DPMK vyhlásil obstarávanie na nové elektrobusy

DPMK plánuje nakúpiť 30 nových elektrobusov.

Dopravný podnik mesta Košice zverejnil dnes, 11. septembra 2015, vo Vestníku verejného obstarávania č. 180/2015 oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania na tridsiatku nových elektrobusov. Tie by mali mať dĺžku 11 až 12 metrov, výšku maximálne 3,3 metra a pojať minimálne 70 cestujúcich a z toho minimálne 23 sediacich. Poháňať by ich mal asynchrónny motor s výkonom minimálne 120 kW a s dojazdom na 1 nabitie minimálne 130 km v mestskej premávke, pričom batérie musia byť umiestnené v jednej dobre prístupnej skrini umiestnenej mimo strechy vozidla. Nové elektrobusy taktiež, okrem iného, majú byť vybavené informačným a odbavovacím systémom (vrátane vnútorného LCD displeja), kamerovým systémom, mechanickou výklopnou plošinou pre nástup a výstup užívateľov invalidných vozídkov, determálnymi oknami a klimatizáciou priestoru kabíny vodiča.

O víťazovi obstarávania rozhodne ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:

  • Celková zmluvná cena bez DPH – 90
  • Obsaditeľnosť nízkopodlažného elektrobusu – 10

Predpokladaná hodnota zákazky 15,350 mil. € bez DPH by mala byť financovaná kombinovane - z vlastných prostriedkov, z účelových dotácií, z úverov alebo zo štrukturálnych fondov (Operačný program Životné prostredie, prioritná os 3. Ochrana ovzdušia a minimalizácia nepriaznivých vplyvov zmeny klímy, opatrenie 3.1 Ochrana ovzdušia, kód výzvy OPŽP-P03-15-2). Výstupom verejného obstarávania bude uzavretie rámcovej dohody s úspešným uchádzačom na obdobie 48 mesiacov.

Aktualizácia: Lehota na predkladanie ponúk bola na základe opravy súťažných podkladov predĺžená do 9. novembra 2015 do 10:00 hod. Otváranie časti ponúk označených ako „Ostatné“ sa uskutoční 9. novembra 2015 o 13:00 hod.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
,,,,? to ako fakt? A čo tak namiesto elektrobusov trolejbusy ??? A stačilo by ich aj 20 aspoň, viac sa "využiju" ako tých plánovaných 30 elektrobusov .. ? Ved ten istý "OP" sa da využiť na to financovanie ... nechápem fakt!!
Reakcia na: Rudyke902 #1:
Ak by si cital v lete clanky v proRASI mediach, tak by si vedel, ze trolej je neekologicky, neekonomicky (asi 2.5x) a hlavne na lovensku neexistuje trh s trolejom (odkial cele SR nakupuje a hlavne BA nove troleje nam slecna z noviniek uz neprezradila).
Cele je to o tom, ze JAaTY potrebuje predat dalsie, takze zakazka z DPMK nenechala na seba dlho cakat, tender je samozrejme naSMEROvany presne na krySOR a najpikantnejsie natom celom je (okrem zanedbatelenej kapacite prepravy a celkovo pochybnej ekologii, kedze za 5 rokov sa budu musiet menit baterky) to, ze sa zase mlci o rychlonabijacke, takze predpokladam, ze nebude bo je draha ?. Kazdemu rozumne zmyslajucemu je potom jasne aj to, preco DUHA pri tej parodii na rekonstrukciu ani netaha nove troleje na namesti.
- musim este vyzdvihnut to 3-dverove riesenie, pri nakupe naftakov to bolo absolutne nevyhovujuce a preto aj krySOR vyhral podla DPMK, tu to zrazu nevadi.
- ramcova zmluva vyzera dobre akurat tak pre Brusel, ale osobne v praci, ked potrebujem nieco nakupit tak je to peklo a len prekazka kupit aktualne technologie a vyrobky za co najlepsiu cenu ...
Reakcia na: LC #2:
DÚHA neťahala, neťahá a ani nebude ťahať trolejové vedenie, pretože to robí Elza. Podobne som uvažoval aj ja, lenže na Štúrovej si môžeš všimnúť budúci napájací bod pre trolejbusy, naťahali tam káble.
Reakcia na: Yogi616 #4:
mne je jedno, kto ich bude tahat, ako obcana ma zaujima len vysledok (rovnako ako ta "trava" na kuzmanke ? ). Konanie mesta a DPMK jasne napoveda kam smeruje trolej v tomto meste, neustale zavadzanie a klamstva zo strany mesta a DPMK na tema trolejbusovej dopravy tu trva uz par rokov a teraz je evidentna snaha nechat to tzv "vyhnit". Ak by chceli mohli mat nove troleje krySOR uz davno, z ktorych by som sice nejasal (viz skusenosti z BA), ale aspon by to malo nejaku logiku.
Reakcia na: LC #5:
Trolej SMERuje do riti...
Komusi kvalitne j€boce v makovici.
Neviem, či je tá príloha dostupná, ale akej dĺžky elektrobusy sa to budú obstarávať? 12, 15, 18m? Aleboiba také, ako aktuálne sor vyrába - teda 9,5 príp. 10,5m?

