DPMK plánuje nakúpiť 30 nových elektrobusov.
Dopravný podnik mesta Košice zverejnil dnes, 11. septembra 2015, vo Vestníku verejného obstarávania č. 180/2015 oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania na tridsiatku nových elektrobusov. Tie by mali mať dĺžku 11 až 12 metrov, výšku maximálne 3,3 metra a pojať minimálne 70 cestujúcich a z toho minimálne 23 sediacich. Poháňať by ich mal asynchrónny motor s výkonom minimálne 120 kW a s dojazdom na 1 nabitie minimálne 130 km v mestskej premávke, pričom batérie musia byť umiestnené v jednej dobre prístupnej skrini umiestnenej mimo strechy vozidla. Nové elektrobusy taktiež, okrem iného, majú byť vybavené informačným a odbavovacím systémom (vrátane vnútorného LCD displeja), kamerovým systémom, mechanickou výklopnou plošinou pre nástup a výstup užívateľov invalidných vozídkov, determálnymi oknami a klimatizáciou priestoru kabíny vodiča.
O víťazovi obstarávania rozhodne ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková zmluvná cena bez DPH – 90
- Obsaditeľnosť nízkopodlažného elektrobusu – 10
Predpokladaná hodnota zákazky 15,350 mil. € bez DPH by mala byť financovaná kombinovane - z vlastných prostriedkov, z účelových dotácií, z úverov alebo zo štrukturálnych fondov (Operačný program Životné prostredie, prioritná os 3. Ochrana ovzdušia a minimalizácia nepriaznivých vplyvov zmeny klímy, opatrenie 3.1 Ochrana ovzdušia, kód výzvy OPŽP-P03-15-2). Výstupom verejného obstarávania bude uzavretie rámcovej dohody s úspešným uchádzačom na obdobie 48 mesiacov.
Aktualizácia: Lehota na predkladanie ponúk bola na základe opravy súťažných podkladov predĺžená do 9. novembra 2015 do 10:00 hod. Otváranie časti ponúk označených ako „Ostatné“ sa uskutoční 9. novembra 2015 o 13:00 hod.
veteran
Darmo príde kritika zvonka, dokým sa vo vnútri nájdu ľudia, ktorí budú toto ochotní kryť, tolerovať či dokonca aj obhajovať, tak sa ďalej nepohneme. A my sa ďalej tak skoro nepohneme.
Takže keď nabudúce začujem hlášku, že v podniku niet pomaly ani na tonery, tak to budem považovať za vrcholne sprostú výhovorku. Keď sme takí bohatí, že si môžme dovoliť poldenne prevádzkovať 30 elektrobusov v hodnote snáď 45 kĺbových autobusov, tak máme aj na tonery, na oznamy (na ich prípavu, tlač i umiestňovanie), na modernizáciu zastávkových označníkov, na pravidelné čístenie vozidiel na úrovni atď.