hotovst u vodica: Vodic ma zvacsa hotovost u seba aj dnes a SAD-kari maju hotovost vzdy.
Si > automaty vo vozidle: Tie som videl v Liberci. Vec je to dobra, ale predstav si, ze do elektricky nastupi 10 ludi, ktory chcu jednorazovy CL. Ved tam vznikne hotovy rad cakajucich A kde vlastne vznikne, ked sa casto neda do vozidla ani dostat? A uz nehovoriac o absolutnom nestihani vojst sa do 15 sekundoveho limitu do zablokovania oznacovacov v pripade kontroly.
Vladimir> ja by som asi plakal a to nad nasim starostom Mrazom. A kde som ja hovoril o odbremeneni 21 na ukor 29 ?!?! Ja som spominal 92 ako odbremenovac 21cky...
Ja neviem, ale podla mna to ma daco do seba. I ked by bolo nutne ZAHUSTIT intervaly 29 aspon na 20 min. v sedle. Co je nerealne...
Vladimir> ja by som asi plakal a to nad nasim starostom Mrazom. A kde som ja hovoril o odbremeneni 21 na ukor 29 ?!?! Ja som spominal 92 ako odbremenovac 21cky...
Ja neviem, ale podla mna to ma daco do seba. I ked by bolo nutne ZAHUSTIT intervaly 29 aspon na 20 min. v sedle. Co je nerealne...
Zijem v meste, kde doplnkovy predaj u vodica funguje. Listok nekupuje kazdy, pretoze je oproti CL z predpredaja drahsi o 2-3 Sk. Podmienky boli stanovene nasledovne:
- cestujuci hodlajuci si kupit CL u vodica nastupuje do vozidla prednymi dverami
- cestujuci musi mat presne odpocitane mince v hodnote CL (vodic moze a nie je povinny vydat, a teda ak vydat nema, moze predaj odmietnut)
- vodic tiez moze odmietnut predaj CL, ak sa vo vozidle uz vykonava prepravna kontrola
Zdrzanie nepocitujem, len niekedy sa pobyt na zastavke predlzi ak sa cestujuci dlho s vodicom babre s mincami alebo mu vodic vydava preplatok a pod. To vsak nie je povinny robit, tzn. je to vec vodica. Inak to funguje bezchybne, ide len vlastne o to, ze cestujuci povie vodicovi, aky listok chce, da mu peniaze a vodic mu obratom poda listok. Kolko je to? 7 sekund? 15 sekund?
Tu ide totizto o vychadzanie v ustrety zakaznikovi. Cestujuci ma povinnost zaobstarat si CL pred nastupom do vozidla, ale v BA na mnohych miestach tak nemoze ucinit, ani keby chcel.
si: Ten nápad s automatmi vo vozidle je dobrý, ale nevyrieši sa tým problém pätnástich sekúnd... Kým mi to vyhodí lístok, a pôjde revízor, už budú cvakače zablokované, a mám smolu... To by sa musel zmeniť systém kontroly. Zdržanie by síce bolo, ale aj napr. v Žiline som nevidel, že by to nejako zdržovalo.. To je zanedbateľné.
si: s tym musim nesuhlasit... neviem, ci si niekedy isiel napriklad SAD linkou smer stupava - malacky, ked hovoris o mensom pohybe cestujucich. ale tam tak ci tak k ziadnym dramatickym zdrzaniam nedochadza. mozno to bude tym, ze SAD jednoducho v cp s predajom listkov rata... zato v DPB mam pocit, ze su chronometraze (tak sa to myslim vola ) v niektorych pripadoch brutalne nadhodnotene a v niekedy extremne podcenene - ja som napriklad este za posledny mesiac, co robim v poluse nezazil aby 6 aspon RAZ prisla nacas. vzdy je tam sklz dve-tri minuty, bez ohladu na to, ci je rano, vecer, prave poludnie alebo uprostred vikendu... keby sa trochu roztahali CP (o par minut na celej trase, dame vodicovi povedzme 15s na predaj na kazdej zastavke a kedze urcite nebude predavat na KAZDEJ zastavke, tak to postaci) a rozumne zvolila cena listka (aby bolo pre bezneho lenivca financne nezaujimave kupovat si listok vo vozidle, povedzme +5 Sk), a samozrejme s trochou spoluprace cestujucich (ajaj ) urcite by to fungovalo. ako hovori vladimir, funguje to VSADE. vo viedni som si dokonca vsimol (este za silingu), ze elektrickarka mala oficialny mestek (!) plny desatsilasovych minci a chladnokrvne mi rozmenila dvacku a nemeskala
to, ze by cloveka odpravili kvoli 20 Sk sa uz sice stalo, ale osobne neviem o pripade, kedy sa to stalo vodicovi linkovej dopravy. ten ma totiz na rozdiel od napriklad taxikara vyhodu, ze (skoro) nikdy nie je vo vozidle sam len s jednym cestujucim... a autobus (natoz elektricku) je velmi tazke nenapadne uniest na tmave miesto
inac, celkom sa mi pozdava ten napad s automatom vo voze. niekde som to tusim videl a blbost to byt nemoze... vyriesilo by to aj problem pripadnych prepadov...
Vladimir: ako najrozumnejsie riesenie na predaj cestovnych listkov vo vozidlach by som videl umiestnenie automatu na listky do vozidla. V pripade vybavenia vsetkych vozidiel tymito automatmi by zaroven nemuseli byt automaty na zastavkach a vo vozidle je o nieco mensia sanca aj na vandalizovanie automatov (ak odmyslime druhe vozne elektrickovych suprav).
Vodic pri sebe peniaze mat moze a nemusi, rovnako ako hockto koho stretnes na ulici, ale ak by predaval listky, tak by peniaze mat musel. A ak si obcas precitas noviny tak zistis ze pripady kedy niekoho zavrazdia pre 20 korun sa stavaju, nehovoriac o zdrzani vozidla na zastavkach (ktoych je v BA uz aj tak vela, SADky maju tych zastavok menej a je nizsi pohyb cestujucich vo vozidlach, tam to zdrzanie nie je az tak kriticke)
Andy, presne tak! Ved vodic aj teraz ma bezne pri sebe urcity obnos penazi a nic mu nehrozi.
Neexistencia doplnkoveho predaja CL v BA sa jednoducho neda nicim ospravedlnit. Je to opat len nezaujem nieco zlepsit. Zodpovedni zrejme nechapu, ze tym okradaju samotny DPB.
A vobec uz v celej podstate je tento stav nenormalny. Z akeho dovodu ja ako cestujuci mam byt povinny napr. pri ceste na zastavku dajme tomu Stary kamenolom (zast. na linke c. 29, kde urcite automat nie je) mat pri sebe dva CL. Lebo na tejto zastavke sa neda kupit? Ved takto bezny cestujuci nerozmysla. Jednoducho ked nenajde ziaden sposob ako si kupit CL, ide nacierno (a pri tom by si listok kupit chcel). A v tom je ten unik trzieb.
Linka 29 do DNV: To akoze SOR iduci v 36 min. intervale ma odbremenit 21-ku? Neviem ci sa mam smiat alebo plakat...
K lístkom: Ten doplkový predaj CL je veľmi užitočná vec. Napríklad v Žiline som to využil keď som sa ponáhľal na vlak. Keby som si musel kúpiť lístok asi by som ho zmeškal. Ale zas je pravda, že na rozdiel od Žiliny v Bratislave nechodia skoro žiadni revízori, takže sa tu dá cestovať občas na čierno. A nechápem, prečo by mali vodiča zabiť kvôli sto korunám(ak toľko nazbiera)? Veď v SAD je platba takmer všade v hotovosti.. A v DPB zabudli na to, že vodič v službe má aj za normálnych okolností penize vo vrecku...
ufo: Celoročná prevádzka na ČHŽ? To aj v zime?
frenky: Poznáš nejakého človeka v Bratislave ktorý sa chce dostať pod Nový most? Ja nie. Je to úplne nezyselný prestupný bod. Je to podobná sprostosť ako Hlavná stanica. Byť primátorom DNV by som radšej zaplatil zahustenie linky 21, ktorá vedie pod stanicou a ide na ASMN. Napríklad neviem načo chodia pod most 4 petržalské linky.