A stále tým hore nedošlo, že Ja a Ty môžu zarobiť aj keby sa nakúpili nové tbusy? Viď BA, BB, ZA s 30 a 31Tr? ... Alebo sorka potrebuje pre iné / ďalšie tendre referencie na počet vyrobených elektrobusov a tak ich 30 ide umiestniť do Ke? ...
Reakcia na: Mike #8:
Vyzerá to na súboj medzi týmito vozidlami:
- SOR EBN 11 (11,1) - http://imhd.sk/transport/galeria/2869/sor-ebn-11-1.html
- Solaris Urbino 12 III electric (tu je viacero variánt, nie len verzia od Škody)

BYD sa asi nezúčastní, všetky jeho ebus-12 majú výšku 3,36 m a časť batérií na streche.

Irizar i2e (s pohonom od Siemens) aj VDL Citea Low Floor Electric (SLF-120) majú pravdepodobne všetky batérie na streche, takže tiež nič.

Škodu 26BB HE / Perun High Energy (karoséria Solaris Urbino 12 III electric) vyradzuje požiadavka na referencie o dodaní min. 10 ks za posledné 3 roky. (http://imhd.sk/transport/galeria/2890/skoda-26bb-he-perun-high-energy.html)
Reakcia na: Mike #8:
predaj trolejbusovej garaze a pozemkov je zjavne pre niekoho vyhodnejsi ako nakup trolejbusov
Reakcia na: Dispecer #10:
Jasné, že je to šité na mieru pre kamarátov z J&T, takže sa v Ke môžete tešiť na krySOR.
Reakcia na: Dispecer #10:
Tak dúfajme že Melichar nejako zabojuje so Solarismi ?
Reakcia na: Mike #13:
Ako? Už beží predvýroba v SORe... ? ? ?
Reakcia na: Mike #13:
Hadam je to 1 z najvacsich zakazok ma elektrobusy v EU, tak aj Solaris zaboduje urcite cenou. Hoc ten sa na nas trh moze vy****.
Mna len prekvapuje ze sa to ani neplanovalo tusim a hla hned 30 ks.
Reakcia na: Tatranka #14:
Ved aj ten zeleny prototyp ma len polep, pod nim je modrozlty .?
Reakcia na: Petto #15:
keby vyhral solaris, tak sa sutaz zrusi
Sutaz je jasne usita na krySORa a ako pozname DPMK ani sa nebudu snazit robit "krovie" s nejakym dalsim uchadzacom a hlavne SOLAR po skusenostiach s DPMK do tejto "sutaze" nepojde.
Reakcia na: LC #18:
Keďže sa to financuje aj z účelových dotácií, myslím, že krovie bude nutné ...
Reakcia na: Dispecer #10:
Na stránke Solarisu som sa nedočítal, či je ich U12 E kompatibilný s náročnými požiadavkami DPMK ako je napr. naftové kúrenie, vetranie šiestimi posuvnými okienkami, alebo batérie uložené na jednom mieste. Nie sú niekde nejaké informácie, či to splňuje?
Čudujem sa, že do kritérií sa nedal presný počet miest a podmienka predných výklopných dverí. Je mi zle z toho, čo všetko si tí zlodeji dovolia.
Reakcia na: Bjorn #21:
Dávnejšie boli aj takéto okaté pokusy. Kradnutie verejných financií sa tak, ako všetko iné, vyvíja a zdokonaľuje.
Reakcia na: myslavcan #20:
Nie tak dávno som sa osobne zviezol varšavskou verziou Solaris Urbino 12 III electric, a ten mal tuším všetky batérie vzadu za 3. dverami.
radsej mohli kupit trolejbusy
a ak ich kupia tak bez klimatizacie? alebo len som to prehliadol , lebo podla mna je to hlupost dnes kupit nieco bez klimatizacie
Reakcia na: steelseries #25:
Klimatizácia bude len pre vodiča... ?
Reakcia na: Dispecer #26:
Aj tak načo nám klimatizáciu, keď polovica vodičov ju nepoužíva ? Úplná zbytočnosť v Košiciach ☺
podla mna by trebalo tak ako niekto tu pisal - automaticka klimatizacia a zatmavene okna ako su vo vlakoch ....

inak raz som cital clanok ze klimatizaciu vobec v busoch neriesia, pouzivaju ju celorocne a bolo to niekde vo svajciarsku ci nemecku.... cize tak no
Reakcia na: Deluxe700 #27:
Tamojší odborníci tvrdia, že z klimatizácie bolí hlava, takže áno, úplná zbytočnosť.
Reakcia na: Dispecer #10:
Problem (rozumej nastastie, chvalabohu) je, ze ten Sor 11,1 sa este nevyraba, resp nie je na ich webovej stránke k dispozícii, kedze to je len prototyp, cize si mylsim ze do uvahy nepripada. Ale neviem ako to v tomto chodi, hovorim len svoj nazor. Moze byt, ze to dokonca bude nejaka uplne ina firma, nakolko ten budget na jeden kus je o 150 tisic EUR vacsi, ako bola cena predchadzajucich a tato sutaz moze prilakat aj ovela vacsich hracov ako iba Čechov. Uvidime o par mesiacov...
Reakcia na: dewj #30:
Choď si trollovať na Rašiho facebook alebo do diskusie na stránkach Korzáru.
Reakcia na: dewj #30:
SOR EBN 11,1 sa vyrába, existuje už minimálne v 2 exemplároch (jeden jazdí po výstavách a v Hradci Králové, druhý testuje DPP); naopak, výroba EBN 10,5 sa podľa všetkého už zastavila.
Reakcia na: Dispecer #32:
Pražský krysor bol práve v týchto dňoch zaradený do bežnej premávky s cestujúcimi. Teraz mu treba zaistiť odbyt a v čo najkratšom čase zaplatiť vývoj. Za 5 rokov vyrobila táto firma 19 elektrobusov, treba trošku nakopnúť výrobu a získať referencie za europeniaze.
"Štefan! Očuj Štefan! Kúp zo tridsať tých oných, elektrobusov! Čo? Že v Tatrách netreba? Nestaraj sa Štefan a kupuj ta het kým sa evrofondy!" ..... "Bizňis Miuška moja, bizňis, vydrž chvíľku..." ? ? ?
Reakcia na: Tatranka #34:
Alebo takto: https://www.youtube.com/watch?v=ilh-AtmoXEA

