Cez víkend by ten dvojklbák samozrejme zmysel nemal, vtedy by stačilo premávať s klbákmi tak ako doteraz.
Na poplach bijem preto, lebo v prípade Prešova ide o trolejbusovú tepnu s intervalom 5 min. v špičke a 6 min. v sedle. Vozy jazdia narvané a to sú intervaly, ktoré už nejako výrazne skracovať nejde. Limitujúcim faktorom sú najmä súbehy s inými linkami, špeciálne v centre mesta, kde je už dnes priemerný interval medzi spojmi v špičke popoludní 1,1 min (ráno ešte menej).
Po vzhliadnutí snímkov Š-Tr 31 DPmHK , odceňujem, že dopravca objednal okenné vetráky posuvné a nie vyklápacie. Cirkulácia vzduchu bude iste omnoho efektívnejšia.
Už teraz sa "teším" na jazdy v Soroch NB18, s vyklápačkami a bez vozovej klimatizácie... V salóne príjemných 45°C... Aj týmto ĎAKUJEM DPB za absolútne pro-zákaznícky prístup
MÁV má opäť záujem robiť vlakovú dopravu z Rajky do Petržalky. Malo by sa jednať o 6-7 párov vlakov, čiže by sa predĺžili tie 4 páry vlakov z Rajky do Petržalky + ďalšie tri ktoré premávajú iba trasu Hegyeshalom - Gyor. Zaujímavé to bude z pohľadu prevádzkovania L801. Pre oslovenie širšieho okruhu zákazníkov by bolo fajn obnoviť vlakovú zastávku v Rusovciach ako je dnes priecestie. Vraj dnes už akoby zázrakom technické problémy niesú, no v ceste je byrokracia.
v Meďáku je klíma príjemná vyslovene, nefúka na človeka, no SOR to má vyriešené tak, že zo šikmých stien zhora fúka na ľudí priamo a ani to výrobcovi či dopravcovi nevadí nejak, žeby im trhalo žily to nejak napraviť.
Je zaujímavé sledovať ako interpretuješ vyjadrenia iných diskutérov. Keď som tu včera napísal, že Japonci určite nie sú hlúpi a majú svoje dôvody, kvôli ktorým uprednostňujú krátke busy, tak si ma hneď obvinil, že používanie kĺbových autobusov pokladám za ekvivalenciu hlúposti. To som nikdy netvrdil a ani teraz netvrdím.
Ale k veci. Chcel si konkrétne dôvody používania krátkych autobusov v Japonsku, tak tu sú:
1. Systém spoplatnenia MHD je iný - platí sa podľa počtu prejdených zastávok priamo vodičovi pri vystupovaní prednými dverami. Pri dlhších vozidlách by tento systém nefungoval.
2. Japonci majú všeobecne problém s priestorom, a to platí aj o ich autobusových zastávkach, ktoré sú dosť krátke. Dva kĺbové autobusy by sa tam naraz jednoducho nevošli. (Tento problém máme aj my napr. pri starom rozhlase v smere do Petržalky, ale aj inde.)
3. Japonskí cestujúci (podobne ako tí naši) sú radšej, ak im príde krátky autobus raz za 5 minút ako dlhý raz za 10 minút. No a prepravca sa im snaží vyhovieť... (A hlavne si to môže dovoliť, lebo príjem z cestovného je oveľa vyšší ako u nás a cena nafty aspoň o tretinu nižšia.)
"BS100 je rozhodne lepsie ako EMTrest palubaky."
Predpokladám, že to hodnotíš zo svojej každodennej praktickej skúsenosti s oboma systémami, nie len zo skúseností s kreslením si v gBUSE.
S trolejbusovými traťami to súvisí tak, že minule tu niekto spomínal, že sa tie € peniaze mohli radšej na ne, než na palubáky a označovače použiť. ?
Laicky povedané (ak niekto vie presnejšie technické informácie, prosím o doplnenie ? ) sú to automatické "pľúca" priestoru pre cestujúcich, ktoré reguluje autobus sám. V priestore vodiča si vodič môže klimatizáciu vypnúť/regulovať, u cestujúcich sa zapína automaticky hneď po naštartovaní vozidla a je riadená čidlami podľa teploty prostredia. Preto sú aj okná v polohe ,zamknuté,. Vzduch (teplý, studený) fúka spoza stropnej krytiny popri oknách, bez možnosti regulácie cestujúcimi, ako je napríklad v moderných klimatizovaných diaľkových autobusoch, kde sú nastavovacie klapky, ktoré si pasažier nastavuje/ zatvára sám a vodič reguluje teplotu a intenzitu fúkania. Jediný fukar, ktorý je viditeľný a dá sa zavrieť, je na strope pred prvým pravým dvojsedadlom.
