Autobusy Ikarus 280 na Slovensku

Ikarusy radu 280 tvorili v minulých dvoch desaťročiach nedomysliteľnú súčasť hromadnej dopravy osôb. Nasadzované boli všade tam, kde klasické sólo vozidlá nepostačovali, teda najmä vo väčších mestách a aglomeráciach, ich bližšom i vzdialenejšom okolí a na dopravu zamestnancov do veľkých priemyselných podnikov.

Ich význam začal klesať po roku 1989, po rozpade RVHP. Nové vozidlá už boli dodávané len sporadicky a to sa prejavuje aj na ich súčasnej situácii. Dnes už Ikarusy 280 dožívajú a v podstate spievajú svoju labutiu pieseň.

Väčšina dopravcov sa ich snaží, najmä z dôvodu nedostatku náhradných dielov, ale i poklesu počtu prepravených cestujúcich, zbaviť a nahradiť ich (poväčšine) sólo autobusmi. Končí sa tak jedna veľmi významná éra v slovenskej hromadnej doprave osôb. Dopravcovia i vodiči sa zhodujú v jednom: Ikarusy 280 síce boli hlučné vozidlá s vysokou podlahou, ale boli jednoduché na obsluhu, spoľahlivé, málo poruchové a odolné. Dokonca aj v oblasti spotreby pohonných hmôt staré Ikarusy predčia moderné kĺbové autobusy vybavené motormi a automatickými prevodovkami.

Prevádzka Ikarusov 280 v mestách Bratislava, Banská Bystrica, Košice, Nitra, Prešov a Žilina je detailne popísaná v jednotlivých sekciách iMHD.sk. Zoznam Ikarusov v tomto článku nie je kompletný, obsahuje len vozidlá známe v čase písania článku. Ak máš nejaké informácie, ktoré pomôžu doplniť ďalšie údaje, budeme radi, ak sa s nami o ne podelíš.

Stav údajov: január 2005, pokiaľ nie je uvedené inak


Bratislava

Počet obyvateľov: 452 053
Dopravca: SAD Bratislava

Ikarusy 280 boli v bratislavskej SAD-ke v minulosti veľmi rozšírené a boli vypravované prakticky na všetky smery. Ku koncu roka 2004 zostalo v SAD Bratislava (vrátane závodov Malacky, Pezinok a Senec) už len 7 Ikarusov. Vypravené sú na smery: Senec, Pezinok (Modra), Čakany, Miloslavov, Blatná na Ostrove, Šamorín, Hamuliakovo, Suchohrad, Malacky a Rohožník.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
BA-252BS ? Ikarus 280.10 ? - Suchohrad, Malacky
BA-779CI ? Ikarus 280.10 ? - záložné vozidlo
BA-780CI ? Ikarus 280.08 ? - záložné vozidlo
BA-904HA ? Ikarus 280.10 ? 08/2005 -
BA-926HA ? Ikarus 280.10 ? 05/2005 -
BA-928HA ? Ikarus 280.08 - - -
BA-645LB BYA 01-86 Ikarus 280.10 - - Šamorín, Čilistov, Hamuliakovo
Foto: Peter Plunár

Trnava

Počet obyvateľov: 70 191
Dopravca: SAD Trnava

V Trnave v pravidelnej doprave ostali ešte 3 Ikarusy na prímestských linkách. 3 mestské Ikarusy sa nachádzajú v garážach, 802CB a 803CB sú vedené ako záloha, 804CB ako zdroj náhradných dielov. Mestské Ikarusy jazdili na linkách MHD č. 2, 4, 10 a 11, ale po dodávke ojazdených Karos B 741 z Prahy ostali len ako záloha. Prímestské Ikarusy sú vypravované na smery: Jaslovské Bohunice, Chtelnica, Horné Orešany, Hlohovec a Voderady. Jeden Ikarus bol odkúpený od SAD Zvolen, v Trnave nejakú dobu jazdil s pôvodným zvolenským EČV, koncom roka bol preznačený na 289CB.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
TT-802CB TTA 15-87 Ikarus 280.08 ? - záloha MHD
TT-803CB TTA 24-52 Ikarus 280.08 1989 - záloha MHD
TT-289CB ZVA 18-76 Ikarus 280.10 ? - pôvodne SAD Zvolen
TT-524CB TTA 12-46 Ikarus 280.10 ? - GO v BBDS; ex. TT-809CB
TT-804CB TTA 24-51 Ikarus 280.08 1989 2004 -
TT-807CB TTA 04-25 Ikarus 280.10 ? - GO v BBDS
Foto: Majo

