Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #130:
Len taká malá úvaha. Ak jedna jazda lanovkou trvala cca 10 minút a interval bol 30 (v špičkách niekedy len 20), minút tak ešte stále mám pocit, že zvýšiť kapacitu by sa dalo aj bez výmeny vozidiel. Ale zas v Tatrách som bol len veľmi málo aby som to vedel objektívne zhodnotiť. ?
Reakcia na: fobust #131:

Samozrejme som zabudol dodať že si myslím že je to fotomontáž.
Reakcia na: TeBeCe #120:

Dosť odvážne, však ten vozeň by to mohol veľmi ľahko preraziť a zrútiť sa. Možno tam nie je priepasť, ale pekný svah tam minimálne bude.
Reakcia na: KVKV #129:
To je zase polovica pravda a polovica lži. Ozubnicové vozidlá s čiste ozubnicovým pohonom sú u nás úplne bežné. TRI vozidlá s kombinovaným pohonom by určite stáli viac ako pár zubatých výhybiek. Ozubnicový pás sa aj v rovinatrých úsekoch používa o. i. aj z toho dôvodu, že na nájazde na ozubnicu je rýchlosť vozidla veľmi obmedzená.
Dvere absolútne rovnakého prevedenia sa používajú aj vo Švajčiarsku, ktroé rozhodne nemusíme podozrievať z potreby šetriť, ešte aj dnes.
Rušenie "starej" PL na Hrebienok - iste, ona by vydržala ešte desiatky rokov. Ale TLD išlo hlavne o zvýšenie kapacity.
Reakcia na: 810zssk #122:

V čase ,keď sa rozhodlo o znovuvýstavbe zubačky nebol u nás zrejme výrobca schopný vyrobiť v reálnych termínoch použitelné vozidlo. Takže, v dobách hlbokého socializmu sa muselo kupovať za valuty na západe. A tých nikdy nebolo dosť. Takže sa muselo čo najviac ušetriť aj na vozoch zubačky. Tie manuálne dvere sú zrejme z toho dovodu. Ale šetrilo sa viac a tak vrámci úspor vznikla pomerne nezvyklá koncepcia ozubnicového vozu, ktorý má aktívny pohon iba na ozubené kolo. Adhezné nápravy sú bez pohonu (zrejme prevodovka by bola vyšla draho). Podla mojho názoru je to dosť diskutabilná úspora, pretože z uvedeného dovodu sa musí používať ozubnicový pás aj v rovinných úsekoch a museli sa riešiť zložité výhybky. Práve tu mi uniká efekt úspory, pretože zložitá prestavovacia mechanika celkového počtu takýchto výhybiek stála určite viac, než by stáli dve vozidlá s kombinovaným pohonom .
Vozidlá boli skonštruované precízne a ich spolahlivosť im myslím ešte predurčuje dlhú životnosť. O precíznom spracovaní svedčí donedávna (či ešte stále?) zachovalý stav povodného náteru.

((Podla mňa bolo predčasné rušiť aj „starú“ lanovku na Hrebienok ))
Reakcia na: 810zssk #122:
Čo by si tam chcel, kožené kreslá? A keď si v zime sadneš v zasnežených (premočených) gatiach po nejakej túre resp. lyžovačke, tak ich budú na konečnej fénovať, aby si zas nepindal že sú mokré? ? Maximálne by ti ich za nejaké plastové vymenili, a to už by bol len upgrade.
Reakcia na: TeBeCe #120:
Husté ?
Reakcia na: S499.1023 #124:
Myslim, ze si to vcelku vystihol.
Reakcia na: 810zssk #122:
Sedačky sú absolútne dokonalé, tak isto ako celá zubačka. Možno by som rekonštruoval elektrovýzbroj na nejakú bezstratovú reguláciu, možno by som aj nejaké zatváranie dverí nainštaloval pre substrát s ojom v rici (Brano zatvára samo by ti stačilo ? ?) ale v žiadnom prípade by som nesiahal na vzhĺad či už interiéru alebo exteriéru vozidiel. Už navždy budú vyzerať lepšie ako TetraPaky na TEŽ-ke.
Reakcia na: 810zssk #122:
co na nich chces spat tych 10 minut?
Mne ta zubacka pride uz stara. Netvrdim ze je zla, ale nieco co nema ani normalne zatvaranie dveri uz nema co v premavke robit. Minimalne nejaka rekonstrukcia by sa hodila. A ani tie sedadla nie su uzasne.
Reakcia na: S499.1023 #118:
Plne súhlasím, zubačka je proste dokonala a bola by jej veľká škoda ?
to ta zeleznica konci nad nejakou priepastou? 🙂
http://www.booksfast.net/pprr.jpg
Reakcia na: S499.1023 #118:
Mimochodom, prakticky taká istá zubačka, ale dieselová, jazdí v USA od roku 1964 na Pikes Peak a taktiež tam nikto (myslené v mienkotvornom množstve) nemá pocit, že by bola morálne neštandardná. Naopak ju nazývajú "Modern Swiss train".
Reakcia na: 810zssk #116:
Ktoré morálne štandardy nespĺňa zubačka? Je promiskuitná? Pácha incest? Podporuje interrupcie a predmanželský sex ? ? ? ? Ja sa obávam ,že tak dokonalé vozidlo ako EMU 29.0 v Tatrách ešte nejazdilo a jazdiť už nikdy nebude. Stačí sa pozrieť, ako vyzerajú rovnako staré EMU 89.0
Reakcia na: 810zssk #116:
Povedal by som, ze zubacka moze jazdit este niekolko rokov bez obnovy suprav. Co sa tyka TEZky, plany na rozsirovanie boli uz davno. Oficialne na papieri asi nie je nic. Mozno ked sa bude schvalovat novy uzemny plan Tatier, tak budu aj zakreslene.
Neplanuje sa obnova vozoveho parku zubacky? Su to posledne vozidla ktore nezodpovedaju modernym moralnym standardom... hlavne hlasenie "Prosim, zatvorte dvere" ma uplne dostalo.. bolo by teoreticky mozne pri kupe novych vozov zvysit aj rychlost?

Pocul som viac veci o udajnom rozsirovani siete TEZ - existuju oficialne plany? Kde ich najdem? Nakolko su realne?

Vopred dakujem za odpovede.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.