Kapitálotvorná vrstva ? Len otázne, či ešte nejaké evrofondy budú, náhodou nám ich Tante Merkel vezme a z čoho sa potom akože bude čórovať? ?
Reakcia na: Dispecer #32:
Fuh diki za info. Takže asi žiadne prekvapenie sa neočakáva 😞
Zabudli do tendra dať podmienku, ze logo na prednej maske musí pozostávať z 3 písmen a prostredné z nich má byť O. Aby sa vyhlo pochybnostiam u uchádzačov, nejedná sa o znak nula, ale o písmeno O ako Oto. Ostatné dve písmená musia byť spoluhlásky, nie ďalej ako 2 pozície v abecede od seba.

Tá podmienka na okienka... myslel som, že si robíte srandu. Ale nerobíte – je to tam:

        5.13. Posuvné bočné okná minimálne 6 ks.

A nezabudli uviesť aj to, že majú byť POSUVNÉ a nijaké iné.

Za peniaze by niektorí aj vlastnú m_ť predali. (Pravda, ak to už aj neurobili.)

V ktorom DP sú už v praxi PREVERENÉ elektrobusy? (S pozitívnym výsledkom?) Aha, zabudol som, teraz je rad na nás, aby sme urobili službu ostatným a šli do toho ako prví. Ešte stále to je málo, čo splácame za predošlé nákupy vozidiel že ideme experimentovať? Ale aspoň raz v niečom v hromadnej doprave predbehneme aj Ženevu a ukážeme tým amatérom, že my na to máme.
Reakcia na: mi.v #37:
Posuvné... V naftových šmejdoch už byť nemuseli. Tam sú dobré aj výklopné. Tipujem, že sa neosvedčili v praxi. Možno z nich bolí hlava alebo nejaká podobná volovina. Na Bardejovskej si už nejaký padôvod vymyslia. Kreatívneho osadenstva tam majú na rozdávanie.
P.S. neviem, kto má na stránke na starosti sekciu vystrihovačiek, ale ušetrím mu robotu predvýrobou istého 6-okienkového modelu, keďže jeho "predvýroba" už možnože beží 😉 http://www.tecpond.at/wp-content/uploads/2014/05/EBN-11-facelift_01.jpg
Reakcia na: mi.v #40:
Ktoré z nich?
Reakcia na: Dispecer #41:
Zatiaľ posledné (15.09.2015 19:42). Kliknutie na odkaz, ktorý som dal nižšie, by ho malo zobraziť v hrubom červenom rámčeku. Aspoň u mňa ho do rámčeku dáva.
Reakcia na: mi.v #42:
Veď reči o privatizácii podniku kolujú už dávno, takže aké prekvapenie? Skúsime uhádnuť kto to "vyhrá" a bude novým prevádzkovateľom? Jeden tip by som mal.
Reakcia na: Bjorn #43:
Chcete tým povedať, že to plus-mínus pravda s tou finančnou situáciou? Prečo potom nákup elektrobusov? Nemalo by sa hospodáriť inak v takej situácii? Nemal by niekto, kto chce v tejto chvíli nakupovať, niesť zodpovednosť zo svojho konania?
Reakcia na: mi.v #44:
Myslím, že je zbytočné rozvádzať debaty tohto typu, nakoľko sa jedná o reč typu "jedna babka povedala"... Ani ja, ani nikto z kolegov nižšie nemá relevantné informácie (len to, čo je zverejnené). A ten, kto ich má, to tu určite nenapíše ?. Píšem len, že by ma to vôbec neprekvapilo. Štát privatizuje nákladnú železnicu a následne si prenajíma vozne, prečo by si mesto nemohlo predať dopravný podnik a potom od súkromníka objednávať prepravu? Si na Slovensku, nevieš ako sa to robí? Treba spraviť veľké investície (električkové depo), racionalizovať nepohodlný stav (zrušiť trolejbusy), znehodnotiť firmu a lacno predať kamarátom.