Mimochod, keby sa desať rokov nezdražovalo cestovné, mohli by sme použiť už použité lístky spred desať rokov
klf: ano, ideme aj s hrochom, ked uz hroch konecne bude schopny zistit, ako robi ale kym jeho kolegovia budu statnicovat, tak to nezisti, grrr
tr3mp: ale ja sa ani ZS nedivim, ze im vlaky nechcu prenajat... za a) je to typicky slovensky pristup - *ked nemozem ja, nech oni nemozu dvakrat* a za b) oni v podstate nemaju dovod na prenajimanie cohokolvek. je to ich majetok a mozu si s nim nakladat ako chcu... mozno tie motoraciky pouziju niekde inde alebo im zhniju na nejakej malej zapadnutej stanici (skor to druhe)... ale nie je ich povinnostou nic prenajimat. ked chce obec mat vlaciky, nech si ich nakupi, prevadzkuje a necha dotovat regionom. ja viem, prachy, ja sa len snazim naznacit, ze rozumiem sposobu uvazovania v ZS...
ad TA3: cely zavodsky mi uz lezie na nervy. snazi sa byt brutalne americky a tak skace do reci uplne vsetkym a pri tom nie je schopny sformulovat jedinu poriadnu otazku. neviem, ci sa nepripravuje a improvizuje, alebo je len blby a nevie odcitavat z citacky, kde mu idu texty (vsimni si ako casto sa zakokce)... ale vyzera to desne...
Juro: preco by nemohli dostat dotaciu- ved na to je zakon, aj kapitola EU o doprave o tom pise myslim, napr. aj CHZ zavadza od maja celorocnu prevadzku, aby dostali konecne dotaciu od statu.
AD listky u vodica: aj v Ziline sa predavaju u vodica.
V hosp. denniku som cital o plynoch, kolko sa bude tento rok prerabat, a o novych pisali , ze sakupia az ked prerobia 180 starych. Cize tento rok nebude nakup novych busov, ako sa hovorilo o tych 70 kusov???
J: boli sme posediet s Rikom, tak reku ci sa nepridas, ale buduci tyzden cez tyzden ideme zas a aj s hrochom, takze mozme sa meetnut.
Predaj listkov by ma neotravoval.
J: sakra, ked predaj listkov funguje aj v 3x vacsej Prahe, aj v 4x mensom Presove, tak to MUSI, rozumies, MUSI ist aj v Blave. A nehladajte si dajake specifika a hlavne si uz sakra nevymyslejte dovody "preco by to neslo" namiesto ciest, ako by to slo. A ked by zrovna v BA zabili vodica pre par drobnych (inde sa to jaksi nedeje), tak sa zamyslite, co vam to tam zije za obyvatelstvo.
aj mna to dozralo, ale potom som sa ukludnil a popremyslal.
Ak potiahnu 29 do DNV(najlepsie pred TERNO) ludia budu uvazovat asi takto(ja by som tak uvazoval, iked mam rad saliny)>
Hmm, sakra tak touto mrnavou 29 sa mozem dostat az pod Novy most??? Hmm, tak sa idem pozriet za kolko by som tam prisiel. Iiiha 30min? Wau tak to radsej pojdem touto mrnavou SORoidnou 29 30min. pod most ako sa tralalakat 10 min. do Dubravky a potom este dalsiu polhodinu pod most salinou.Usetrim aspon 10min. nieje to sice vela ale predsa aspon daco!!!
A co sa tyka 92 cez sidlisko, tak prave ona by pomohla odbremenit 21cku!!!
Ale lubilo sa mi jedno co vravel MRAZ v DTV, ze bude pozadovat zavedenie resp. posilnenie zmluvnej prepravy do/z VOLkswagenu na ukor odbremenenia 21cky a ze bude pozadovat aj zhustenie intervalov ako v rannej spicke tak aj poobede.
No nechajme sa prekvapit
Dám vám niečo prečítať bolo to kedysi v pravde alebo sme. Všimnite si prosím Portugalcov a ich hodnotenie dopravy v meste oproti Budapešti.
Tvária sa spokojne, nič im nechýba a čudujú sa, aká je Bratislava krásna a lacná. Tak vyzerajú mladí západní turisti v centre hlavného mesta.
Ako sa sem dostali? Všetci, ktorých sme oslovili, odpovedali podobne: cestujeme po strednej Európe a v Bratislave sme sa len zastavili.
