Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: petrzlen #148:
Co tak tento zazitok, resp. jeho opis, posunut na kompetentne miesta?
Moja milá Lampáreň.

Sobota, 22.9.2007 7:58 Nová Lesná pri cintoríne, zastávka náhradnej autobusovej dopravy TEŽ.
Na chodníku stojí cca 80 turistov. Prvý natrieskaný autobus prefrčí bez zastavenia. Druhý rovnako. Tretí zastavuje o 8:30, vidíme ho len auta a odhadujeme, či električka v Starom Smokovci čaká aj na tých, ktorí sa potrebovali dostať ďalej. Mestu Vysoké Tatry viac vyhovuje 160 korunový príjem z "obsadenia verejného priestranstva".

Štvrtok, 27.9.2007, 9:15 až 10:05, zastávka TEŽ Nová Lesná. Asi 20 dôverčivých "cestujúcich" TEŽ čaká na električku. Podľa plagátu na budove výluka na trati Poprad - Starý Smokovec skončila 26.9.2007 o 19:00 hod... Železničiari nemajú problém, pán inžinier z Popradskej stanice mi do telefónu o 10:04 hod. oznamuje, že výluku sa nepodarilo ukončiť a o 10:15 vypravujú hore prvú električku. Oznam o predĺžení výluky nemohli na staničnú budovu Novej Lesnej umiestniť, lebo - čuduj sa svete - nechodili električky... Ani jeden z náhradných autobusov nemohol ísť po hlavnej ceste (50 m od stanice) a zobrať do Smokovca svojich zákazníkov?
Železničiari však majú viacej skúseností s výlukami ako ja, vedia, čo si môžu dovoliť, ja im nemôžem a asi ani neviem radiť.
Mesto Vysoké Tatry zarobilo ďalších 160 Sk.
Dúfam, že ich použije na zveľadenie hromadnej dopravy.
Reakcia na: Mongolec #145:
Povyvracia aj tych par stromov, ktore zostali...
Reakcia na: anbis #143:
Mne sa niečo zdá, že rýchlosť by mala byť 7,5 alebo neviem či nie až 10 m/s. Ale odkiaľ to mám, to fakt neviem, možno sa mi to len dakedy prisnilo ?
Ale keď vezmem do úvahy plánovanú kapacitu 1600 os/h, oproti predošlej 900 s väčšími vozami, tak od tých 7,5 to nebude moc ďaleko ?
Reakcia na: TeBeCe #142:
160 km/h to fakt nebude ? možno o trochu viac než tých súčasných (či už vlastne minulých) 5 m/s. Keď sa ku mne náhodou dostane nejaké presnejšie info, dám vedieť.
Reakcia na: anbis #139:
kazdopadne, ta rychlost nebude ani zdaleka 160 km/h ? ved uvidime uz o par tyzdnov aka bude prva sezona 🙂
Reakcia na: S499.1023 #138:
ano, jasne. ospravedlnujem sa, surfoval som trochu po americkom kontinente a nejak som si to potom poplietol 🙂
Reakcia na: TeBeCe #135:

Heh, brutal... Mňa tam iritovala tá druhá koľaj ktorú na pôvodnej fotke vidno. Šikovný človek vo Photoshope vie spraviť také veci tiež. ?
Reakcia na: TeBeCe #137:
neviem čo je na tom pravdy, ale vraj sa má spolu s novými vozmi zvyšovať aj dopravná rýchlosť. Ak ale ostane výhybňa tak ako je, bude na nej treba rýchlosť znižovať, pre vyššiu rýchlosť by bol ten nábeh príliš prudký...
Reakcia na: TeBeCe #133:
Len také drobné upozornenie, Pike´s Peak nie je v Kanade ale v USA. Jazdí sa tam o. i. aj najslávnejší pretek do vrchu v USA.
Reakcia na: Valec #134:
ked som tam bol cez jarne prazdniny tento rok, tak jazdilo to tak, ze ludia nastupili/vystupili a isla sa dalsia jazda (cize interaval cca tych 15-20 min) a stale bolo plno. ale obavam sa, ze tie nove vozy az tak dramaticky zase tu kapacitu nezvysia...
Reakcia na: Valec #134:
Keď bol fakt ten najväčší nával (hlavne v zime za dobrých podmienok na lyžiarskej či sánkarskej dráhe popri trati lanovky, tak interval bol minimálny, akurát čo prišiel vozeň do stanice, nastúpili ľudia a hneď šiel hore a ešte zostali dole aj nejakí nešťastníci neuspokojení ?
Reakcia na: S499.1023 #130:
Len taká malá úvaha. Ak jedna jazda lanovkou trvala cca 10 minút a interval bol 30 (v špičkách niekedy len 20), minút tak ešte stále mám pocit, že zvýšiť kapacitu by sa dalo aj bez výmeny vozidiel. Ale zas v Tatrách som bol len veľmi málo aby som to vedel objektívne zhodnotiť. ?
Reakcia na: fobust #131:

Samozrejme som zabudol dodať že si myslím že je to fotomontáž.
Reakcia na: TeBeCe #120:

Dosť odvážne, však ten vozeň by to mohol veľmi ľahko preraziť a zrútiť sa. Možno tam nie je priepasť, ale pekný svah tam minimálne bude.
Reakcia na: KVKV #129:
To je zase polovica pravda a polovica lži. Ozubnicové vozidlá s čiste ozubnicovým pohonom sú u nás úplne bežné. TRI vozidlá s kombinovaným pohonom by určite stáli viac ako pár zubatých výhybiek. Ozubnicový pás sa aj v rovinatrých úsekoch používa o. i. aj z toho dôvodu, že na nájazde na ozubnicu je rýchlosť vozidla veľmi obmedzená.
Dvere absolútne rovnakého prevedenia sa používajú aj vo Švajčiarsku, ktroé rozhodne nemusíme podozrievať z potreby šetriť, ešte aj dnes.
Rušenie "starej" PL na Hrebienok - iste, ona by vydržala ešte desiatky rokov. Ale TLD išlo hlavne o zvýšenie kapacity.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.