BTW elektrobusy - tie sa idú nakupovať z eurofondov s malou spoluúčasťou mesta, pokiaľ im to teda prejde...
61 SOR + 19 Tedom + 3 SU12 + 5244. to je 84 krátkych busov. Súčasná výprava je cca 70 krátkych busov, čiže rezerva je akurát 20%, teda v súčasnosti nie je prebytok a ani nedostatok krátkych busov. Po výluke, keď skončí X7, bude krátkych mierny prebytok (asi 7 ks). Váčšina z týchto krátkych busov nemá ani dva roky, teda vyraďovať sa nebudú, Tedomy sú na CNG, ekologické.
Nejde mi do hlavy, čo tými elektrobusmi chcú vlastne nahradzovať? Nehovoriac o tom, kam ich budú nasadzovať?
Reakcia na: tbus #46:
len aby nimi nechceli nahradiť SU 15 (snáď až takí diletanti nie sú, ale jeden nikdy nevie ... ).
Reakcia na: tbus #46:
Navyše, s tým dojazdom by tie vozy na bežných linkách nedokončili ani len rannú špičku.
Reakcia na: tbus #46:
Ďalšia vec je cena batérií.

Nejdem hľadať presné údaje o batériách, ktoré používa SOR, aj tomu treba venovať čas. Skúsim ale tento odhad:

Batéria v nových Teslách stojí $40000 a plánovane má vydržať 8 rokov, čo je zatiaľ v praxi nepotvrdené, lebo toľko rokov od uvedenia daného modelu batérie ešte ani neprešlo.

Nech sada batérií do SORu

  • stojí iba €60000 – to je taký optimistický odhad (Ale má silnejšie parametre – predsa len to je autobus, nie auto.) a
  • nech v prevádzke vydrží 3 roky (opäť – ak tie busy budú jazdiť, najazdia neporovnateľne viac ako auto súkromného majiteľa => počet nabíjacích cyklov za obdobie bude neporovnateľne vyšší)

Teda každé 3 roky 60.000€ na 1 bus ...len batérie.
Teda 35 busov po 3 rokoch = 2.100.000€. To je cena 4 nových elektrobusov.

Toľko treba dať každé 3 roky na udržanie tých busov motoricky v prevádzke – aby sa vôbec vedeli vydať na linku (bez akejkoľvek ostatnej údržby). Nedokážem presne povedať, či je to porovnateľné s busmi s iným pohonom, ale podľa všeobecných technických vedomostí neviem si predstaviť že by na naftový alebo CNG pohon v busoch mohli vzniknúť takéto náklady za 3 roky.

Ak to má byť takto, tak zatiaľ platí to, čo pre Teslu – *možno* to raz bude budúcnosť dopravy, ale pri *dnešnej* úrovni technológií elektrického pohonu iba DRAHÁ HRAČKA pre milionárov.

A recyklácia batérií. Koľko tá sada môže vážiť? 1500 kg? To je pri 35 busoch cca 18 ton chemického odpadu každý rok! Plus emisie vzniknuté pri výrobe elektriny na dobíjanie. Trolejbusy, ktoré majú tiež ten problém s emisiami (majú "výfuk v elektrárni", podobne aj električky) sú oproti tomu ešte stále *ekologická hviezda*! A trolejbusové trate už máme hotové. Keď už DPMK má neodolateľnú chuť na nákupy, radšej nech dajú tie peniaze na trolejbusy.

A opakujem otázku: vieme o pozitívnych referenciách na elektrobusy z iných DP? Ak som niečo počul, boli to iba referencie o *zlých skúsenostiach* a týkali so vecí, čo vlastne pozorujeme aj v Košiciach. Nevedia ich poriadne vypraviť na žiadnu linku atď.