„Je to tu iné, také exotické,“ hovorí dvadsaťpäťročný Američan Frank, učiteľ z Connecticutu. Sedí na lavičke na Hviezdoslavovom námestí oproti Carltonu a v batohu hľadá mapu Bratislavy. „Určite všetkým doma poviem, aby sa sem šli pozrieť.“ Poobzeral sa okolo a dodal: „Sú tu krásne ženy.“ Frank je voľnomyšlienkársky dobrodruh. Ako mnoho Američanov, aj on sa vybral do Európy hľadať svoje korene. „Cez Bratislavu len prechádzam, dnes odchádzam do Poľska, pretože odtiaľ pochádza moja rodina. „Navyše, na univerzite som študoval európsku históriu, takže o dejinách tohto územia niečo viem.“
Traja portugalskí turisti v kaviarni na Hlavnom námestí. O ulicu ďalej, v kaviarni na Hlavnom námestí, sedia dve usmievavé Portugalky – učiteľka a študentka. „Sme na výlete v strednej Európe. Z Budapešti cez Bratislavu do Prahy. Ale tu sa nám zatiaľ páči viac ako v Budapešti – je tu lacnejšie, čisto a doprava je lepšie organizovaná.“ Z vnútra kaviarne práve prišiel ich priateľ: bodro vyzerajúci učiteľ so španielskym denníkom El País v ruke. Všetci traja Portugalci berú turistiku v Bratislave skutočne vážne: okrem novín si kúpili zbierku krátkych próz slovenských spisovateľov preloženú do angličtiny. „My sme južania, a tak sme boli zvedaví, aká je Bratislava európska. Vidíme, že je ‚európskejšia‘ než Portugalsko. Ako je možné, že ešte nie ste v Európskej únii?“
Mladý francúzsky pár pri soche napoleonského vojaka.
Na Hlavnom námestí je turistov pomerne veľa. Obzerajú si výklady so suvenírami, zastavia sa pri soche napoleonského vojaka. Pred ním sa fotili aj dvaja bezstarostní Francúzi – študent Jean s večne usmiatou priateľkou, ktorá na všetko len prikyvovala, pretože nevedela po anglicky. On však hovoril bezchybne: „Sme na mesačnom výlete po strednej Európe. Začali sme v Prahe, cez Brno a Bratislavu do Chorvátska. Sme takí normálni turisti: pôjdeme sa pozrieť po kostoloch, večer do krčmy. Bratislava síce nie je slávna ako Praha či Budapešť, ale je tu úžasne.“ (miš)
To len tak na povzbudenie lokálpatriotizmu a aby ste nezabudli, že aj tá naša Bratislava je krásna a vzácna a proste skvelá. A tým Portugalcom sa ani nečudujem, lebo som ped dvoma dňami videl dokument z Lisabonu a jazdili tam na dvojnápravových elinách.
dusoft: fakt, je ten, že od vtedy čo máme automaty od mikomatu tak sa málokrát stáva, že nefubgujú. A ak taký nájdem tak si hned píšem číslo a volám na dispečink aby ho prišli opraviť. Ku nám pod okno prišli za pol hodinku slušné nie. Na schôdzi sme otom hovorili a Wiegl povedal a to je fakt: veď by nám podrezali vodičov pre pár korún. Nie je to také jednoduché. A nepredlžovala by sa tým jazda. Veď predsa sa stým zbrzdí rozbeh. Ja osobne mám vždy v peňaženke aspoň jeden lístok. Kto chce platiť lístky nemá sa načo vyhovárať.
KLF: no už som tu čo potrebuješ? A čo ty, vadil by ti predaj lístkov alebo by ťa to neotravovalo?
martin: diky moc za tie stránky, aj ked je ich veľa ale si ich opíšem a pozriem v univerzitke. A stou náštevou, vedel by si potom zohnať nejaké lacné ubytovanie. Otom barandove som vedel čítal som otom v Dopravnom Magazíne, či vtom druhom časopise. Je to naozaj veľmi pekné. Veď hádam zachvílu sa aj mi budeme môcť pochváliť takou traťou do Petržalky.
A čo hovoríte na prejav námestníka primátora pre dopravu pána Karola Koladu. Je sním rozhovor v BN a vyzerá, že je značne naklonený elinám. Hovorí o systéme, ktorý musí byť kompatibilný so súčasnými radialami.
Turbo: tú knižku o podhradí som ešte stále nezohnal, ale pokúsim sa ešte v Petržalských knižniciach.
Vladimir
hotovst u vodica: Vodic ma zvacsa hotovost u seba aj dnes a SAD-kari maju hotovost vzdy.
Si > automaty vo vozidle: Tie som videl v Liberci. Vec je to dobra, ale predstav si, ze do elektricky nastupi 10 ludi, ktory chcu jednorazovy CL. Ved tam vznikne hotovy rad cakajucich A kde vlastne vznikne, ked sa casto neda do vozidla ani dostat? A uz nehovoriac o absolutnom nestihani vojst sa do 15 sekundoveho limitu do zablokovania oznacovacov v pripade kontroly.