Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Trochu k tym nocakom:

Mna osobne dost sere, ze posledny vlak z Trnavy ma prichod 23.58 a z Galanty o 0.14 a nocaky odchadzaju o cca. 23.45 a dalsie idu az o cca. 1.15.
Ten ukazovatel vozokilometer je vobec zaujimavy, ked vodic chrape, Ikarus rachoce a chlasce nafticku, ja drkocem od zimy na zastavke (prip. potesim taxikara) a uradnicek na magistrate je rad ako to pekne fachci.
Inak kto chce vidiet pokope najviac autobusov v Blave(okrem vozovni a ASMN) hor sa v noci na hlavnu stanicu.
Ja ti presne poviem co robia vodici za ten cas na konecnej...vacsina z nich sa venuje spanku.
Cez prázdniny som mal tú česť a bol som v Budapešti. Premáva tam (ak sa nemýlim) 16 nočných liniek označených 1É až 16É. Mrkol som na ich cestovné poriadky a iba som oči vypliešťal. Majú interval 10 minút. Dajme tomu, že Budapešť má 4x toľko obyvateľov ako Bratislava. Potom by tu mali chodiť nočáky každých 40 minút. Ale to nie, my máme radšej interval 1.15 hodiny. Rád by som vedel, prečo nemôže byť medzi 01.05 a 03.20 ešte jeden odchod nočákov z Hlavnej stanice. Čo robia vodiči za ten čas na konečnej? Nočné električky a trolejbusy u nás nejazdia preto, lebo sa vraj robia údržby tratí. V Brne je to vyriešené tak, že ak sa niečo opravuje, namiesto električiek či trolejbusov idú autobusy. Ale na Slovensku je všetko inak. Autobusová divízia má v zuboch elektrickú divíziu, takže ak sa napríklad opravuje meniareň Leškova, autobusáci majú nervy z toho, že musia vypraviť o tri vozy viac (dva na linku 516 a jeden na služobák 408). Ale povedzme si rovno - samotní Bratislavčania nie sú príliš naklonení nočnému životu. Ak sa niečo nočné už odohráva, ľudia začnú písať petície, že je to hlučné, zlé a podobné. Napríklad koncerty na Hlavnom námestí alebo v Propeleri. Takže o normálnom nočnom živote ako je to zvykom v ozajstných európskych metropolách môžeme zatiaľ len snívať...