Martin

Počet obyvateľov: 60 772
Dopravca: SAD Žilina, prevádzka Martin
Stav údajov: 05/2005

V Martine v minulosti premávali mestské i prímestské Ikarusy. Ikarusy premávali do okolitých dedín a dokonca aj do Prievidze. Do mája 2005 premávali už len na linkách MHD. Každý pracovný deň bolo vypravených 5 Ikarusov, jeden ostával v garáži ako záloha. Cez víkend sa kĺbové vozidlá nevypravovali. Ikarusy bolo možné stretnúť na linkách MHD č. 10, 11 a 27, ale vykonávali aj zmluvnú dopravu k závodu Trim Leader. Všetky Ikarusy v Martine dojazdili 7.5.2005, kedy sa s nimi konala rozlúčková jazda. Rozhodnutie majiteľa SAD Žilina vyradiť všetky kĺbové autobusy v Martine naraz bolo zdôvodnené vysokou spotrebou v porovnaní so sólo autobusmi a problematickým zháňaním náhradných dielov.

Aj v Martine premávali v 90. rokoch (okolo r. 1992) štyri Ikarusy 280 odkúpené od BKV Budapest (slivkovomodrá farba, automatická prevodovka).

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
71 / MT-725AU MT 59-89 Ikarus 280.08 1998 05/2005 -
78 / MT-724AU MT 59-88 Ikarus 280.08 1988 05/2005 -
80 / MT-721AU MT 60-92 Ikarus 280.10 1989 05/2005 modrý
82 / MT-215BE MT 64-10 Ikarus 280.08 1989 05/2005 -
86 / MT-712AU MT 64-14 Ikarus 280.08 1989 05/2005 -
88 / MT-709AU MT 64-16 Ikarus 280.08 1989 05/2005 -

Foto: Valec

Trenčín

Počet obyvateľov: 58 872
Dopravca: SAD Trenčin
Stav údajov: 12/2005

V Trenčíne premávalo ku koncu roka 2005 ešte pomerne veľa Ikarusov 280. 7 kusov bolo vypravovaných na linky MHD a 5 kusov na prímestské linky. Trenčianskou zaujímavosťou sú aj dva modernejšie Ikarusy 280.87 z roku 1995. Na prvý pohľad sa od svojich starších kolegov odlišujú platňovými dvojdielnymi dverami. V súvislosti s aktivitami nového vlastníka SAD Trenčín (koncom roka 2005 bolo do premávky uvedených 20 prímestských Karos C 954E (rozdelené medzi všetky prevádzky SAD Trenčin) a 4 mestské Karosy B 952E) sa dá očakávať, že bude mať snahu obnoviť aj vozidlový park kĺbových autobusov, čo bude znamenať postupný koniec Ikarusov aj v tomto krajskom meste.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
TN-659AM ? Ikarus 280.10 1988 - Prímestská doprava
TN-679AM ? Ikarus 280.08 1988 - MHD
TN-680AM ? Ikarus 280.08 1987 - MHD
TN-683AM ? Ikarus 280.08 1988 - Prímestská doprava ex. MHD
TN-708AM ? Ikarus 280.10 1989 - Prímestská doprava
TN-713AM ? Ikarus 280.10 1989 - Prímestská doprava
TN-715AM ? Ikarus 280.08 1990 - MHD
TN-717AM ? Ikarus 280.08 1990 - MHD
TN-758AM ? Ikarus 280.87 1995 - MHD
TN-759AM ? Ikarus 280.87 1995 - MHD
TN-836AM ? Ikarus 280.08 1987 - MHD
TN-718BP TN-643AM Ikarus 280.10 1987 - Prímestská doprava

Foto: Peter Pankrác

Poprad

Počet obyvateľov: 55 037
Dopravca: SAD Poprad

V Poprade ešte v nedávnej minulosti premávali Ikarusy na mestskej i prímestskej doprave. Na prelome rokov 2004/2005 už ostali len tri prímestské Ikarusy. 188AU síce fyzicky existuje, ale slúži len ako zásobáreň náhradných dielov. Dva zvyšné Ikarusy sú vypravované kvôli poruchám už len sporadicky. Ak jazdia, tak z Popradu do Svitu, prípadne Spišského Štvrtku. V minulosti jazdili aj do Hranovnice a Vikartoviec, načo vodiči radi spomínajú, najmä na zimné služby. Na mestskej doprave zabezpečovali Ikarusy spojenie mesta a sídliska Juh. Prímestské Ikarusy 691AD a 188AU prešli generálnou opravou a dostali slušivý bielo - modrý náter.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
PP-691AD ? Ikarus 280.10 ? - GO, modro-biely
PP-188AU ? Ikarus 280.10 ? 2004 GO, modro-biely
PP-175AV PP 73-57 Ikarus 280.10 ? - modrý

