Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #89:
Dnes sme s trolejbusom 15 Tr nekonkretizovaného ev. čísla vleteli do križovatky z Laca Novomeského na Arm. gen. Svobodu na poslednú chvíľu a to sa už oproti nám pohli autá z iného smeru. Vodič neváhal a pomerne s prudkým odpichom zacúval pomerne ďaleko vzad do odbočovacieho pruhu. Potešilo ma to, lebo trolejbusy necúvajú každý deň a keď, tak nie tak rýchlo.
Hehe... v detstve ma niektorí kamaráti presviedčali, že trolejbus ani cúvať nemôže 🙂

Pozerám, že aj keď je anketa na hlavnej stránke určená predovšetkým tým, krorí sa pohybujú v Prešove, víťazí odpoveď, že reklamu na CityBuse ešte videná nebola. Tak ja neviem, či to Prešovčania sú takí nevšímaví alebo nám tu automaticky hlasujú kolegovia z iných miest. V piatok skúsim učiniť nápravu a v update sa objaví foto tej reklamy.
Reply on: KVKV #88:
Aha. Tak tie 8 a 9 Tr, tie mi akosi nedošli 🙂
Reply on: Vladimír #87:

To som si len zaspomínal na dávnejšiu históriu 70.roky (ani mi to nepríde tak dávno) .Do Prešova jazdili vlaky s poschodovými vagónmi (myslim rada Bp...?)tahané pegasom (zamračenou) ,po elektrifikácii trati zmizli. 8a9 som myslel 8Tr a 9Tr , autobusy RTO, RO, ŠM . Farba stlpov ma nijak extra nezaujíma , ale zrejme to bol zmysel pre detail v detských rokoch, všimol som si, že stlpy farbia ináč než v ke.
Čas letí.
Reply on: KVKV #84:
Modro-žlté stožiare si v Prešove pamätám po celý svoj mladý život (mám 22). Minimálne toľko rokov sa istotne používa na všetky trkčné stĺpy, ale aj stĺpy verejného osvetlenia výhradne táto kombinácia. Osobne som si to odvodil od mestských farieb. Ako vieme, Prešov do polovice 70. rokov používal iný erb a mestskými farbami boli modrá a žltá. V rozboroch DPMP som dokonca objavil zmienku, že v určitom období do tejto farebnej schémy natierali aj búdky (po slovensky čakárne).
Pred starou stanicou osmičky a deviatky? Možno to bude tou neskorou nočnou hodinou, ale nespomínam na žiadne obdobie, kedy by existovala nejaká charakteristická spoločná konečná liniek 8 a 9. O akú konečnú by sa malo jednať?

Re #85 KVKV: Informácie o zamýšľanej koňke sú len zo Sedlákových Dejín Prešova. Z toho, čo tam je, som všetko napísal v košickom fóre. Nájsť pôvodný autorov zdroj tejto informácie by však bolo nesporne zaujímavé.

Re #86 J: Ešte sa musíš veľa učiť 😉 Do dvoch rokoch prešovská MHD bez plastových tabuliek bude určite, pretože je bez plastových tabuliek už dnes. V Prešove sa totiž nikdy plastové tabuľky nepoužívali. My značíme linky na poctivé plechové tabule, ktoré sú navyše v jednotlivých vozidlách pospájané do väčších zväzkov tak, aby sa v nich dalo "listovať" (tzv. kalendáre).

No dovoľ? Celý život sa v Prešove dívam na modro-žlté stĺpy a som presvedčený, že krajšia kombinácia pre stĺp trakčného vedenia neexistuje 🙂 Upozorňujem, že prevažná časť stĺpu je žltá a modrá je len pätka.
Vladimír: Takže do dvoch rokov by Prešovská MHD mohla byť bez plastových tabuliek?

KVKV: No modrožlté stĺpy verejného osvetlenia sú fakt hnusné. V BA sú modro, červeno a tmavozeleno žlté(podľa toho na akej sú ceste - I. II. III. IV. trieda) Spodok je žltý. V poslednom čase experimentujú so striebornou - pozinkovaný nenatretý stĺp. Fakt je ten, že taká tmavozelená, čierna či antracitová by bola zrejme najestetickejšia. Spolu so červenobielym zábradlím popri cestách, ktoré by bolo treba prefarbiť tiež.

