DPMK plánuje nakúpiť 30 nových elektrobusov.
Dopravný podnik mesta Košice zverejnil dnes, 11. septembra 2015, vo Vestníku verejného obstarávania č. 180/2015 oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania na tridsiatku nových elektrobusov. Tie by mali mať dĺžku 11 až 12 metrov, výšku maximálne 3,3 metra a pojať minimálne 70 cestujúcich a z toho minimálne 23 sediacich. Poháňať by ich mal asynchrónny motor s výkonom minimálne 120 kW a s dojazdom na 1 nabitie minimálne 130 km v mestskej premávke, pričom batérie musia byť umiestnené v jednej dobre prístupnej skrini umiestnenej mimo strechy vozidla. Nové elektrobusy taktiež, okrem iného, majú byť vybavené informačným a odbavovacím systémom (vrátane vnútorného LCD displeja), kamerovým systémom, mechanickou výklopnou plošinou pre nástup a výstup užívateľov invalidných vozídkov, determálnymi oknami a klimatizáciou priestoru kabíny vodiča.
O víťazovi obstarávania rozhodne ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
- Celková zmluvná cena bez DPH – 90
- Obsaditeľnosť nízkopodlažného elektrobusu – 10
Predpokladaná hodnota zákazky 15,350 mil. € bez DPH by mala byť financovaná kombinovane - z vlastných prostriedkov, z účelových dotácií, z úverov alebo zo štrukturálnych fondov (Operačný program Životné prostredie, prioritná os 3. Ochrana ovzdušia a minimalizácia nepriaznivých vplyvov zmeny klímy, opatrenie 3.1 Ochrana ovzdušia, kód výzvy OPŽP-P03-15-2). Výstupom verejného obstarávania bude uzavretie rámcovej dohody s úspešným uchádzačom na obdobie 48 mesiacov.
Aktualizácia: Lehota na predkladanie ponúk bola na základe opravy súťažných podkladov predĺžená do 9. novembra 2015 do 10:00 hod. Otváranie časti ponúk označených ako „Ostatné“ sa uskutoční 9. novembra 2015 o 13:00 hod.
mi.v
Tá podmienka na okienka... myslel som, že si robíte srandu. Ale nerobíte – je to tam:
5.13. Posuvné bočné okná minimálne 6 ks.
A nezabudli uviesť aj to, že majú byť POSUVNÉ a nijaké iné.
Za peniaze by niektorí aj vlastnú m_ť predali. (Pravda, ak to už aj neurobili.)
V ktorom DP sú už v praxi PREVERENÉ elektrobusy? (S pozitívnym výsledkom?) Aha, zabudol som, teraz je rad na nás, aby sme urobili službu ostatným a šli do toho ako prví. Ešte stále to je málo, čo splácame za predošlé nákupy vozidiel že ideme experimentovať? Ale aspoň raz v niečom v hromadnej doprave predbehneme aj Ženevu a ukážeme tým amatérom, že my na to máme.