Preto ma prekvapuje, že si toto ide kúpiť košický dopravný podnik. Isteže nie z pohľadu Slovenska #45), ale z pohľadu zdravého rozumu.
Reakcia na: mi.v #49:
Načo takéto rozbory? Elektrobus poriadne nezvládne ani normálnu trhanú službu, iba ak sa mu prispôsobí kilometrážou, takže aktuálny počet spojov na špičkovej linke dosiahneme len a len navýšením počtu vozidiel v obehu. Nehovoriac o celodenkách, ktoré musia byť prekladané, t. j. namiesto jedného vozidla s dvoma vodičmi na deň budú dve vozidlá s dvoma vodičmi. Čiže poldenný prestoj nadarmo v garáži (lebo nabíjanie). Keď k tomu prirátam horibilnú sumu za tieto supervozítka, už sa ani nemusím dívať na nejaké "malichernosti" ako baterky.
Reakcia na: mi.v #49:
Prave cena za baterky je jedna z poloziek ktore sa daju prezt, kedze su kompenzovane nizkou cenou elektriny
Reakcia na: veteran #50:
Načo? Veterán, skúste si to zodpovedať sám.

Ide o pomerne vysokú nákladovú položku v porovnaní s bežnými busmi. Alebo to pri nákupoch do úvahy brať netreba?

Argument #49 o nízkej cene elektriny beriem, hoci neviem, *koľko* sa tak reálne ušetrí.
Reakcia na: mi.v #52:
Realne to nejaka brutalna suma nebude. Mozno sa dostanes na hodnotu ako keby si prevadzkoval normalny naftovy bus.
Reakcia na: veteran #50:
P.S. samozrejme, viem ako ste to mysleli. K tomu, čo píšete, som chcel navrch doložiť ten fakt.

Niekto by mal vystaviť účet. Za takéto nákupy by nemalo byť odvolávanie, ale paragraf.
Reakcia na: mi.v #54:
Iste, ale bohate postačuje prísť po prvú vypuklú vec v neprospech elektrobusov. Tú som popísal, ďalej nemá význam zachádzať. To, čo som popísal, postačuje bohate. Nakúpiť 30 kusov je totálne šialenstvo, ešte omnoho väčšie, ako nákupy technicky absolútne zastaralých električiek či účelové privieranie očí nad predvýrobou istého výrobcu ešte pred vyhlásením "výsledkov" "súťaže".

Darmo príde kritika zvonka, dokým sa vo vnútri nájdu ľudia, ktorí budú toto ochotní kryť, tolerovať či dokonca aj obhajovať, tak sa ďalej nepohneme. A my sa ďalej tak skoro nepohneme.

Takže keď nabudúce začujem hlášku, že v podniku niet pomaly ani na tonery, tak to budem považovať za vrcholne sprostú výhovorku. Keď sme takí bohatí, že si môžme dovoliť poldenne prevádzkovať 30 elektrobusov v hodnote snáď 45 kĺbových autobusov, tak máme aj na tonery, na oznamy (na ich prípavu, tlač i umiestňovanie), na modernizáciu zastávkových označníkov, na pravidelné čístenie vozidiel na úrovni atď.
Reakcia na: veteran #55:
Z tonerov, oznamov a i. nemas take velke provizie ako zo smejdov - kde si mozes hodit cenu aku chces.
Ja len dufam, ze ten vas GR DPMK nevyhra flek GR v DPB - ale vzhladom na jeho biednu prezentaciu pred verejnostou je to dost nemozne.
Reakcia na: Petto #56:
De facto vo vedení DPMK nedošlo k žiadnym zásadným personálnym zmenám, kľúčové osoby sú tam stále tie isté, len si poprehadzovali stoličky, čiže peňazovod je plne funkčný... ?
Reakcia na: mi.v #37:
Vsimol som si v sutaznych podmienkach, ze elektrobus ma mat informacnu tabulu aj na zadnom cele... to tam asi prislo nedopatrenim ? Ale ak si dobre pamatam, ta ista podmienka bola aj v sutazi na prvych 5. Len vozy boli dodane bez nej. A reklamacia chybne dodaneho tovaru sa asi nekonala.
Reakcia na: tbus #58:
Dôvod na nepreplatenie eurofondov.
Reakcia na: Bjorn #59:
tych prvych 5 (a dufam poslednych ? ) bolo na uver
Reakcia na: tbus #60:
No ale ak tam mali byť - mali sa aj dodat a namotovat,, a ak nie, reklamovat sa to malo nie? bez ohľadu na to z akých penazí to bolo ? Len u nás v DP je trend že nič sa nereklamuje (podobný prípad reko KT8 na NP voz 534 - nefunkčný vnutorný panel v članku "A" už prvý mesiac premávky,,, po čase sa odpojil a už je "mrtvy" a nikomu to nevadilo so všetkým sme spokojní, aj s provizóriom ? vybavená vec ?
Reakcia na: tbus #60:
bodaj by to tak bolo 🙂