Foto: Kami

Prievidza

Počet obyvateľov: 54 405
Dopravca: SAD Prievidza

V Prievidzi sa vyradilo väčšie množstvo Ikarusov od roku 2002 do roku 2004. Klesajúce výkony na mestskej i prímestskej doprave spôsobili, že ku koncu roka 2004 už v stave firmy ostali len dva prevádzkové Ikarusy - jeden mestský a jeden prímestský. Mestský Ikarus je bielo vyfarbený a je vypravovaný v špičkách pracovných dní na linky MHD č. 10, 44, 50 a 90. Prímestský má modrú farbu a koncom roka 2004 sa podroboval generálnej oprave, čo by mohlo byť zárukou, že ešte nejakú dobu pojazdí.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
PD-392BD ? Ikarus 280.10 - - modrý
PD-718BK ? Ikarus 280.08 - - biely

Foto: Kami

Zvolen

Počet obyvateľov: 44 328
Dopravca: SAD Zvolen
Stav údajov: leto 2005

Vo Zvolene sa posledné roky nachádzali len dva mestské Ikarusy. Svetločervený (ZVA 12-89) bol pôvodne stabilne vypravovaný na linku 1, ale bol vyradený koncom roka 2004, tmavočervený (ZVA 12-91) dostal nové EČV (ZV-058BB) a jazdil na MHD na linke 9. V minulosti zvykli Ikarusy jazdiť v letných mesiacoch aj na linke do Kováčovej. Medzi Zvolenom a Detvou premával aj modrý prímestský Ikarus 280 (ZVA 18-76), ale bol odpredaný SAD Trnava. Obidva mestské Ikarusy boli v apríli 2005 predané do SAD Nitra.

Okrem Ikarusov vo Zvolene jazdia aj dve kĺbové Karosy C 744 na mestskej doprave.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
- ZVA 18-76 Ikarus 280.10 ? - predaný do SAD Trnava
ZV-052BB ZVA 12-89 Ikarus 280.08 ? 2004 svetločervený; predaný do SAD Nitra (04/2005)
ZV-058BB ZVA 12-91 Ikarus 280.08 ? - tmavočervený; predaný do SAD Nitra (04/2005)

Foto: Peter Plunár

Nové Zámky

Počet obyvateľov: 43 546
Dopravca: SAD Nové Zámky

Pred piatimi rokmi SAD Nové Zámky vypravovala 4 Ikarusy 280 - 3 modré Ikarusy 280.10 a jeden červený Ikarus 280.08. Dnešných dní sa dočkal už len ten jeden červený. Pôvodne Ikarusy jazdili do okolitých obcí - Dolného Ohaju, Vindola a Šurian. Dnes je "posledný mohykán" stále dobre udržiavaný a je vypravovaný na linku do Šurian. Na mestskej doprave Ikarusy nejazdili. Na prímestskej doprave premávajú aj tri Karosy C 744.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
NZ-703BM ? Ikarus 280.08 ? - červený
Foto: Vegard Ďurica

Považská Bystrica

Počet obyvateľov: 43 036
Dopravca: SAD Trenčín, OZ Považská Bystrica
Stav údajov: 11/2005

V Považskej Bystrici už premávajú Ikarusy len na mestskej doprave napríklad na linkách 3 10 a 11 spájajúcich železničnú a autobusovú stanicu so sídliskom Rozkvet. V premávke sa objavuje celkom 6 Ikarusov a jedna Karosa C 744. Niektoré z Ikarusov, ktoré v Považskej Bystrici v súčasnosti premávajú boli zakúpené od iných dopravcov (napr. DP Bratislava, DP Karlovy Vary, Bodos Boskovice).

