Pokial myslis krizovatku Masarykova x Plzenska, tak tam boli od instalacie vedenia v 1988 az do rekonstrukcie podvesne trubkove vyhybky. Na samotnom Ciernom moste nebol nikdy triangel, iba proste pripojenie v smere do mesta, spociatku s Kremnicami, potom jeden cas tam ziadna krizovatka nebola (stopa rovno smer ZST bola znesena), potom sa tam nasadili podvesne krizovatky a konecne v roku 2001 pri rekonstrukcii sa tam (spolu s kr. Masarykova x Plzenska) osadili rychloprejazdne Elektrolajny, pricom vtedy po prvykrat bola zavesena aj stopa v smere Skultetyho-ZST, cim sa krizovatka na Ciernom moste stala uplnym trianglom.
Vladimir:Nie je rozpor.Ja suhlasim s tym,ze displeje su dolezitejsie ako reko nejakej otocky.Ale keby naaaahodou DPMP niekde vyhrabal zbytocne tri milioniky,tak by som vedel poradit,co s nimi:-).Vsak napriklad vyhybky do otocky S.III by sa mohli pouzit z tej velkej krizovatky pri Hot.Saris.Mimochodom,ake armatury boli pred reko na Cier.Moste alebo hore ako sa odbocuje zo solivarskej trate na Sekcov?
Nooo... ja si myslím, že tu nejde o to, ako rekonštrukcie časovo rozvrhnúť a dopravne zreorganizovať, ale najmä o to, z čoho ich zaplatiť A toho roku je už investícií viac ako dosť.
Vladimir:Otocka Sidlisko III je skutocne mimoriadne ohyzdna aj z pohladu poctu stlpov a hlavne pre mna ako uchyla na trakcne vedenie aj z hladiska tu pouzitych zostav.Plne suhlasim s tym,ze otocky su v poradi dolezitosti to posledne ale sucasny stav tr.ved. v PO je uz taky dobry,ze zvysne zvratenosti (Na Ostrovceku,napojenie vozovne a podobne) by sa dali v pohode zmaknut pri nocnych nahradach T antabusmi a maximalne dvoma-troma vikendovymi vylukami.
No hej, ale otočka Sídlisko III je v jej súčasnom stave zlepencom niekoľkých etáp budovania, kedy sa v priebehu necelých 20 rokov jej existencie postupne pridávali stopy, výhybky a pod. Chcelo by to jednu normalizačnú opravu a hotovo. Ale to zasa tak skoro nebude, pretože mám podstatne dôležitejšie úseky na opravu. Ale celý problém otočky Sídlisko III dnes vlastne spočíva len v estetike, inak tam nie sú problémy.
Nedá mi to,a musím tiež reagovať na "stlpomániu".
Prikláňam sa k farbám tmzelená, odtiene šedej, čierna, hnedošedá. A prečo:
V prvom rade bol stlp vždy (aj tie pekné v histórii) považovaný za rušivý prvok. "Rušivosť" sa snažili odstrániť ozdobnými tvarmi a tiež VHODNOU FARBOU. Postupom času sa s pekných stlpov stali "rúry zapichnuté do zeme". Estetika a zmysel pre priestorovú kompozíciu sa s povedomia stavitelov vytratil. Stlporadia výrazných pestrých farieb úplne potlačili architektonický charakter okolia. Svojou výraznou farbou sa stávajú dominantou. Toho si všimli najprv pamiatkári , pozdejšie architekti.
Niekedy v 80.tych rokoch bol kdesi zverejnená zaujímavá štúdia . V nejakom meste sa pokusne nafarbili stlporadia s účelom nájsť vhodný odtieň, aby stlpy čo najmenej rušili. Jednoznačne zvíťazili tmavé farby ,ako som uvádzal na začiatku. Určité opodstatnenie má biela alebo svetlošedá farba u dekoratívnych svietidiel ,napríklad svietidlá v parkoch, ktoré majú vyniknúť a sú súčasťou kompozície. Alebo ak samé majú byť architektonickým prvkom (Kotas-Liberec, Barrandov)
V centre Mariánskych Lázní zvolili biele stožiare historizujúceho charakteru pre trolejbusové vedenie a osvetlenie. Velmi sa to nepodarilo, posobia dosť rušivo.
Tož tak.
Čo sa týka množstva stĺpov, to sa tiež skôr jedná o iné mestá. V Prešove je zásadne stĺp verejného osvetlenia zároveň trkačným stĺpom pre trolejbusovú dopravu a veľké percento dopravných značiek je taktiež umiestnené na týchto stĺpoch.
S jednou vynimkou: otocka na Sidlisku III. Tam by bolo treba n stlpov, je ich tam 3*n a niektore nesu vedenie, niektore lampu, niektore dokonca nic. A aj to vedenie tam je najskaredsie v PO Ale je to v podstate manipulacna trat v otocke v dlzke par metrov, takze mi to nevadi, okrem toho tam byvam, ale len pre uplnost
Vladimir:Vsak som ani nehovoril o Presove ale vseobecne.Ale na Levocskej by sa par domovych zavesov dalo spravit.Inak prave idem elektrickou po Karmelitskej na Malej Strane a tie tmavozelene historizujuce stlpy su naozaj take neurazajuce.Zato sivohrdzave su dost odporne.
Zaujimalo by ma preco si k roznym textom dal 3 rovnake fotky??? Ziadne strieborne stlpy tam nevidim ? ?
Tiez si myslim ze stlpy v PRESOVE su z praktickeho aj estetickeho hladiska najlepsie a ani Blava sa na nas nexyta!!! Ked sa ta dolna zlta farba zaspini, potom to musi vyzerat otrasne - siva v kombinacii s cervenou... na nasej dolnej modrej to aspon tak nevidno ☺
V poslednom čísle Vestníka je už vyhlásená súťaž na dodávku 15 ks n.p.18m a 10ks n.p.12n.Teda nie predbežné oznámenie.Viazanosť ponúk tuším do konca júla.
To nie sme ďaleko od MHD, trakčné stĺpy sa MHD (po technickej stránke) tiež týkajú. Mne sa spomedzi spomenutých najviac pozdávajú tiež modro-žlté stĺpy a najskôr z praktického hľadiska. Ak je stĺp žlto-modrý, žltá sa v spodnej časti skôr zašpiní, než modrá a konkrétne na mňa pôsobí inverzným dojmom. Naviac, kombinácia modrej a žltej sa hodí viac ako kombinácia červenej a žltej, a to vám povie hociktorý aranžér alebo napr. taký maliar. Červená a jej odtiene pôsobia skôr dojmom základnej farby a žltá v spodnej časti sa opäť ľahšie znečistí. Strieborné a akékoľvek neprirodzené farby sa do mesta nehodia, to vám zasa povie ktorýkoľvek architekt. Čierna sa hodí akurát na také historické kandelábre. Môj súkromný názor na tvarovo a vizuálne najpodarenejšie a najkrajšie stĺpy sú v Prešove, a to trakčné stĺpy trolejového vedenia na Hlavnej ul., ktoré sú skĺbením historického a moderného prevedenia a v neutrálnom tmavozelenom odtieni, takže bežný človek tie stĺpy ľahko prehliadne a ak si ho už aj všimne, isto si pomyslí iba, že je pekný.
Re 460-049/050-8 BB-PO vs. S4990.1023:
Čo sa týka farebnej kombinácie, myslím, že je to otázka vkusu a nemá význam sa na tom naťahovať.
Čo sa týka ukotvenia prevesov na budovách, zástavba v Prešove to veľmi neumožuje (takmer nikde nie sú po oboch stranách cesty vysoké domy). Naproti tomu VŠADE, kde sa to v Prešove dalo, sú prevesy ukotvené na domoch.
Čo sa týka množstva stĺpov, to sa tiež skôr jedná o iné mestá. V Prešove je zásadne stĺp verejného osvetlenia zároveň trkačným stĺpom pre trolejbusovú dopravu a veľké percento dopravných značiek je taktiež umiestnené na týchto stĺpoch.
EM488.0:Ake sprostosti?Zbytocne stlpy nepatria nikam do civilizacie.A uved laskavo,kde v Rakusku sa "bezne" pouzivaju drevene stlpy,lebo pokial ja viem,v Rakusku sa pouzivaju drevene stlpy tam,kde je to racionalne (napr.elektrizovana uzkokolajka),co je dokazom toho,ze Rakusania nerobia frajerov pretoze nepocituju potrebu vyhadzovat peniaze z okna.Naopak je sprostost stavat zelezny stlp tam,kde by stacil dreveny a najvacsia sprostost je stavat akykolvek stlp tam,kde ho netreba.A to Rakusanov nijako nemilujem ale vybral si si zly priklad.
Aké nekvalitné domy? Päťdesiat rokov udržali neodpružené, resp. len domnelo odpružené domové závesy oceľové prevesy a nosné siete a náhle by nemali udržať chemické kotvy parafilom odpružené antikorové a plastové závesy? KAždý stĺp navyše hyzdí mesto. Stačí sa pozrieť do Nemecka či Rakúska - akékoľvek závesy, vrátane verejného osvetlenia, v maximálnej možnej miere na domových závesoch, žiadne stĺporadia. Úžasný pohľad, hlavne keď sa jednotlivé firmy nedohodnú a okraj vozovky vyzerá takto: stĺp vedenia-stĺp s lampou-stĺp s dopravnou značkou-pútač ohavný-strom-stĺp vedenia atď. Poprípade sa dá ešte doplniť stĺpmi so všelijakými obskurnými telefónnymi či elektrárenskými drôtmi...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr