Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mam este jednu zalezitost,teraz ked sa zmenil vstup do arealu LOTN pre studentov,myslim si ze by bolo vhodne vybudovat na aut.zastavke Biskupicka cisticka nastupny a vystupny ostrovcek v oboch smeroch teda,uplne by postacoval taky ako je na Opatovska ul.Nadjazd a este by som sa za taku vec prihovoril aj na Kubranskej Kyselka v smere do Kubrice aby sme ked uz stojime v nepriehladnej zakrute aspon tych ludi do blata nemuseli vykladat 😉 Toto by bolo k tym financnym drobnym zalezitostiam! Co sa tyka odlyvu ludi...robim tu 9 rokov a je to neskutocne,teraz som snad po 7rokoch robil nocne spoje,tam vidno co spravili Taxi za 2-3 eura... ale faktorov je mnoho aj u nas aj z vonka.Zislo by sa dat hlavy studovane ale aj take aku mam ja -z praxe do kopy a vsetko zacat riesit i ked uz je neskoro ale este stale nie je najhorsie!
Vďaka páni za podnety. Zapísal som si ich, niektoré si pôjdem pozrieť (napr. tie spomínané dorábky a pod.) a budem riešiť hneď a niektoré si nechám na neskôr (keď sa otvorí diskusia o CP, alebo MHD).

Mne osobne chýba na meste niekto, kto by dopravu v meste vnimal komplexne. Resp. niekto, kto by ju nie len vnímal, ale mal aj vzdelanie, kvalitu, jasnú predstavu a ideálne aj skúsenosť (na druhej strane, kvalitný človek nestojí málo - ale to je o tých prioritách). Osobne vnímam dopravu v meste ako mobilitu IAD, MHD, cyklistickej i pešej mobility. A každá musí mať vytvorenú infraštruktúru a podmienky. Lusknutím prsta nie, ale v našom prípade postupne a systematicky.

Lebo je fakt, že MHD je dotovaná vec a z čisto ekonomického pohľadu záťaž (ako člen majetkovej a finančnej komisie viem o čom píšem). Odliv cestujúcich z MHD je viditeľný už zo štatistík. Má určite niekoľko faktorov.

Toto už je skôr na osobnú debatu. Je to komplikovaná a komplexná vec, na druhej strane určite riešiteľná (z dlhodobého hľadiska). Ak by som Vám na nejakom Vašom stretnutí nevadil, rád by som prišiel. Pretože ja téme MHD určite detailne nerozumiem, no budem o nej minimálne spolurozhodovať. A od "zeleného stola" to už fakt nejde. Takí herci tu už boli...

Reply on: Richard Ščepko #8466:
samozrejme, kedykoľvek si vítaný. MHD nevyžaduje až toľko peňazí, ako skôr "rozumu", písal som pred rokmi 11 strán pripomienok, čo nestáli jedno euro. Teraz by sa tiež zišli najmä podstatné zmeny, ako napríklad:

- vedenie zrýchlených spojov (5,15,19) Juh - Zámostie po novom moste, čo by skrátilo jazdnú dobu a obyvatelia centra by mohli nastúpiť do bežných spojov liniek 3,5,15,19, ktoré by tak boli odľahčené

- znovuzavedenie večerných spojov na linke 5 alebo 15 z Juhu do Zámostia, keďže teraz sa z Juhu po 20:30 už za mosty dostať nedá. Vozy MHD aj tak jazdia do vozovne naprázno (nie všetky nocujú v MHT pod Juhom), tak prečo nejdú na linke keď mesto tak či tak tento prejazd platí?

- ak sa budú robiť zastávky pri nemocnici, jednoznačne kasselák a liaty betón

- vedenie liniek v MČ stred je po Soblahovskej, Inoveckej, Legionárskej aj Dlhých Honoch; preto by to chcelo možno koordinovať linky 23 a 28 po jednej ulici, 8 a 18 po druhej, 1 a 22 po tretej, nech sa dajú robiť preklady (23+28 Dlhé Hony) (8+18 Soblahovská) (1+22 Inovecká) na spoločných úsekoch, ktoré by tieto linky mali v celej trase linky 22 a 23, pričom u liniek 8 a 18 by to bolo okrem Juhu tiež celá trasa.

- spojenie centrum - Sihoť je cez víkend otrasné

- po otvorení podchodu zo Sihote na stanicu by stálo za uváženie presmerovanie niektorých liniek zo Sihote od Radegastu na stanicu a do centra.
Reply on: Richard Ščepko #8466:
stretávame, ale len v skupinke 3-5, no pridať sa nie je problém (hoci všetci sme pracovne vyťažení a teraz sa dlhšie nič nedialo, a to aj z dôvodu, že mesto až do otvorenia nového mostu vlastne avizovalo, že "nič sa meniť nebude").

Tak určite ten mail využijem, ale napíšem aj sem:
- ako už Marek uviedol, všetko sú to veci, čo sú pre MHD potrebné, nestoja žiadne veľké peniaze (niektoré sú dokonca zdarma - dorábky stavebných prác už mestom zaplatených),
- MHD treba zrýchliť a nie spomaľovať
- treba odstrániť súbehy

Ja aspoň toľko:
- linka 2 a 24 má na 95% trasy (konkrétne Sihoť IV - Legionárska, Perla) totálny súbeh. SPájajú pritom nemocnicu, centrum, stanicu... ale CP? Stačí si pozrieť, idú po sebe, potom trištvrte hodiny nič a pod. Prečo by nemohli ísť v dokonalom preklade? V špičke by to bolo každých 20 min, v sedle a cez víkend 30 min. Nestojí to nič, počet odjazdených km sa nemení, len to musí MESTO objednať u dopravcu.

- budovanie kasselských obrubníkov: zastávka Gymnázium si ho vyžaduje ako soľ, nehovoriac o jej povrchu. Rovnako tak zastávka Perla (smer Biskupice má aspoň nástupný obrubník). Zastávky treba robiť z liateho betónu (viď Hodžova pri Lidli, alebo Hasičská, či aj Legionárska - roky bez potreby akejkoľvek úpravy).

- nočná linka by mala stáť všade na znamenie a len niektoré zastávky by boli pevné; teraz človek spod Juhu musí buď vyšlapať hore na Juh alebo prejsť 3/4 Soblahovskej. Vzhľadom na jazdný čas by nebol predsa problém v noci zastaviť po ceste všade.
Reply on: Richard Ščepko #8466:
Poklona pan Scepko!
Nuz ked je taka moznost,podme na to: Uz skoro nemame zastavku kde by nebol dezolatny vjazd / vyjazd na nu,len to sa bojim ze aj ked sa bude opravovat,budu to robit ti clapy co robia tie flaky a povedzme si ,podklad pre vahu autobusu to nie je-vid oprava na Gen.Svobodu razcestie smer mesto!
Jednu vec musim pochvalit-novy most,paradna vozba aj autobusom ale zase-nevysparovane obrubnikove spoje,vyteka hlina postupne na kraj cesty ako aj na krizovatke Dlhe Hony / Legionarska a aj na parkovisku pri potravinach na Dlhych Honoch,ako je mozne za sa nieco urobi a odovzda do uzivania a bez nejakej kontroly,zodpovednosti...? ! Ked za to zaplatite... aj my vsetci... Osobne som volal na MSU ohladne vyrezu drevin na M.Razusa v strednom ostrovceku,kazdu Zimu tam ked napadne sneh padnu Tuje na vozovku a autobusom nemame ako prejst kedze tam cesta sluzi aj ako parkovisko... ale marne cakame aj na mnozstvo konarov trciacich do cesty-zabuda sa na vysku autobusu... Kam sa podel krasny novy -rocny pristresok pre cestujucich z Vod Eka? A hlavne ,uz sa 4 rok nestrieka vodorovne dop.znac.aut zastavky na vozovkach v sprave mesta,nevieme si rady s parkovanim aut na nich kedze nemame jedinu zvislu dop.znacku =oznacnik a aj policia je bezradna...(najme Radegast,Piestanska POSTA...) a na Sihoti 4 VUO-konecna chyba prechod pre ludi ale aj znizenie rychlosti aut Opatova - mesto,oznnacenie OBRATLISKA autobusov v nebezpecnom mieste... ono je tych mojich malickosti 🙂 uz aj pomaly viac a viem ze financii malo... ale z MHD TN je PMT=pritaz mesta Trencin uz dlhe roky a ja to takto nechcem vidiet a preto vitam aj vasu snahu a tuto otazku si cenim! A s tym o volbach,smutne ale bolo to tak... este ze je ozaj do nich daleko... ?
Dobrý večer všetkým.

Zaujímali by ma 2 veci:

1. Stretávate sa nejak neformálne? Zaujímali by ma konkrétne postrehy hlavne od tých, ktorí sa MHD v Trenčíne dlhodobo venujú, poznajú niektoré špecifiká. Prípadne konkrétne podnety z pohľadu CP.

2. Ako poslanci za mestskú časť Stred máme určitý objem peňazí na investičné akcie (75 000 eur). Rád by som presadil presun stĺpu VO na zástavke Legionárska, na ktorý sa "zabudlo" pri rekonštrukcii. Ak sa nemýlim, ide hlavne o problém s výhľadovými parametrami pre vodičov.
Napadajú Vás ešte nejake ďalšie? Menšie, drobné, ale aj tie väčšie. Malo by ísť primárne o MČ Stred, ale nebránim sa zaoberať sa aj iným problémom.

Ak mám napísať pravdu, tak by som bol rád, keby ste mi nejaké podnety napísali. Buď sem (neviem, či to tu chcete preberať), alebo na richard.scepko@gmail.com. Ten email je samozrejme k dispozícii aj na otázky, podnety, kritiku a čokoľvek - aj mimo MHD.


