Ospravedlňujem sa, že takto "spamujem", ale ešte jedna prosba. Resp. Váš názor by som chcel počuť. Aj s dôrazom na vodičov autobusov.
Priechod pre chodcov na Legionárskej pri Perle (http://i.cubeupload.com/LnHPDE.png). V rámci investičných akcii v MČ Stred chceme (ako poslanci) zrekonštruovať tento priechod pre chodcov (bezbariérový, vodiace línie pre nevidiacich a slabozrakých a pod.). Priechod však susedí so zástavkou MHD. V podstate polovičný záliv.
Zástavka je nekomfortná:
a.) Pre cestujúcich, ktorí vystupujú/nastupujú (úzky profil chodníka)
b.) Pre ľudí, ktorý prechádzajú touto zástavkou, ak na nej čakajú ľudia (cestujúci čakajú a ide napr. mamička s kočíkom, musia sa uhýbať, alebo keď prší a majú dáždnik a pod.).
Navrhol som kolegom, aby sme neriešili len priechod pre chodcov, ale aj zástavku MHD (už teraz je časť prepadnutá). Navrhol som im, zrušiť polovičný záliv, rozšíriť chodník a vytvoriť tak komfortnejší priestor pre pešiu mobilitu a tiež pre cestujúcich na zástavke.
Skúsim vysvetliť prečo. Záliv je polovičný, čiže ak autobus stojí a oproti ide auto (a vodič oproti sa neradí ku kraju vozovky), vodič za autobusom v podstate čaká na odchod autobusu (vodiči, prosím, ak máte inú skúsenosť, sem s ňou!). Takže záliv sa čiastočne míňa účinku. A tiež, nejde o až tak extrémne frekventovanú zástavku, takže na nej vodič nestojí minútu.
Ďalšia vec je, že ak chceme prioritizovať MHD pred IAD, musí byť rýchla, plynulá a pohodlná pre cestujúcich (narážam na hontŕlanie pri vjazde do zálivu všeobecne). Čiže, aby vodič nečakal, či ho vodič auta pustí (čo v tomto prípade asi úplne neplatí). Takže v podstate riešenie ako na Soblahovskej.
Toto odporúčanie dáva aj Manuál tvorby verejného priestoru hl. m. Prahy. Ide v podstate o kuchársku knihu pre úradníkov, ako majú postupovať pri rekonštrukciách a opravách vo verejnom priestore. Posielam výrez z neho: http://i.cubeupload.com/1TzGSI.png (strana 100 - 101)
Celý si môžete stiahnuť tu: http://manual.iprpraha.cz/uploads/assets/manual_tvorby_verejnych_prostranstvi/pdf/IPR-SDM-KVP_Manual-tvorby-verejnych-prostranstvi.pdf (celkom zaujímavé čítanie).
Samozrejme chcem, aby priechod pre chodcov obsahoval aktívne prvky ochrany, ktoré vodičovi budú signalizovať pohyb chodcov, aj keď ich v smere k nemocnici nemusí vidieť (za vozidlom MHD).
Mám na mysli toto:
https://www.youtube.com/watch?v=vE406icUhIc
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HWCAJJIo_mw
No veľmi ma zaujíma Váš náźor na zástavku MHD, tento typ riešenia a tiež zrušenie polovičnej niky. Toto riešenie ešte nebolo prejednané s dopravákmi!
Veľká vďaka za spätnú väzbu!
?
Priechod pre chodcov na Legionárskej pri Perle (http://i.cubeupload.com/LnHPDE.png). V rámci investičných akcii v MČ Stred chceme (ako poslanci) zrekonštruovať tento priechod pre chodcov (bezbariérový, vodiace línie pre nevidiacich a slabozrakých a pod.). Priechod však susedí so zástavkou MHD. V podstate polovičný záliv.
Zástavka je nekomfortná:
a.) Pre cestujúcich, ktorí vystupujú/nastupujú (úzky profil chodníka)
b.) Pre ľudí, ktorý prechádzajú touto zástavkou, ak na nej čakajú ľudia (cestujúci čakajú a ide napr. mamička s kočíkom, musia sa uhýbať, alebo keď prší a majú dáždnik a pod.).