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
PB-682AA ? Ikarus 280.08 1989 - ex. DP Karlovy Vary č. 349, ex. DP hl.m. Prahy č. 4514
PB-911AG ? Ikarus 280.08 ? - CVR Prima Zdroj, ex. DP Bratislava č. 1894/II
PB-205AI ? Ikarus 280.08 ? 2004 ex. DP Bratislava č. 2882/II
PB-182AM PX 50-12 Ikarus 280.08 ? - -
PB-439AS PX 70-19 Ikarus 280.10 ? - -
PB-467AS PX 96-46 Ikarus 280.08 ? - -
PB-468AS PX 76-48 Ikarus 280.10 ? - ex. Bodos Boskovice
Foto: Dušan Gogal

Spišská Nová Ves

Počet obyvateľov: 38 992
Dopravca: SAD-KDS Košice, OZ Spišská Nová Ves

V mestskej doprave donedávna jazdili 4 Ikarusy 280 (jeden z nich bol dokonca odkúpený z Ostravy). V súčasnosti už do dopravy veľmi nezasahujú - prevádzkyschopné sú dva - # 406 a 416. Na prímestskej doprave dávnejšie tiež jazdili Ikarusy - napríklad na linke do Betlanoviec. Na mestskej doprave jazdili Ikarusy napríklad na linkách 4 (do Smižian) a 10 (do Ferčekoviec). Zaujímavosťou je Ikarus # 406. ktorý dostal na zadné čelo nové svetlá (ako Karosa 900). V súčasnosti Ikarusy nahradili Karosy C 744 (jazdia na mestskej i prímestskej doprave). V Spišskej Novej Vsi na mestskej doprave jazdí aj moderný 18-metrový autobus Karosa-Renault Citybus (Agora).

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
406 / SN-497AN ? Ikarus 280.08 - - červeno - biely
416 / SN-499AN ? Ikarus 280.08 - - biely s červenými nápismi
Foto: Kami

Levice

Počet obyvateľov: 36 502
Dopravca: SAD Nové Zámky, OZ Levice

V Leviciach boli v minulosti prevádzkované štyri mestské (jeden bol odpredaný do Nitry a dva zošrotované) a štyri prímestské Ikarusy 280. Prímestské Ikarusy premávali napríklad na linke do Mochoviec a jednu dobu údajne raz za týždeň na linke do Brna!
Začiatkom roka bol v stave spoločnosti evidovaný už len jeden mestský Ikarus. Je slušne udržiavaný (minulý rok prešiel obnovou náteru) a bez zaujímavosti nie je ani fakt, že je vybavený čelným transparentom Emtest. Vypravovaný je v pracovných dňoch na linky MHD č. 9 a 10.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
LV-646AF ? Ikarus 280.08 1989 - čelný transparent Emtest
Foto: Matej Kavacký

Liptovský Mikuláš

Počet obyvateľov: 33 597
Dopravca: SAD Liptovský Mikuláš

Znižujúce sa výkony spôsobili, že v MHD už nie je potrebných toľko kĺbových vozidiel. Pred dvoma rokmi vlastnila mikulášska SAD-ka dva mestské a jeden modrý (tiež štvordverový) Ikarus, dnes už postačujú dve kĺbové Karosy (B 741 a C 744). Posledný Ikarus 280 bol vyradený koncom roka 2004. Okrem spomínaných Karos vlastní SAD-ka ešte Ikarus 435 č. LM-940AH, kvôli problémom s motorom je však už viac ako rok odstavený a nejazdí. Tento Ikarus má zaujímavú históriu: ide o prezentačný exemplár, ktorý bol vystavovaný na veľtrh a mikulášska SAD-ka ho zakúpilia za výhodných podmienok. Ikarus 435 má dokonca držiaky na tabule maďarského rozmeru.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie

Poznámka

LM-671AD ? Ikarus 280.08 ? 2004 modrý
LM-940AH ? Ikarus 435 cca 1993 - -

Bardejov

Počet obyvateľov: 33 067
Dopravca: SAD Prešov, OZ Bardejov

Éra Ikarusov sa končí aj v Bardejove. V tamojšej SAD-ke ostal v stave posledný prevádzkový Ikarus 280.08 č. BJ 43-10 (okrem neho na mestskej doprave jazdí aj "prototypová" Karosa B 741 č. BJ 54-17; premáva na linkách 2 a 12). Je opatrený slušivým mestským náterom a zdarilou rekonštrukciou interiéru (kobercové obklady stien). Premáva na linkách MHD medzi Bardejovom a Bardejovskými kúpeľmi. Na prímestskej doprave jazdili minimálne dva Ikarusy 280.10, boli vyradené už v roku 2002, ale ešte v lete 2004 sa ich zostatky nachádzali v garážach SAD.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
? BJ 43-10 Ikarus 280.08 ? - mestský náter

