Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Niekto tu pred časom spomínal problém preplnenosti linky č. 21 v DNV. Problém som rozobral a skúsil navrhnúť aspoň čiastočné riešenie. Ako však viete, nie som z BA, a tak nepoznám bežné pomery na linke a jej trase (i keď trasu l.č. 21 mám prejdenú), a tak sa môžem mýliť už v niektorom z predpokladov. Aj je tak, opravte ma.
PREDPOKLADY
a., v DNV je najväčším zdrojom a cieľom ciest priemyselný areál Volkswagen a oblasť sídliska v lokalite Podhorské + oblasť Istrijskej ul.
b., hlavné prepravné prúdy smerujú v čase rannej špičky z Podhorského a Istrijskej ul. (ďalej len sídlisk) do centra mesta a z centra mesta k Volkswagenu. V čase špičky odpoludnia je situácia opačná a v mimošpičkovom čase sú prúdy v oboch smeroch porovnateľné.
MOŽNÉ OPATRENIA
c., šetriť kilometre v čase špičky na úsekoch a smeroch, ktoré nie sú žiadané a ich prevedenie na úseky a smery, ktoré nesú hlavnú záťaž.
d., využiť v čase a v smere, keď je rozhodujúcim pri cestách Volkwagen cestný obchvat DNV (ako linka č. 92) a v čase a smere, keď sú rozhodujúce sídliská trasu cez Istrijskú a Eisnerovu ul.
NÁVRH
e., zmeniť spôsob premávky na linke č. 21 nasledovne:
e1: v čase špičky ráno presmerovat polovicu spojov v smere k Volkswagenu mimo sídlisk, t.j. cez cestný obchvat DNV - šetrí sa tým v rannej špičke menej atraktívny úsek cez DNV. Zvyšné spoje viesť i naďalej cez DNV s ukončením na zastávke Mlynská - šetrí sa tým úsek Mlnyská - Volkswagen. Čiastočné zníženie kapacity k VW je kompenzované zrýchlením trasy pre pracovníkov VW (trasa bez sídlisk), a tým pádom i uvoľnenie kapacity vov ozidle (bez cestujúcich na sídliská)
e2: v čase špičky odpoludnia presmerovať polovicu spojov v smere od Volkswagenu mimo sídlisk, t.j. cez cestný obchvat DNV. Výhody a kompenzácie odbodné ako v bode e1.
e3: v záťažových smeroch a časoch pre DNV (ráno od VW, popoludní k VW) všetky spoje vedené cez sídliská.
e4: v čase mimo špičky trasa bez zmeny
NAVRHOVANÁ ORGANIZÁCIA
f., skrátenie trasy linky č. 21 v čase špičky len po zast. Mlynská a súčasne predĺženie intervalu ráno z 5 na 8 min. a popoludní z 6 na 10 min. V ostatnom čase bez zmeny trasy a intervalu.
g., zavedenie novej expresnej linky - linky č. 121 (vetva linky č. 21), ktorá premáva cez cestný obchvat DNV. Premávka len v čase špičky - ráno smerom k VW - interval 8 min., popoludní len smerom od VW (interval 10 min.). V smeroch, v ktorých linka č. 121 sa vozidlá tejto linky vracajú ako linka č. 21 (t.j. cez sídliská) s rovnakým intervalom.
ZÁVER
h., Volkswagen Bratislava má zabezpečené z mesta priame spoje linky č. 121 - oproti dnešnému stavu zmena interalu ráno z 5 na 8 min., popoludní z 8 na 10 min. Priame spoje sú zavedené len ráno smerom k VW a popoludní smerom od VW. V ostatnom čase a smere je doprava k Volkswagenu zabezpečená linkou č. 21 cez sídliská.
i., Sídliská majú i naďalej linku č. 21, kde došlo k nasledovným zmenám v ponúkanej kapacite:
i1: ráno smerom do mesta interval z 5 na 4 min., smerom z mesta z 5 na 8 min.
i2: popoludní smerom do mesta z 6 na 10 min., smerom z mesta z 6 na 5 min.
i3: prerušené spojenie sídlisk a VW ráno k VW a popoludní od VW (premáva l.č. 121, l.č. 21 len po Mlynskú) dostatočne vynahradia spoje l.č. 20 (dúfam)
i4: mimošpičková obsluha sa nemení.
POLOPATISTICKÉ ZHRNUTIE
Keď ide viac ľudí z DNV do mesta, tak viac spojov ide do mesta, keď ide menej ľudí z DNV do mesta, tak ide menej spojov do mesta.
Keď ide viac ľudí k VW, tak majú priame spoje, keď ide menej ľudí k VW, tak nemajú priame spoje.
*******
Čakám návrhy, komentáre, a samozrejme (ako inak) dôvody, prečo to nejde.
d3k0: asi si myslel frenkyho, ale vsak to je jedno :))
J: chcelo by to vazne spravit nejaku debatu, ale neviem ci je prave toto to najvhodnejsie miesto, kedze tu su temy troska ine. ale budiz, mne to nevadi.
tulenique: Suhlas