Tu je link, ktorý sa týka aj vášho mesta.
http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf/0/74146A53FE263115C1256E6A002435A4?OpenDocument
VÝZVA PRE VLADIMÍRA !
Pokial by sa niekde našli nejaké archiválie o projektoch koňky , bol by to skvost prešovskej stránky.
Reply on: 460-049-9 BB-PO #77:

Ja teda neviem, ale modrožlté stožiare na kráse mesta nepridajú (to chodia pre farbičky asi do Košíc ? ), keď už sme na stlpoch neviem kedy to tam prišlo, ale ešte predtým boli staré stlpy červenožlté a asi vo výške 2m bol taký límec-kvetináč, spýtaj sa pamatníkov.
460 to už nič nie je, ale poschoďáky ,to bol zážitok !
A pred starou stanicou osmičky a deviatky, erťáky aj s vlekom! Dokonca RO tam vydržali omnoho dlhšie ako v Košiciach.
Reply on: Vladimír #82:
Aby som predišiel nedorozumeniam, v poslednom odstavci mám na mysli dodávky NOVÝCH vozidiel.
Reply on: J #80:
"Vlastné miesto v streche" na TAMe poznáme, ale nepoužívame. Od roku 1995 DPMP prestal tento priestor na ukladanie tabúľ využívať a do vozidiel boli namontované unifikované držiaky na tabule. Jedná sa o držiaky, ktoré sa bežne v iných mestách používajú v trolejbusov Škoda 14/15 Tr - v Prešove sú také na všetkých vozidlách.

Re #81 J: Správne. Znamená to, že kĺbové autobusy nedostanú dva bočné transparenty. Poslednými vozidlami s dvoma bočnými transparentmi boli Karosy B941 z roku 2001. Počnúc dodávkou B961 z roku 2002 sa rozhodlo pre úsporné opatrenie v podobe jedného bočného displeja aj pre kĺbové autobusy. Uznávam, je to do istej miery zhoršenie, najmä ak vozidlo zastaví v oblúku, ale dá sa takto fungovať.

Karosy B941 aj 961 boli samozrejme dodávané s transparentmi. Jedinými bez transparentov sú prvé dve Karosy B941 č. 331 a 332, ktoré ich akosi omylom nedostali. Ale aspoň sú jedinečné, pretože inde na Slovensku Karosu B941 v MHD bez transparentov nenájdeš.

Po osadení všetkých displejov bude počet vozidiel bez displejov rovný nule. Okrem plnenia rámcovej zmluvy bude totiž do Prešova ročne prichádzať minimálne 6 vozidiel, ktoré budú displejmi vybavené tiež. V skutočnosti sa však so zavádzaním displejov mešká, dosť dlho to celé padalo na neuspokojivých výsledkoch predtým vypísaných súťaží, ktoré boli zrušené. Pôvodné zámery hovorili o tom, že klasické tabuľky sa vytratia do roku 2004. Dnes si trúfam tipnúť ešte také dva roky, maximálne tri.
Ešte jedna otázka. Ak sada pre jedno vozidlo obsahuje jeden predný, bočný, zadný a vnútorný displej, znamená to, že kĺbové busy nedostanú dva bočné transparenty?
Teda TAMy majú na boku dieru len pre jeden transparent, ale Karosám 741 by ste mohli dať dva. Neviem či 941 a 961 ste dodávali s alebo bez transparentov.
Po osadení všetkých transparentov koľko vozov ostane s klasickými tabuľkami?
Vladimír: Aha jasné, zle som to pochopil.
Áno tak to dostali Ik283 generálkované v BBDS a tá priečka je presne medzi linkou a cieľom, takže nezavadzá. Ale iba pri pohľade z predu. Ak pozeráš z boku tak vadí, ale len trochu.
Ostatné vozy majú buď celé predné okno - Karosy alebo sa dáva polovičný predný transparent - Trolejbusy. Ik4XX majú na to vlastné miesto v streche a takisto TAMy, ale to poznáte aj z PO. Ik280 el. transparenty nemajú.
Takže to tak má len asi 15 vozov Ik283 generálkovaných v BBDS.
Avšak ako si si mohol všimnúť na fotke tej T6ky z KE, majú tam bočný cez otvárateľné okno a vôbec to čitateľnosti nevadí.
460-049-9 BB-PO

460-049-9 BB-PO

To ano.Ale tie 460 s novym naterom (ZELENA-KEMOVA)vyzeraju hnusne.So starym naterom (ZELENA skrina, ZLTY pas pod oknami) vyzerali nádherne.Preco dsa asi 460-001-9 ČD z DKV OSTRAVA volá PERLA OSTRAVSKA.
Reply on: Pitto #74:
Z toho, čo mi bolo povedané, tak áno, 284 by mala mať vnútorný displej.

Re #77 460-049-9 BB-PO: Vtedy Prešov nejako vyzeral? A čo teraz? Teraz dobre nevyzerá? Okrem tých Sanosov a 9 Tr-iek, ktoré už nie sú máme stále modro-žlté stožiare a 460-tiek je oproti tej dobe ešte viac, pretože sa po roku 1996 dostali aj na trať do Lipian.

Do L48 o 13:49 som nasadil rodinného príslušníka, ktorý vykonal prieskum. Na Lesíku vystúpili dvaja, na Sekčov sa viezlo 5 cestujúcich.
460-049-9 BB-PO

460-049-9 BB-PO

Reply on: KVKV #76:
Ale vtedy Prešov nejako vyzeral.Mal modro-žlté stožiare verejneho osvetlenia.Tie stlpy rovnako ako Sanosy a zeleno-žlte 460 patrili k Prešovu.Mam doma vela mnou kreslených obrázkov T-busov z Prešova, napr 15 Tr na linke 4 pri zastavke Trojica alebo 14 Tr na linke 1 na Železničnej Stanici.
Reply on: 460-049-9 BB-PO #75:

Prešov nevyzeral krajšie za časov 9Tr a Sanosov
Pekný je teraz.
460-049-9 BB-PO

460-049-9 BB-PO

Reply on: Dopravák #57:
Aspon ze ten nas Prešov vyzaral aj inak(krajšie)ked jazdili 9 Tr a Sanosy.Zato v Banskej Bystrici nic ine ako 14/15 Tr nikdy nejazdilo. Preto sa mi nepacia 14/15 Tr.
No,ako s toho vyplíva,budete Vy Dpmp,alebo Vladimír povedať,aby KONEčNE dali na nástenku/grafikon.

Už sa mi zdalo, že 313 mala displej.... ? ?

Vlado: 284 ma vnútoný displej? ?
Reply on: J #71:
Nemyslel som, že DPB dáva displeje cez vetrákovú časť okna. Ak sa ale nemýlim, nie je vzácnosťou u vás vidieť predný displej na celú šírku voza, pričom to predné okno je delené (má priečku). Ak ak nevadí v BA displeju zvislá priečka vpredu, nemusela by v Prešove vadiť ani vetráková "priečka" naboku.
Na tejto fotke
http://www.imhd.sk/ke/?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f0f2f0edf4f0f0f2&no=0&id=27302aeef2f021f9f2f625
je transparent cez otvárateľné okno a vôbec to čitateľnosti nevadí. Zase znamená to, že vo voze bude pri 35 stupňoch o čosi teplejšie. Možno to chceli v dielňach pri dávaní transparentu do dolnej časti zabezpečiť, aby vetranie vozidla ostalo rovnaké.
Vladimír: Bratislava predsa vymieňa okná pri vybavovaní voza elektronickými transparentmi. Či sú to Karosy CNG (doteraz 80 vozov) alebo všetky T6A5ky či niekoľko T3jok, alebo 14Trky a všetky 15Trky. Každý voz má vymenené okno otvárateľné za celé.
Trochu divné je, že pri T3kách sa dáva transparent do druhého okna a pritom prvé je zablokované proti otváraniu, keďže sa ľudia vykláňali z okna. Takisto to bolo robené na T6kách podľa vzoru 3. série, kde boli transparenty od výroby. Má to však aj svoju logiku, transparent je viac v strede vozidla.
Neviem o žiadnom voze, ktorý by mal transparent cez otvárateľné okno.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.