Piešťany

Počet obyvateľov: 32 910
Dopravca: SAD Trnava, stredisko Piešťany

Na prelome rokov 2004/5 ostal v Piešťanoch už len posledný prevádzkový Ikarus - TTA 23-24 (PN-517BC). Ide o modrý prímestský Ikarus 280.10. Premáva na pevnom obehu Piešťany - Jaslovské Bohunice, EBO - Trnava, Trnava - Žlkovce a Jaslovské Bohunice, EBO - Piešťany. V Trnave vykonáva zmluvnú dopravu zamestnancov do závodu Sony. Tento Ikarus má zadné okno s veľkým vetrákom vymenené zo staršieho voza (ex. BKV Budapešť). V garážach stojí odstavený ešte mestský Ikarus 280.08 č. TTA 24-64. Od roku 2003 je nepojazdný a do premávky už nezasiahne. Do svojho vyradenia (a reorganizácie dopravy v Piešťanoch) jazdil na linke MHD č. 15 na sídlisko Adam Trajan. Dávnejšie mu na mestskej doprave vypomáhal aj druhý mestský Ikarus 280.08. SAD-ka vlastní aj jednu modrú Karosu C 744, tá tiež občasne jazdí na MHD. Momentálne je nepojadzná.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
PN-517BC TTA 23-24 Ikarus 280.10 ? - modrý
- TTA 24-64 Ikarus 280.08 ? 2003 červený

Foto: Jan Ryšánek

Topoľčany

Počet obyvateľov: 32 147
Dopravca: SAD Nitra, prevádzkáreň Topoľčany

Koncom roka 2004 prevádzkovaltopoľčianska SAD-ka štyri Ikarusy 280. Všetky sú vypravované na prímestské linky do Kuzmíc, Súloviec, Koniaroviec a Krnče. Tri Ikarusy sú modré, prímestské, jeden červený, dvojdverový (NR-368BK). Do Topoľčian prišiel z Nitry (SAD Nitra ho odkúpila od Dopravného podniku mesta Prešov).

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
NR-368BK ? Ikarus 280.10 ? - červený; ex. DPMP č. 247
NR-501BM ? Ikarus 280.10 1987 - -
NR-604BM ? Ikarus 280.10 1988 03/2005 -
NR-608BM ? Ikarus 280.10 1989 - -
NR-014BS ? Ikarus 280 1989 2004 -

Ružomberok

Počet obyvateľov: 30 664
Dopravca: SAD Liptovský Mikuláš, OZ Ružomberok

Ešte nedávno sa ulicami Ružomberka preháňali aj mestské Ikarusy, ale na sklonku roka 2004 už zostali v garáži len dva vyradené prímestské Ikarusy 280.10. Na konci svojej pôsobnosti premávali na linke do Liptovských Sliačov. Nahradila ich 15-metrová Karosa Ares.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
RK-210AC ? Ikarus 280.10 ? 2004 -
RK-220AC ? Ikarus 280.10 ? 2004 -
Foto: Jan Ryšánek

Partizánske

Počet obyvateľov: 25 586
Dopravca: SAD Prievidza, prev. Partizánske

V Partizánskom sú deponované dva prevádzkyschopné Ikarusy 280. Modrý - PD-762BK premáva napríklad do Bánoviec nad Bebravou alebo do Kolačna, červený - PD-763BK pôvodne jazdil na MHD v Partizánskom, ale teraz je vypravovaný na prímestskú linku do Topoľčian / Veľkého Klížu. Na dvore SAD-ky sa nachádza aj vrak tretieho Ikarusu, ktorý bol vyradený už v roku 2002.

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
- TO ??-?? Ikarus 280.10 ? 2002 -
PD-762BK ? Ikarus 280.10 1989 - -
PD-763BK ? Ikarus 280.08 1989 - -

Šaľa

Počet obyvateľov: 25 291
Dopravca: SAD Nové Zámky, prev. Šaľa

V Šali už Ikarusy nepremávajú. Obidva posledné boli vyradené naraz - na jar 2004. Premávali na mestskej doprave v Šali a na linkách do Dusla. V Šali bol pôvodne aj tretí Ikarus, ale ten bol preradený do Nových Zámkov, ako zásobáreň náhradných dielov. Náhradou Ikarusov v Šali bolo 5 sólo autobusov MAN, ktoré boli odkúpené ako ojazdené z Maďarska (zmluvná doprava Samsung v Székesfehérvári). Okrem toho vlastní šalianska SAD-ka aj dve kĺbové Karosy C 744, jedna premáva a druhá čaká na opravu rámu (NZ-300AO).