P.S. Peter P.: Už sa veľmi teším na tie tvoje fotky!!!
chcel by som opravit majkla. v prahe chodi 12 autobusovych a 8 elektrickovych liniek. info. to je dohromady dvadsat. nemozno ale porovnavat pocet liniek ale pocet spojov. elektricky idu napriklad 7 krat za noc z lazarskej ulice (interval 40 minut). autobusy chodia este castejsie. bolo by zaujimave porovnat aky je pomer prepravnej kapacity nocnej dopravy v prahe a ba k ich velkosti.
Ešte k tým nočákom. Ak som správne pochopil, tak DPMP prevádzkuje v Prahe 12 nočných liniek. V Bratislave je to 18. Keď to porovnáme na počet obyvateľov ... Samozrejme, je veľa miest, kde chodia niektoré nočné linky každých 20 minút. Zdá sa však, že DPB má problém vo vyhovujúcej miere zabezpečiť prevádzku denných liniek (34,83,84,201,202...), takže čo môžeme chcieť od nočných (navyše som zatiaľ nevidel si niekoho cviknúť lístok v nočáku). Ono v podstate by podľa mňa (opravte ma, ak sa mýlim) stačilo pridať nejaké ty busy v piatok, sobotu a nedeľu. A neviem prečo nezavedú nočné električky (t.j. napr. č. 1 – jazdila by nepretržite (asi to je kvôli údržbe tratí, ale v Brne to tak majú)). A tým by sa čiastočne vyriešila aj tá tlačenica na Mierku.
V podstate si myslím, že na súčasnom stave má podiel aj magistrát (v kladnom (-neviem, ktoré mesto dáva miliardu ročne na MHD) i zápornom slova zmysle (obmedzenie výkonov vo verejnom záujme)), ale aj DPB sám, lebo CP sú zle zostavené. Neviem prečo chodí zo Šafka (16.45) 95 a 88 v tej istej minúte a potom 10 min. nič. (všetci sa narvú do 95 a 88 ide skoro prázdna).
A kedy zacne jazdit ??? (myslim ta 7085)
Zabudol som. Najzaujímavejším okamihom bolo zapojenie 7803, ktorá bola spojená tyčou s záložným vozidlom, ktoré pricúvalo z Hlavnej stanice. Súprava vozidiel 7831, 7803 vydržala presne po bránu vozovne Jurajov Dvor, kde sa tyč roztrhla. Vozidlo 7804 prišlo do vozovne vlastnou silou vedené pracovníkom pojazdnej dielne. Zaujímavým momentom nakolajovania bolo použitie zadného voza 7804 na nakolajenie aj napriek prítomnosti nehodového žeriavu. Bomba správa K2 7085 je už hotová.
Páni srdečne Vás po dlhšej dobe zdravím. Stránky vyzerajú lepšie a lepšie každým dńom. Chcel by som odpovedat na niekolko otázok, ktoré som prečítal v diskusii. TeBeCe reklamu má aj 7719. Je zhodná s 7704. Prvá TEŹ-ka už jazdí, ale drážny úrad vydal povolenie pre tieto vozidlá iba na trati Poprad-Starý Smokovec-Tatranská Lomnica. Zapríčinené je to profilom trate a malým polomerom oblúkov. Na úprave trate po Śtrbské Pleso sa pracuje. Juro, som rád, že existuje ešte niekto, kto si pamatá dielńu DP na Záhradníckej, ktorá bola akýmsi vývojovým strediskom na prerábku vozidiel na pohon zemným plynom. Potom prišiel nejaký "inteligent", projekt zrušil, lebo je ekonomickejšie a ekologickejšie prevádzkovat autobusy na naftu. Po rokoch ma prekvapila až EKO Karosa, ktorá jazdí na 82. Tu vidno, kolko peńazí má DP, že vybudovaná centrum nechali zaniknút. Dnes tam nájdete iba prázdny areál, strážený služobným psom. Fotky z výlolaje na nábreží dodám po vyvolaní filmu. Dúfam, že budú dobré.
Myslim, ze nas problem nie je len vo vodicoch MHD, aj ked niektori z nich su naozaj hrozni. Zarabaju sice cca 15.000 Sk hrubeho, ale to je aj s velkymi nadcasmi. Tiez si myslim, ze uz dostavaju akurat dost - mnohokrat viac, ako clovek, ktory studoval 5 rokov VS a ma este aj doktorat. Problem je aj v tom, ze v DPB existuje napriklad "veduci sekretariatu generalneho riaditela" za cca, 50.000 Sk mesacne. Ja sa pytam, ci by sa nedalo 600.000 korun rocne vyuzit nejak ucelnejsie? Asi dalo. Vysledok je potom taky, ze chodia nocaky 3x za noc (to sa ale urcite naramne paci taxikarom - preco asi?), ze sa vozime v 11-rocnych autobusoch, a ze cestujeme ako dobytok. Naozaj bude riesenim privatizacia, pretoze sukromna firma sa o svoj majetok rozhodne postara lepsie ako stat. No ale kto by uz len cosi take ako DPB privatizoval?... :)))
Mam taky pocit,ze sa vodici MHD rozhodli potrestat
cestujucu verejnost.Ani neviem preco,ved sme nic neurobili,len sa chceme dostat tam,kam potrebujeme.
Uz tyzden sa vozim vo vymrazenych trolejbusoch.
Ak si rano okolo 6hod.sadnete do 202 smerom z mesta,
garantujem Vam,ze po dvadsiatich minutach jazdy vystupite dokonale premrznuty.Samozrejme,ze "pan"
vodic ma vo svojej kabinke teplo.
Chcem sa spytat,kam idu peniaze ktore ja tazko zarobim?Kupim si elektricenku na ktoru setrim cely
rok.Na ake ucely vyuziva DPB moje - nase peniaze?Ved za tie roky zvysovania cien cestovnych listkov
by sme sa mali vozit ako krali.
A ked sa nahodou rozhodnu "pani" vodici strajkovat ide to tiez z nasich penazi?
Ja pracujem v trojsmennej prevadzke a nie je to med lizat.Z 8500 korun,ktore dostanem musim vyzit a im sa mali 15000 - 17000 tis.korun.Keby som sa rozhodla
strajkovat,tak mi zamestnavatel povie dovidenia.Na moje miesto caka 10 dalsich .
Mozno keby to urobil aj ich zamestnavatel viacej by si vazili moznost pracovat.
Mily Rudo,
My sme si nikdy nemysleli, ze vsetko je super. Naopak, ak si stranky pozries lepsie, najdes tam mnoho kritiky. My ale kritizujeme samotne priciny problemu - je pekne nadavat, ze tu chodia sroty, ale tym si nepomozes. Ja tiez s touto situaciou nesuhlasim, ale co narobim? Nic! Tu nejde o to, ci uznavame DPB, alebo nie. To mas tak, moze byt clovek, ktory sa zaujima o lokomotivy, ale vobec nemusi byt spokojny so sluzbami istych zeleznic. Ohladom pokazenych novych Ikarusov hadam len tolko, ze v podmienkach, ake su u nas by sa skor, ci neskor pokazil aj ten najodolnejsi voz. Nemyslim si vsak, ze by u nas jazdili vraky - to je trochu prehnane. Taktiez som dobre nepochopil to s ohrozenim verejnosti. Tu ma napadaju jedine Karosy, ktorym nefunguju zamky na dverach - to moze byt, a je nebezpecne. Ako perlicku dodavam, ze bola doba, kedy boli bezne B732 s prehrdzavenou dierov v schodoch - jednoducho keksiky chrum chrum. Teraz som vsak taku Karosu uz dost dlho nevidel, a je mozne, ze ju nahradil niaky SOR. Ale k veci: Ine stare vozy urcite neohrozuju cestujucich. To, ze byva napr. v linkach 201, 83 a pod. natresk je len a len vina zlych intervalov ---> DPB ---> Magistrat, ktory urcuje vozokilometre. Ja osobne nemozem za to, ze vysoko postaveny funkcionari mesta uprednostnuju auta pred MHD. Je to postavene na hlavu, ale na zvratenu logiku sme uz na Slovensku zvyknuti.