Ferro/Tomas: mrknite si klubovu stranku, tam mate mail na doubleMa, mozte sa ho spytat :))
J: ja by som sa asi tiez rad pripojil, rad by som spravil nieco pre BA.

dusoft: poslal som ti mail...dufam ze pomohlo ;-))

ad situacia 2.1.03 - HROZA a TRAGEDIA...teraz minimalne polroka obyvatelia race a aj ini nebudu ochotni o elektricke ako moznosti nosneho systemu MHD ani len pocut... skoda 😞
Asi tak.Velmi ma to rozculilo.To uz nemoze byt normalny clovek,lebo v celej republike to ide dole vodou,ale uz len doprava sa bude zlepsovat:-I
Heh. To sa da chapat iba ako dake zbozne prianie.
🙂
Strasne by ma zaujimalo:TA anketa co je teraz,ze ci sa zlepsi doprava k lepsiemu alebo horsiemu,ze kto tam dal tych 24%,ze sa doprava zlepsi odporucam nech sa uvedomi.:)
Ale ved v kalendary je este 6 dalsich dni, i ked pre mna by bola najlepsia streda.Mame lahky den v skole...

😛
frenky>neviem jak by to vyslo cez prazdniny,lebo ked prvu stredu v mesiaci tak by to malo vyst na novy rok!J
Ja som sa zasa tesil, ze bude este cez prazdniny, lebo neviem ci tam budem moct cez tyzden ist.

😞
Ja sa tesim na schodzu lebo by mala byt nejaka vyjazdova.Ale som sklamany,ze nie su schopny nas o tom informovat:(
TOMAS> to by aj mna zaujimalo...

Peto> ty si myslel, ze by isla ako 505 na obratisko z Vrancovicovej? Hmm tak potom pardon. 😞
Heh a ze 30 staci? No ja neviem, ale ked tam mas 6 SORov s intervalom 15 min. a musis pokryt aj 63 od Patronky, tak to by bola asi riadna sardinkaren. Netvrdim, ze teraz nie je, najma rano.
Neviete kedy bude schodza priatelov mestskej dopravy????????????:-I
Frenky>
tak isto ako sa otáca aj teraz, miesta je tam dost.
Inak uz som tam asi tak pred 3/4 rokom videl otácat ikarus a zvládol to. Inak stací ked cez kalamitu idú aspon 30-tky no nie?
#12177>

XxX>
1.) blbe gumokoly, budme radi, ze tam mame aspon 22
2.) pan Mraz asi primrzol k tej svojej kozenej stolicke... 😃
3.) ad novy vchod do VOLkswagenu> on ma byt zboku tj.pri ceste zo Stupavy, tak som zvedavi, ci tam potiahnu obe linky.
#12190>

Peto z Lamaca>

a kde by sa taka 63 na Vrancovicovej otacala?
Este by som pochopil 30 a 35, lebo to su SORy...

🙂
dusoft-musíš upresniť svoju požiadavku,napíš číslo voza napr.7602 a pod.,potom Ti niekto odpovie.
J:
Řidič metra nedělá dnes takřka nic. Na trase C je automatické vedení vlaku. Stačí dát povel pro zavření dveří a vlak jede a brzdí sám.

Jenomže řidič metra musí mít střední školu a nedovedeš si představit náročné psychotesty. A ono jezdit pořád jen v tunelu, ve tmě je na psychyku člověka velice náročné.

Já osobně si myslím, že řidič metra má možná nejpohodlnější povolání z DD, ale náročné na psychyku. A to, že musí mít střední školu je taky dost jasný ukazatel.
Neviem preco autobusy (30,35 a 63) v Lamaci ked je kalamita nepremávajú po Vrancovicovej /ktorá je skoro vždy zjazdná a nie je tam taký kopec/ namiesto cesty na Klanec, kde majú skoro vzdy problémy. To naozaj nikdo nerozmýsla?!
Nikto mi neodpovedal na otazky v prispevku c. #11890 - ak o tom nieco viete, dajte vediet na moj email, vdaka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.