Mne sa niečo zdá, že rýchlosť by mala byť 7,5 alebo neviem či nie až 10 m/s. Ale odkiaľ to mám, to fakt neviem, možno sa mi to len dakedy prisnilo ?
Ale keď vezmem do úvahy plánovanú kapacitu 1600 os/h, oproti predošlej 900 s väčšími vozami, tak od tých 7,5 to nebude moc ďaleko ?
160 km/h to fakt nebude ? možno o trochu viac než tých súčasných (či už vlastne minulých) 5 m/s. Keď sa ku mne náhodou dostane nejaké presnejšie info, dám vedieť.
neviem čo je na tom pravdy, ale vraj sa má spolu s novými vozmi zvyšovať aj dopravná rýchlosť. Ak ale ostane výhybňa tak ako je, bude na nej treba rýchlosť znižovať, pre vyššiu rýchlosť by bol ten nábeh príliš prudký...
ked som tam bol cez jarne prazdniny tento rok, tak jazdilo to tak, ze ludia nastupili/vystupili a isla sa dalsia jazda (cize interaval cca tych 15-20 min) a stale bolo plno. ale obavam sa, ze tie nove vozy az tak dramaticky zase tu kapacitu nezvysia...
Keď bol fakt ten najväčší nával (hlavne v zime za dobrých podmienok na lyžiarskej či sánkarskej dráhe popri trati lanovky, tak interval bol minimálny, akurát čo prišiel vozeň do stanice, nastúpili ľudia a hneď šiel hore a ešte zostali dole aj nejakí nešťastníci neuspokojení ?
Len taká malá úvaha. Ak jedna jazda lanovkou trvala cca 10 minút a interval bol 30 (v špičkách niekedy len 20), minút tak ešte stále mám pocit, že zvýšiť kapacitu by sa dalo aj bez výmeny vozidiel. Ale zas v Tatrách som bol len veľmi málo aby som to vedel objektívne zhodnotiť. ?
To je zase polovica pravda a polovica lži. Ozubnicové vozidlá s čiste ozubnicovým pohonom sú u nás úplne bežné. TRI vozidlá s kombinovaným pohonom by určite stáli viac ako pár zubatých výhybiek. Ozubnicový pás sa aj v rovinatrých úsekoch používa o. i. aj z toho dôvodu, že na nájazde na ozubnicu je rýchlosť vozidla veľmi obmedzená.
Dvere absolútne rovnakého prevedenia sa používajú aj vo Švajčiarsku, ktroé rozhodne nemusíme podozrievať z potreby šetriť, ešte aj dnes.
Rušenie "starej" PL na Hrebienok - iste, ona by vydržala ešte desiatky rokov. Ale TLD išlo hlavne o zvýšenie kapacity.
V čase ,keď sa rozhodlo o znovuvýstavbe zubačky nebol u nás zrejme výrobca schopný vyrobiť v reálnych termínoch použitelné vozidlo. Takže, v dobách hlbokého socializmu sa muselo kupovať za valuty na západe. A tých nikdy nebolo dosť. Takže sa muselo čo najviac ušetriť aj na vozoch zubačky. Tie manuálne dvere sú zrejme z toho dovodu. Ale šetrilo sa viac a tak vrámci úspor vznikla pomerne nezvyklá koncepcia ozubnicového vozu, ktorý má aktívny pohon iba na ozubené kolo. Adhezné nápravy sú bez pohonu (zrejme prevodovka by bola vyšla draho). Podla mojho názoru je to dosť diskutabilná úspora, pretože z uvedeného dovodu sa musí používať ozubnicový pás aj v rovinných úsekoch a museli sa riešiť zložité výhybky. Práve tu mi uniká efekt úspory, pretože zložitá prestavovacia mechanika celkového počtu takýchto výhybiek stála určite viac, než by stáli dve vozidlá s kombinovaným pohonom .
Vozidlá boli skonštruované precízne a ich spolahlivosť im myslím ešte predurčuje dlhú životnosť. O precíznom spracovaní svedčí donedávna (či ešte stále?) zachovalý stav povodného náteru.
((Podla mňa bolo predčasné rušiť aj „starú“ lanovku na Hrebienok ))
Čo by si tam chcel, kožené kreslá? A keď si v zime sadneš v zasnežených (premočených) gatiach po nejakej túre resp. lyžovačke, tak ich budú na konečnej fénovať, aby si zas nepindal že sú mokré? ? Maximálne by ti ich za nejaké plastové vymenili, a to už by bol len upgrade.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe
pekne stranky o tej kanadskej zubacke. btw. tiez maju drevene sedadla (http://www.cograilway.com/images/train%20interior.jpg) ?