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
NZ-339AO ? Ikarus 280.08 1989 jar 2004 trilex, "prehnitá" podlaha
NZ-742AS ? Ikarus 280.08 1989 - preradený do NZ na ND
NZ-743AS ? Ikarus 280.10 1985 jar 2004 prasknutý rám

Brezno

Počet obyvateľov: 22 998
Dopravca: SAD BBDS, OZ Brezno

Brezno je jedným z mnohých miest, kde už Ikarusy nevypravujú. Dva nepojazdné kusy ešte stále stoja na dvore SAD-ky, ale je už len otázkou času, kým ich zoberú do šrotu. V Brezne jazdili Ikarusy tak na mestskej doprave medzi nemocnicou a sídliskom Mazorník, ako aj na prímestských linkách do Podbrezovej, jeden čas dokonca až do Banskej Bystrice. Breznianska SAD-ka vypravuje aj jednu Karosu C 744 (jeden čas premávala aj do Banskej Bystrice).

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
BR-520AI BCA 21-96 Ikarus 280.10 ? 2004 -
BR-251AJ BC 58-81 Ikarus 280.10 ? 2004 -
BR-194AM BC 58-80 Ikarus 280.10 ? 2003 -

Bánovce nad Bebravou

Počet obyvateľov: 20 786
Dopravca: SAD Prievidza, prevádzka Bánovce nad Bebravou

V Bánovciach majú štyri Ikarusy, ale prevádzkový je už len posledný - PD-379BF. Premáva na mestskej doprave v Bánovciach a vykonáva aj vybrané školské spoje do okolitých dedín (Slatina, Šišov). Ikarusy mali v Bánovciach široké uplatnenie, jednak pri vozbe zamestnancov do Sipoxu, ale aj pri obsluhe sídliska Dubnička. Na prímestskej doprave jazdili na všetky hlavné smery (Trenčín, Partizánske, Topoľčany). Na mestskej doprave momentálne vypomáha aj jedna Karosa C 744 (PD-361BF).

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
- TO 62-78 Ikarus 280.10 ? 2003 -
- TO 63-05 Ikarus 280.08 ? 2002 -
PD-379BF ? Ikarus 280.08 ? - -
PD-702BK ? Ikarus 280.10 1983 09/2004 -

Galanta

Počet obyvateľov: 16 763
Dopravca: SAD Dunajská Streda, prev. Galanta

V Galante sa už nenachádza žiadny Ikarus. V minulosti boli tri, posledné dva boli vyradené v druhej polovici roka 2004 a "po svojich" odišli do Komárna, kde boli zošrotované. Ikarusy premávali na linkách do Šale, Dunajskej Stredy a Hlohovca. V prímestskej doprave stále zasahujú do prevádzky tri kĺbové Karosy C 744 (DS-364BC, DS-365BC a DS-366BC; všetky z r. 1990).

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
- ? Ikarus 280.10 ? 2002 -
DS-352BC GA 75-23 Ikarus 280.10 1989 2004 -
DS-355BC GA 71-93 Ikarus 280.10 1988 2004 -

Ilava

Počet obyvateľov: 5 446
Dopravca: SAD Trenčín, prevádzka Ilava

V tomto malom okresnom meste sa nachádza SAD-ka, ktorá dopravne obsluhuje územie od Trenčína po Púchov resp. Považskú Bystricu. SAD-ka vlastní štyri Ikarusy, tri sú momentálne pojazdné a vypravované. Jazdia na smery Trenčín / Púchov a vykonávajú dopravu zamestnancov do závodov ZŤS a Leoni. Na nedostatok výkonov pre Ikarusy sa v Ilave rozhodne nesťažujú a moja osobná skúsenosť to potvrdzuje - poobedný spoj z Trenčína do Púchova bol nabitý "na prasknutie".

EČV Bývalé
EČV
Typ Rok výroby Vyradenie Poznámka
IL-093AT PX 68-15 Ikarus 280.10 1987 - -
IL-268AT PX 77-45 Ikarus 280.08 1989 - -
IL-269AT PX 77-44 Ikarus 280.08 1989 - -
IL-270AT PX 76-47 Ikarus 280.10 1989 - problémy s rámom

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.