DPMK plánuje nakúpiť 30 nových elektrobusov.
Dopravný podnik mesta Košice zverejnil dnes, 11. septembra 2015, vo Vestníku verejného obstarávania č. 180/2015 oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania na tridsiatku nových elektrobusov. Tie by mali mať dĺžku 11 až 12 metrov, výšku maximálne 3,3 metra a pojať minimálne 70 cestujúcich a z toho minimálne 23 sediacich. Poháňať by ich mal asynchrónny motor s výkonom minimálne 120 kW a s dojazdom na 1 nabitie minimálne 130 km v mestskej premávke, pričom batérie musia byť umiestnené v jednej dobre prístupnej skrini umiestnenej mimo strechy vozidla. Nové elektrobusy taktiež, okrem iného, majú byť vybavené informačným a odbavovacím systémom (vrátane vnútorného LCD displeja), kamerovým systémom, mechanickou výklopnou plošinou pre nástup a výstup užívateľov invalidných vozídkov, determálnymi oknami a klimatizáciou priestoru kabíny vodiča.
O víťazovi obstarávania rozhodne ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková zmluvná cena bez DPH – 90
- Obsaditeľnosť nízkopodlažného elektrobusu – 10
Predpokladaná hodnota zákazky 15,350 mil. € bez DPH by mala byť financovaná kombinovane - z vlastných prostriedkov, z účelových dotácií, z úverov alebo zo štrukturálnych fondov (Operačný program Životné prostredie, prioritná os 3. Ochrana ovzdušia a minimalizácia nepriaznivých vplyvov zmeny klímy, opatrenie 3.1 Ochrana ovzdušia, kód výzvy OPŽP-P03-15-2). Výstupom verejného obstarávania bude uzavretie rámcovej dohody s úspešným uchádzačom na obdobie 48 mesiacov.
Aktualizácia: Lehota na predkladanie ponúk bola na základe opravy súťažných podkladov predĺžená do 9. novembra 2015 do 10:00 hod. Otváranie časti ponúk označených ako „Ostatné“ sa uskutoční 9. novembra 2015 o 13:00 hod.
Base
"Otázka 2-1:
V příloze č. 4 soutéžních podkladu / Príloha č. 1 smlouvy - Opis předmětu zakázky / smlouvy
je uvedeno v bode 7.2.2. Tarifní a informační systém : z boku text a číslo - 2 ks panel BS 210.19-
112-11 resp. EM 2, 5TG.
Pri této délce elektrobusu - autobusu se štandardné dodává 1 ks bočního informačního panelu. Je
zadavatelem uveden správný počet 2 ks bočních informačních panelu?
Odpoveď verejného obstarávateľa 2-1:
Počet bočných informačných panelov v bode 7.2.2 Prílohy č. 4 súťažných podkladov je uvedený správne, nakoľko uvedený parameter je jednou z položiek tarifného a informačného systému používaného v DPMK, a. s., ktorý je štandardne používaným systémom."
"Otázka 3-2:
Čo je dôvodom že ste špecifikovali dlžku autobusu na max 12 m? Môže sa prihlásiť do tendra uchádzač ktorý splní ostatné kriteria len dlžku prekročí?
Odpoveď verejného obstarávateľa 3-2:
Predmetom tohto verejného obstarávania je obstarávanie nízkopodlažných elektrobusov a nie autobusov. Dĺžka max. 12 metrov je v segmente mestských vozidiel štandardná. Dlhší elektrobus bude podstatne ťažší, čo môže znížiť jeho dojazd na jedno nabitie. Dôvodom na dĺžku elektrobusu max. 12 metrov je aj rozloženie nabíjacích stanovíšť, ktoré sú priestorovo obmedzené a dlhšie elektrobusy by sa v požadovanom počte kapacitne na stanovište nezmestili. Ponúknutie iného parametra ako je požadovaný v bode 1.9 Prílohy č. 4 súťažných podkladov, sa bude považovať za nesplnenie požiadaviek verejného obstarávateľa na predmet zákazky."
"Otázka 3-6:
Do požadovaneho minimalneho obratu 11 mil eur sa zaratava aj predaj väčších komponentov ako napr.: mobilne karserie, polohotove autobusy atď?
Odpoveď verejného obstarávateľa 3-6:
Predmetom zákazky je dodanie nízkopodlažných elektrobusov čo je predmet, ktorý je samostatne funkčný a po jeho dodaní je ho možno bez iných súvisiacich služieb a úprav riadne užívať na účel, na ktorý sú určené a za ktorým ich verejný obstarávateľ obstaráva. Verejný obstarávateľ v bode III.2.2) – 3.1 Ekonomická a finančná spôsobilosť oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania v bode 3.1 časti F. Podmienky účasti súťažných podkladov požaduje údaje o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka (autobusy alebo elektrobusy). Pričom obrat z dodania karosérie alebo iného väčšieho komponentu možno považovať za obrat v oblasti dodania náhradných dielov, ktoré samé o sebe nie sú bez väčších úprav a bez súvisiacich služieb funkčné a nespĺňajú účel charakteru obratu v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka."
Zdroj: https://www2.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokument/8171/154597/3