Sobota, 22.9.2007 7:58 Nová Lesná pri cintoríne, zastávka náhradnej autobusovej dopravy TEŽ.
Na chodníku stojí cca 80 turistov. Prvý natrieskaný autobus prefrčí bez zastavenia. Druhý rovnako. Tretí zastavuje o 8:30, vidíme ho len auta a odhadujeme, či električka v Starom Smokovci čaká aj na tých, ktorí sa potrebovali dostať ďalej. Mestu Vysoké Tatry viac vyhovuje 160 korunový príjem z "obsadenia verejného priestranstva".
Štvrtok, 27.9.2007, 9:15 až 10:05, zastávka TEŽ Nová Lesná. Asi 20 dôverčivých "cestujúcich" TEŽ čaká na električku. Podľa plagátu na budove výluka na trati Poprad - Starý Smokovec skončila 26.9.2007 o 19:00 hod... Železničiari nemajú problém, pán inžinier z Popradskej stanice mi do telefónu o 10:04 hod. oznamuje, že výluku sa nepodarilo ukončiť a o 10:15 vypravujú hore prvú električku. Oznam o predĺžení výluky nemohli na staničnú budovu Novej Lesnej umiestniť, lebo - čuduj sa svete - nechodili električky... Ani jeden z náhradných autobusov nemohol ísť po hlavnej ceste (50 m od stanice) a zobrať do Smokovca svojich zákazníkov?
Železničiari však majú viacej skúseností s výlukami ako ja, vedia, čo si môžu dovoliť, ja im nemôžem a asi ani neviem radiť.
Mesto Vysoké Tatry zarobilo ďalších 160 Sk.
Dúfam, že ich použije na zveľadenie hromadnej dopravy.
Mne sa niečo zdá, že rýchlosť by mala byť 7,5 alebo neviem či nie až 10 m/s. Ale odkiaľ to mám, to fakt neviem, možno sa mi to len dakedy prisnilo ?
Ale keď vezmem do úvahy plánovanú kapacitu 1600 os/h, oproti predošlej 900 s väčšími vozami, tak od tých 7,5 to nebude moc ďaleko ?
160 km/h to fakt nebude ? možno o trochu viac než tých súčasných (či už vlastne minulých) 5 m/s. Keď sa ku mne náhodou dostane nejaké presnejšie info, dám vedieť.
neviem čo je na tom pravdy, ale vraj sa má spolu s novými vozmi zvyšovať aj dopravná rýchlosť. Ak ale ostane výhybňa tak ako je, bude na nej treba rýchlosť znižovať, pre vyššiu rýchlosť by bol ten nábeh príliš prudký...
ked som tam bol cez jarne prazdniny tento rok, tak jazdilo to tak, ze ludia nastupili/vystupili a isla sa dalsia jazda (cize interaval cca tych 15-20 min) a stale bolo plno. ale obavam sa, ze tie nove vozy az tak dramaticky zase tu kapacitu nezvysia...
Keď bol fakt ten najväčší nával (hlavne v zime za dobrých podmienok na lyžiarskej či sánkarskej dráhe popri trati lanovky, tak interval bol minimálny, akurát čo prišiel vozeň do stanice, nastúpili ľudia a hneď šiel hore a ešte zostali dole aj nejakí nešťastníci neuspokojení ?
Len taká malá úvaha. Ak jedna jazda lanovkou trvala cca 10 minút a interval bol 30 (v špičkách niekedy len 20), minút tak ešte stále mám pocit, že zvýšiť kapacitu by sa dalo aj bez výmeny vozidiel. Ale zas v Tatrách som bol len veľmi málo aby som to vedel objektívne zhodnotiť. ?
To je zase polovica pravda a polovica lži. Ozubnicové vozidlá s čiste ozubnicovým pohonom sú u nás úplne bežné. TRI vozidlá s kombinovaným pohonom by určite stáli viac ako pár zubatých výhybiek. Ozubnicový pás sa aj v rovinatrých úsekoch používa o. i. aj z toho dôvodu, že na nájazde na ozubnicu je rýchlosť vozidla veľmi obmedzená.
Dvere absolútne rovnakého prevedenia sa používajú aj vo Švajčiarsku, ktroé rozhodne nemusíme podozrievať z potreby šetriť, ešte aj dnes.
Rušenie "starej" PL na Hrebienok - iste, ona by vydržala ešte desiatky rokov. Ale TLD išlo hlavne o zvýšenie kapacity.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe