie, pretože pri vjazde/výjazde z/na Vazovovu hore i dolu budú musieť dávať prednosť IAD...
akosi si zabudol na jednoduché riešenie - posunúť Floriánske nám. v opačnom smere tiež pred DÚ, zrušiť všetky tri ostávajúce Vazovove (pre eliny) a zrušiť ľavé odbočovanie IAD z Radlinského v smere na Májkovu - ubudne ti áut a zrazu to nebude také nebezpečné...
okrem toho-najlacnejšie je tam postaviť policajta, ktorý by rozdával finančné ocenenia - lenže teraz predsa bude veľmi teplo, tak kto by sa tam zdržiaval na slnku...
Reply on: Ruslan #165229:
lenže potom sa ti bude L98 prekladať s čím? Cez víkend iba s L68 (Smolenícka+EUBA) a L88 (EUBA), a cez pracovné dni v sedle rovnako 68,88 a 93. To podstatné čo by sa ale dosralo by bol preklad cez víkend s L99. Tu máš víkendové odchody kombinácie L98+99 zo zast. Ľubovnianska : http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3023ef2f302523ea&x=629145803787&l1=98&l2=99

dokonca ešte aj pri Technopole, je medzi nimi takmer preklad cez víkend v smere na Lúky : http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3023ef2f302523ea&x=838861236248&l1=98&l2=99

z Lúčanky smerom na Ľubovniansku to je už horšie trochu : http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3023ef2f302523ea&x=314573004831&l1=98&l2=99

Počkaj si na električku do Janíkovho dvora ( ? ) a dočkáš sa aj zmien v autobusových linkách na konci Petržalky.
Malý návrh (viem, že sa má šetriť, ale je, ešte, kde uberať, len ma hneď "neukamenujte")

Nemohol by sa na L98 v sedle a počas víkendu upraviť interval z 15 min. na 12 min.?

Alebo by nemohla L93 končiť na Jasovskej (veď aj tak v sedle zachádza každú hodinu do vozovne) a L98 na Vyšehradskej (aspoň to nebude až taký moták po Petržalke)? Na Vyšehradskej majú aj L95 a nejako extra plné tie spoje odtiaľ nechodia. (do každej 93 a 95 z Vyšehradskej nastupuje od O - 4 ľudí, ale na Jasovskej majú akurát tak L98 a L91(191) v sedle a cez víkend v mizernom intervale. ?
Reply on: dopravak123 #165216:
Akí podnikavci? Tá kniha bola voĺne predajná.
Ja by som Sbahnom

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.