A pointa??? - Stav sa nezmeni odvolanim jedneho riaditela, alebo zvolenim jednej strany. Treba zmenit cely system, k comu sme bohuzial nedospeli a moc skoro to neocakavam. Alebo zeby predsa.........
Pan Konig,
to viete, nasa MHD je trochu zvlastna, a vobec na Slovensku je vsetko trochu inak. U nas nejde to, co by nemalo byt problemom len kvoli ochote pracovnikov, a strukture DPB. Jedna z veci, ktoru napr. nechapem je to, preco sa nase autobusy a trolejbusy posielaju do Zlina, alebo Banskej Bystrice.
V Bratislave mame celkom slusne vybavenie, a nemyslim si, ze by sme to nemali zvladnut, ale ked maju napr. pracovnici ustrednych dielni problemy s prerobenim vozu K2 na vyzbroj TV8, to hovori samo za seba.
Asi jedine mozne riesenie je privatizacia casti DPB - ale nie clovekom, ktory by sa obohatili na ukor nas, ale solidnej zahranicnej firme, ktora konecne zavedie poriadok.

Toto vsak nie je vsetko, a je nad moznosti tohoto fora, aby som to tu podrobne rozpisoval. Ak mate zaujem o diskusiu, mozete ma kontaktovat kedykolvek mailom.