Veľká vďaka za akýkoľvek feedback! Váš poslanec ? (do volieb je ďaleko, tak snáď to nikto nepochopí ako vytrieskavanie kapitálu) ?
Reply on: kamaquashy #8462:
Ak sa nemýlim, SAD-ka má veľmi obmedzený vplyv na tvorbu CP. Treba sa obrátiť na mesto.
Reply on: kamaquashy #8462:
Skúšal si písať na SAD-ku alebo na mesto so žiadosťou o posun toho spoja?
mimochodom, viete kolko stoji reklama na celom buse? Mame uz 8 busov z reklamou na celom buse. Preco nie je lacnejsie cestovne? Preco z tych penazi sa nespravi nieco pre ludi? Pretoze tu su ludia pre sadku
vidite sami mili priatelia autobusovej dopravy, ze som sem uz dlhsie nepisal, no uz musim napisat jednu vec: Kedysi sa SAD snazila aby boli ludia spokojny. Kedysi bola sadka pre ludi. No dnes ako sami vidite je to uz naopak.Mame novy most, po ktorom chodi len linka 10. Preco nechodi po moste ziadna linka,ktora by sla expres z juhu do auo?Preco stale jazdia linky 2/24 tak ako jazdia?je to len preto ze v dnesnej dobe uz nie je sadka pre ludi, ale ludia pre sadku. Koho z kompetentnych zaujima, ze ludia musia chodit do prace na autach a nie busom?Ja sam musim chodit do prace autom, no rad by som chodil mhd. Nemozem. Dovod? zle casy odchodu busu z auo. Bus odchadza o 10 min. skor ako my koncime v praci. Takze reci pana primatora aby sme vyuzivali mhd a nia auto su slova len pre novinarov, aby mali o com pisat. Mesto da sadke dotaciu ci uz jazdi obsadena alebo nie. Tak preco by sa mal niekto na sadke snazit a upravit cestak tak aby to vyhovovalo viac ludom? Naco? Dotaciu dostanu tak ci tak, takze o prijem nepridu.
Je to smutne ale je to tak... Vcera som viezol postarieho panka,prisiel dopredu a vravi: Cely zivot chodim do stavokovu od Vodeneho Eka peso,teraz ked mam rok do dochodku ,uz tadial jazdite MHDckou,ale zastavky nikde... aj mu slza vytiekla...nuz veru...Stavokov,Mercury Market,Rezidencia Vinohrady.....BUDICEK! Nema kazdy auto pani z mesta!
ako vyťažené tú tie dve šestky čo idú v "a" zo Sihote o 17:05 a 17:15?
Reply on: BB-Schuhu #8454:
zato veľký potenciál vidím v opätovnom obnovení večerných spojov kedysi premávajúcich na linke 5 (15) na trase Juh - Vozovňa Zlatovská, pretože nie všetky vozy parkujú v MHT pod Juhom, ale sa naprázdno presúvajú aj mestom do Zámostia. Expresné spojenie (možno linkou 10 len po vozovňu) by bolo super aj pre ľudí, čo sa potrebujú dostať do Zámostia neskôr než 20:27, čo je posledný spoj z Juhu.
Reply on: Marek6283 #8456:
asi tak ?
Reply on: draxter #8451:
No na co? na ... Renault na leasing jedine... ?
Reply on: BB-Schuhu #8454:
niet začo, ale možno sa nejakých expresných spojov PAL dočkáme aj tam
Reply on: draxter #8453:
ďakujem za podrobné vysvetlenie ?
Reply on: BB-Schuhu #8452:
pre PAL asi nebude použiteľný, pretože kľúčové je obslúžiť najmä tri najfrekventovanejšie PAL zastávky v meste: žst (AS), Hasičská, Električná (pri moste). Linky PAL majú tendenciu buď:
a) začínať na žst a smerovať cez Hasičskú a Električnú smer Tr.Turná
b) začínať na žst a smerovať cez Hasičskú za mosty
c) začínať na SAD a pokračovať cez Hasičskú a žst smer Tr.Teplá

Jediná linka PAL, ktorá by mohla eventuálne jazdiť cez nový most, je linka TN-Drietoma alebo TN-Štvrtok, kde by možno v prípade spojov, kde nie je nutné obsluhovať Old Herold mohli ísť po trase:
žst-Hasičská-Električná-Biskupice-Nový most-Záblatie-Kostolná-Drietoma/Chocholná-Štvrtok/ a možno ešte linka TN-NM (po hlavnej ceste), lebo sú spoje TN-NM aj cez "krkaháje"

Linka 121 by mala premávať aj tento rok (hoci osobne by som jej toto číslo nedával, pretože to je vlastne predĺžená linka 8 o pár zastávok, s linkou 121 má spoločné len to, že ide cez Opatovú a aj to nie tak ako linka 21)
Dovolím si 2 otázky:
Ako je to s využívaním nového cestného mosta pre VHD? Zatiaľ som čítal iba o linke č. 10. Má potenciál aj pre trasovanie niektorých spojov PAL?
Uvažuje sa aj v roku 2015 s premávkou L121 do Opatovskej doliny? Ďakujem.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.