V uplynulom približne roku prebehla masívna obnova vozidlového parku regionálnych autobusov na väčšine Slovenska.
Systémy verejnej dopravy v Európe zatiaľ nie sú všade cenovo dostupné pre všetkých. Ako je na tom Slovensko?
V Drážďanoch nájdete okrem pekného historického centra aj dve historické horské dráhy.
Príbeh električkovej trate, ktorá spája Gmunden a Vorchdorf.
Éra autobusov Karosa C 734, ktoré sa využívali vo všetkých typoch autobusovej dopravy na Slovensku, je na svojom konci.
V záverečnej časti článku si priblížime prevádzku električiek v Manchestri.
V dnešnej druhej časti článku si priblížime, ako Manchester za 25 rokov vybudoval fungujúci električkový systém.
V dnešnej prvej časti trojdielneho článku o manchesterských električkách sa pozrieme na to, ako Manchestru podarilo zlikvidovať druhý najrozsiahlejší električkový systém v Británii.
Pozrime sa na 20 rokov prevádzky Novoplanov.
V uplynulých rokoch pribudli ďalšie kilometre ľahkého metra, prvé električkové trate a najdlhšia jednolanová kabínková lanovka na svete.
Poprad a Vysoké Tatry V Poprade a okolí jazdilo 30 Karos B 731/732, z toho 26 pôvodných. Najprv zabezpečovali premávku MHD v Poprade, s pribúdajúcim vekom stále častejšie aj prímestské linky od
Žilina V Žiline a jej okolí existujú pomerne detailné záznamy o vozidlách, vďaka čomu sa podarilo dohľadať, že do Žiliny bolo z Vysokého Mýta dodaných 123 Karos B 731/732. V réžii dopravcu SAD Žilina
Bratislava Do Bratislavy bolo z Vysokého Mýta postupne dodaných 597 Karos B 731/732, z toho 554 jazdilo v réžii mestského dopravcu (DPB). Tvorili významnú časť vozidlového parku MHD a zabezpečovali
Pred 40 rokmi začali z výrobných liniek podniku Karosa vo Vysokom Mýte vychádzať nové mestské autobusy typu B 731.
Ikarusy 280 sú jednou z verzií radu 200, ktorý bol predstavený v roku 1968.
„Ikarus“ je slovo, ktoré len máloktorý používateľ verejnej dopravy nepozná. 18. septembra 2010 skončí jedna veľká kapitola verejnej dopravy na Slovensku.
Bursa, piate najväčšie mesto Turecka s vyše 1,5 miliónom obyvateľov, leží na ázijskom kontinente pod vrchom Uludag (2543 m) na severozápade Turecka, približne 200 km južne od Istanbulu.
Ikarusy radu 280 tvorili v minulých dvoch desaťročiach nedomysliteľnú súčasť hromadnej dopravy osôb.