Webmaster
Neviem ci si si vsimol, ale toto nieje stranka Dopravneho podniku, ale stranka Klubu priatelov MHaRD. To, ze Ikarusy maju poruchu a nie su peniaze a nahradne diely na opravu je zalezistost DPB. My s tym nemozeme nic spravit. Myslim, ze vsetci vieme ake autobusy u nas jazdia a ja si vuobec nemyslim, ze vsetko je uplne super. Mal som moznost robit v DPB, sice nie prave pri autobusoch, ale viem ako to tam chodi...
Vy ste vsetci asi spadli z mesiaca,bavite sa o vyhoretych autobusoch a ich starych nateroch a myslite si ze vsetko je super.Pritom kopa tych vasich novych ikarusov stoji na poruche.V skutocnosti premavaju po Bratislave same stare vraky,ktore ohrozuju nielen bezpecnost cestnej premavky,ale aj samotnu cestujucu verenost. P.S=nezabudajte na stare prislovie=Dovtedy sa chodi s krcahom po vodu,kym sa krcah nerozbije!
Jeste k pokutam, kdyz Vas chytne revizor, tak na miste nebo do 15ti dnu zaplatite 400.-Kdyz ale nezpaltite,castka se pak zvysuje na 800.-Kc, kdyz se neplati vubec jde se k soudu, v Ceske republice vesel v platnost novy zakon o tom ze revizor ma narok na vase osobni udaje, takze je lepsi si koupit listek nebo zaplatit pokutu, sous Vas vyjde asi na 12 000.-Kc
Jiri Konig, Praha 1
Zajimalo by mne proc v Bratislave jezdi nocni linky jen trirat za noc, kdyz ma pres pul milionu obyvatel.pokusim se ted vysvetlit jak to chodi u nas:METRO, jsou to tri linky oznaceny pismeny A,B,C, s prestupy ve stanicich MUZEUM[A-C], MUSTEK[A-B], FLORENC[B-C], v zavorce jsou uvedeny ty linky na ktere lze prestoupit.Metro jezdi denne od 04.30hod do 00.15hod.Vetsiny bus linek jezdi denne od 04.30hod. do 00.30hod.celkem jich jezdi po Praze 198[vnitrni linky MHD]oznacene cisly 101 az 299,pak regionalni linky oznacene cisli 301 az 399, jejich pocet se neustale zvetsuje.Nocni linky busu jsou oznaceny cisli 501 az 512, jsou v provozu denne od 00.15hod do 04.30hod v interavalu 20 min, napr.linka 504 jezdi ze zastavky I.P.PAVLOVA v 00.14, 00.34, 00.54 hod. a dale po 20min.
Tramvajovych linek je celkem v dennim provozu 26 linek, oznacene cisly 1 az 26, a v nocnim 51 az 58, v intervalu 40 min,centralni prestupni zastavka nocnich linek tramvaji je LAZARSKA, u busu centralni prestupni zastavka neni.Napr. linka 57 ze zastavky I.P.Pavlova smer Nadrazi Hostivar jede v 00.24, 01.04, a dale po 40 min.Pod Dopravni podnik hlavniho mesta Prahy a.s.spada jeste pozemni lanova draha na Petrin, je v provozu denne od 9.00 do 21.00 v intervalu 10 az 15 min.
Jizdne je : pro 15min povrchovou dopravou nebo 4 stanice metra - deti 4,-Kc, dospeli 8.-Kc,
Prestupni jizdenka na 60min v pracovni dny od 5 do 20hod., v ostatnich pripadech 90min.-deti 6.-Kc, dospeli 12.-Kc
V regionalnich linkach je to podle pasem, celkem jich je sest.Praha[cele mesto] ma pasmo 0, do prvniho pasma zapaltite 18.-Kc, a do dalsiho o 8 Kc vic atd. az se dostanete do sesteho.Za Prahu jezdi pouze linky c.301 az 399[regionalni linky spadajici pod Dopravni podnik].
Mesicni kupon je pro studenty a zaky za 210.-Kc, pro dospele 420.-Kc, plati jen v Praze
Ctrtletni kupon je pro studenty a zaky za 550.-Kc a pro dospele za 1100.-Kc
Rocni kupon je jen pro dospele a to za 3800.-Kc
Ceny techto kuponu plati jen pro linky v pasmo 0, tedy jen v Praze.

Vratim se ted k memuy dotazu proc v Bratislave jezdi linky MHD v noci jen trikrat za noc, napr. V Brne, Plzni, Olomouci,Ostrave, Zline,Hradci Kralove, Liberci,Usti nad Labem,C.Budejovicich, atd.jezdi linky MHD v noci v intervalu 60 min.Proc si to tam neprosadite, myslim si ze MHD je od toho aby slouzila obcanum a ne obcani mestle doprave.Nebo se snad mylim?
Dekuji za odpoved.S Pozdravem.

Jiri Konig, Praha 1
Tam-Bus 2409 naozaj vybuchol - fotky sú v galérii.
Co sa tyka toho TAMBUSu 2409, nie je to ten co mal cca 2 roky dozadu malu nehodu (tusim mu vybuchol ci vyhorel motor)?
Inac pokial viem tak 4404 je teraz cely zeleny a pokial sa dobre pamatam tak predtym bol tmavomodry Zepter...
Ten TAMBUS s OMV je 2409.
zeleno-modro-biely OMV
Tie nove fotky su super. Spomienka na stare reklamne natery typu Rothmans, West, Marlboro. Uz mi chybaju len K2 v reklamnych nateroch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.