Navrhol som kolegom, aby sme neriešili len priechod pre chodcov, ale aj zástavku MHD (už teraz je časť prepadnutá). Navrhol som im, zrušiť polovičný záliv, rozšíriť chodník a vytvoriť tak komfortnejší priestor pre pešiu mobilitu a tiež pre cestujúcich na zástavke.
Skúsim vysvetliť prečo. Záliv je polovičný, čiže ak autobus stojí a oproti ide auto (a vodič oproti sa neradí ku kraju vozovky), vodič za autobusom v podstate čaká na odchod autobusu (vodiči, prosím, ak máte inú skúsenosť, sem s ňou!). Takže záliv sa čiastočne míňa účinku. A tiež, nejde o až tak extrémne frekventovanú zástavku, takže na nej vodič nestojí minútu.
Ďalšia vec je, že ak chceme prioritizovať MHD pred IAD, musí byť rýchla, plynulá a pohodlná pre cestujúcich (narážam na hontŕlanie pri vjazde do zálivu všeobecne). Čiže, aby vodič nečakal, či ho vodič auta pustí (čo v tomto prípade asi úplne neplatí). Takže v podstate riešenie ako na Soblahovskej.
Toto odporúčanie dáva aj Manuál tvorby verejného priestoru hl. m. Prahy. Ide v podstate o kuchársku knihu pre úradníkov, ako majú postupovať pri rekonštrukciách a opravách vo verejnom priestore. Posielam výrez z neho: http://i.cubeupload.com/1TzGSI.png (strana 100 - 101)
Celý si môžete stiahnuť tu: http://manual.iprpraha.cz/uploads/assets/manual_tvorby_verejnych_prostranstvi/pdf/IPR-SDM-KVP_Manual-tvorby-verejnych-prostranstvi.pdf (celkom zaujímavé čítanie).
Samozrejme chcem, aby priechod pre chodcov obsahoval aktívne prvky ochrany, ktoré vodičovi budú signalizovať pohyb chodcov, aj keď ich v smere k nemocnici nemusí vidieť (za vozidlom MHD).
Mám na mysli toto:
https://www.youtube.com/watch?v=vE406icUhIc
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HWCAJJIo_mw
No veľmi ma zaujíma Váš náźor na zástavku MHD, tento typ riešenia a tiež zrušenie polovičnej niky. Toto riešenie ešte nebolo prejednané s dopravákmi!
Veľká vďaka za spätnú väzbu!
?
Richard Ščepko
Zaujímali by ma 2 veci:
1. Stretávate sa nejak neformálne? Zaujímali by ma konkrétne postrehy hlavne od tých, ktorí sa MHD v Trenčíne dlhodobo venujú, poznajú niektoré špecifiká. Prípadne konkrétne podnety z pohľadu CP.
2. Ako poslanci za mestskú časť Stred máme určitý objem peňazí na investičné akcie (75 000 eur). Rád by som presadil presun stĺpu VO na zástavke Legionárska, na ktorý sa "zabudlo" pri rekonštrukcii. Ak sa nemýlim, ide hlavne o problém s výhľadovými parametrami pre vodičov.
Napadajú Vás ešte nejake ďalšie? Menšie, drobné, ale aj tie väčšie. Malo by ísť primárne o MČ Stred, ale nebránim sa zaoberať sa aj iným problémom.
Ak mám napísať pravdu, tak by som bol rád, keby ste mi nejaké podnety napísali. Buď sem (neviem, či to tu chcete preberať), alebo na richard.scepko@gmail.com. Ten email je samozrejme k dispozícii aj na otázky, podnety, kritiku a čokoľvek - aj mimo MHD.
Veľká vďaka za akýkoľvek feedback! Váš poslanec ? (do volieb je ďaleko, tak snáď to nikto nepochopí ako vytrieskavanie kapitálu) ?