Reply on: Richard Ščepko #8478:
Nečakám, že budete vedieť všetky zmluvy, ktoré má mesto s niekym uzavreté, ale som rád, že to skúsite zistiť. Myslím, že zmluva s EuroAWK platí do roku 202X a problém môže byť, ak a) nemajú na sklade nič vhodné a b) v zmluve je obmedzenie povolenia stavieb, ktoré zhoršujú viditeľnosť reklamného citylightu na zastávke.Áno, niečo také na báze GPS. Informácie môžu byť dostupné cez nejaký displej na vyťaženejších zastávkach, ale mohli by byť dostupné aj cez internet. Niečo ako je na mojbus.sk aj keď sa mi moc nepáči, že tam treba mať mobil so zapnutým GPS a internetovým pripojením, to by som si v práci zo stolného počítača nič nepozrel. A v niektorých prípadoch by bolo možné okrem aktuálneho meškania oznamovať aj predpokladané meškanie (v prípadoch, keď daný spoj nestíha príchod na prvú zastávku alebo keď sa posiela náhradný spoj).
Richard Ščepko
Priechod pre chodcov na Legionárskej pri Perle (http://i.cubeupload.com/LnHPDE.png). V rámci investičných akcii v MČ Stred chceme (ako poslanci) zrekonštruovať tento priechod pre chodcov (bezbariérový, vodiace línie pre nevidiacich a slabozrakých a pod.). Priechod však susedí so zástavkou MHD. V podstate polovičný záliv.
Zástavka je nekomfortná:
a.) Pre cestujúcich, ktorí vystupujú/nastupujú (úzky profil chodníka)
b.) Pre ľudí, ktorý prechádzajú touto zástavkou, ak na nej čakajú ľudia (cestujúci čakajú a ide napr. mamička s kočíkom, musia sa uhýbať, alebo keď prší a majú dáždnik a pod.).
Navrhol som kolegom, aby sme neriešili len priechod pre chodcov, ale aj zástavku MHD (už teraz je časť prepadnutá). Navrhol som im, zrušiť polovičný záliv, rozšíriť chodník a vytvoriť tak komfortnejší priestor pre pešiu mobilitu a tiež pre cestujúcich na zástavke.
Skúsim vysvetliť prečo. Záliv je polovičný, čiže ak autobus stojí a oproti ide auto (a vodič oproti sa neradí ku kraju vozovky), vodič za autobusom v podstate čaká na odchod autobusu (vodiči, prosím, ak máte inú skúsenosť, sem s ňou!). Takže záliv sa čiastočne míňa účinku. A tiež, nejde o až tak extrémne frekventovanú zástavku, takže na nej vodič nestojí minútu.
Ďalšia vec je, že ak chceme prioritizovať MHD pred IAD, musí byť rýchla, plynulá a pohodlná pre cestujúcich (narážam na hontŕlanie pri vjazde do zálivu všeobecne). Čiže, aby vodič nečakal, či ho vodič auta pustí (čo v tomto prípade asi úplne neplatí). Takže v podstate riešenie ako na Soblahovskej.
Toto odporúčanie dáva aj Manuál tvorby verejného priestoru hl. m. Prahy. Ide v podstate o kuchársku knihu pre úradníkov, ako majú postupovať pri rekonštrukciách a opravách vo verejnom priestore. Posielam výrez z neho: http://i.cubeupload.com/1TzGSI.png (strana 100 - 101)
Celý si môžete stiahnuť tu: http://manual.iprpraha.cz/uploads/assets/manual_tvorby_verejnych_prostranstvi/pdf/IPR-SDM-KVP_Manual-tvorby-verejnych-prostranstvi.pdf (celkom zaujímavé čítanie).
Samozrejme chcem, aby priechod pre chodcov obsahoval aktívne prvky ochrany, ktoré vodičovi budú signalizovať pohyb chodcov, aj keď ich v smere k nemocnici nemusí vidieť (za vozidlom MHD).
Mám na mysli toto:
https://www.youtube.com/watch?v=vE406icUhIc
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HWCAJJIo_mw
No veľmi ma zaujíma Váš náźor na zástavku MHD, tento typ riešenia a tiež zrušenie polovičnej niky. Toto riešenie ešte nebolo prejednané s dopravákmi!
Veľká vďaka za spätnú väzbu!
?