Toto uvádza domovská stránka: http://www.mercedes-benz.sk/vozidla/autobusy/linkove-autobusy/capacity/komfort/klimatizacia
Ak vie moje vysvetlenie niekto technicky upresniť, budem vďačná. ?
utešovať sa porovnaním akéhokoľvek vozidla čo je vyrábané po roku 2003, že :"je to lepšie ako KarosaB7xx/Ikarus4xx" je teda sakra mizerná cena útechy. Porovnával by som iba ak tak vzájomne to čo sa dnes vyrába. To, že čo dnes výjde zo závodu má byť lepšie ako to čo bolo predtým by mala byť samozrejmosť, ak to tak nie je, tak ruky od toho preč.
Zaujímalo by ma ale čo je ten "centrálny klimatizačný obeh"? Je to nejaké špeci vyhotovenie klimatizácie, či čo? Možno trepnem od veci ale podľa mňa klíma v SORe je na prd, lebo fúka priamo na ľudí prúd studeného vzduchu, čo má rovnaký efekt ako keď človek stojí v prievane a vieš čo sa stane človeku ak stojí v prievane. ?
no.ev.di. : upresnenie "cúvania". Aby som Ťa ešte uviedla na správnu mieru: veta s cúvaním bol slovný zvrat, používaný medzi profesionálnymi vodičmi. S linkovými autobusmi sa v premávke cúva minimálne. Slovný zvrat sa používal v zmysle, ak niekto tvrdošijne obhajoval niečo, s čím nemal praktické skúsenosti, bolo mu jednoducho povedané, aby to netvrdil, keďže profesionál má viac nacúvané ako dotyčný najazdené dopredu. Táto poznámka nemala byť na zneváženie, možno skôr na zamyslenie - prípadne na jemnú korekciu niektorých svetáckych vyjadrení. Ďakujem za pochopenie. ?
Žiadny. Týmto som chcela naznačiť, že niekto, kto so SORom nikdy nejazdil, nemôže relevantne posúdiť ani vyhlasovať, že SOR je APRIORI nanič. ? Že SOR treba posudzovať komplexne, nie jednostranne. Autobus je pre cestujúcich - ale nie je to LEN o cestujúcich. Na každej značke či type nájdeš prvky kvalitné aj menej kvalitné. Napríklad MBCC je z hľadiska vodiča špička - ako cestujúcej mi však nevyhovuje, len kvoli jedinému prvku, kvoli centrálnemu klimatizačnému obehu, ktorý v priestore cestujúcich reguluje a nastavuje automat. Preto ale nevyhlásim, aký je to drahý šmejd, lebo stovkám ďalších cestujúcich centrálny klimatizačný obeh vyhovuje/ neškodí. SOR 18BN je oproti CC krok dole, ale ponúka oveľa vyšší komfort pre vodiča ako Karosy, napríklad aj v takom malom detaile, že kabína "sa podobá" mercedesovej usporiadaním tlačidiel, čo vodičovi uľahčí život pri presadaní z jedného typu do druhého; je možné si napríklad prispôsobiť kokpit na mieru.. Oproti prvým SORom z hľadiska vodiča ubudlo v nových typoch pol milióna mätúcich kontroliek, pre cestujúcich pribudla nízkopodlažnosť. Z hľadiska vodiča mi veľmi vyhovovala prvá séria automatických "kindervajec", bol to nepomerný pokrok oproti Karosám a prvým kutáčovým SORom. 18BN je dostupnou, nie ideálnou možnosťou. On vyhral tender, preto je tu. Je pre cestujúcich - ale je aj o vodičoch a prevádzkových nákladoch. Treba ho preto posudzovať s nadhľadom.
aký má súvis rozhodnutie dopravcu čo bude kupovať s tým, že si s ním cúvala? ?
Re #163991 tbus: fakt zaujímavé... čiže budeš mať klbáky 5 dní v týždni vo vozovni iba tak odstavené, hej? ? už dakto navrhoval, že Trnava by mala mať klbáky a zotreli ho s tým, že je to blbosť aby iba kvôli špičke počas školského roka, kupovala SAD TT klbák, keď im bude mimo špičky a cez víkendy stáť. Moc vymýšľaš ? stačia kĺby, iba zlepšiť interval. Až bude interval s kĺbami 3-4min, potom hovor o nasadzovaní dvojklbákov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
no.ev.di.
Zaujímalo by ma ale čo je ten "centrálny klimatizačný obeh"? Je to nejaké špeci vyhotovenie klimatizácie, či čo? Možno trepnem od veci ale podľa mňa klíma v SORe je na prd, lebo fúka priamo na ľudí prúd studeného vzduchu, čo má rovnaký efekt ako keď človek stojí v prievane a vieš čo sa stane človeku ak stojí v prievane. ?