Kazdopadne ale mozeme aspon porovnat ten cesky krySORacky zazrak napriklad s http://www.svethardware.cz/proterra-predstavuje-autobusy-budoucnosti/41192

ja viem nema to ten spravny pocet dveri 🙂 a nevyraba to ta spravne naSMERovana firma.
Osobne nepredpokladam, ze budu este v KE niekedy nove troleje, urcite nie za sucasneho vedenia pana hlavneho behajuceho primata.
Aktualizácia: Lehota na predkladanie ponúk bola na základe opravy súťažných podkladov predĺžená do 9. novembra 2015 do 10:00 hod. Otváranie časti ponúk označených ako „Ostatné“ sa uskutoční 9. novembra 2015 o 13:00 hod.

Ak ma niekto cestu okolo zavodu krySORu moze zajst pozriet, kolko ich uz stoji v garazi vo farbe DPMK ?
- dodatok, takze bude ramcovka, ta je v prostredi Cesko-Slovenska znama metoda, ako zabetonovat nakup neaktualneho a predrazene vyrobku od tej spravnej firmy ... ?

- 48 mesiacov ... cele DPMK je zrele na rozpustenie, managment je za vodou takze uz nieje potrebne nieco dalej riesit ?
dodatok 2- uz len vaha a kriteria hovoria za vsetko, cena az na prvom mieste ? za 90 bodov ?
prihlasil sa zase len krySOR ze predlzili ponuku ? ?
Zopár otázok...
"Otázka 2-1:
V příloze č. 4 soutéžních podkladu / Príloha č. 1 smlouvy - Opis předmětu zakázky / smlouvy
je uvedeno v bode 7.2.2. Tarifní a informační systém : z boku text a číslo - 2 ks panel BS 210.19-
112-11 resp. EM 2, 5TG.
Pri této délce elektrobusu - autobusu se štandardné dodává 1 ks bočního informačního panelu. Je
zadavatelem uveden správný počet 2 ks bočních informačních panelu?
Odpoveď verejného obstarávateľa 2-1:
Počet bočných informačných panelov v bode 7.2.2 Prílohy č. 4 súťažných podkladov je uvedený správne, nakoľko uvedený parameter je jednou z položiek tarifného a informačného systému používaného v DPMK, a. s., ktorý je štandardne používaným systémom."

"Otázka 3-2:
Čo je dôvodom že ste špecifikovali dlžku autobusu na max 12 m? Môže sa prihlásiť do tendra uchádzač ktorý splní ostatné kriteria len dlžku prekročí?
Odpoveď verejného obstarávateľa 3-2:
Predmetom tohto verejného obstarávania je obstarávanie nízkopodlažných elektrobusov a nie autobusov. Dĺžka max. 12 metrov je v segmente mestských vozidiel štandardná. Dlhší elektrobus bude podstatne ťažší, čo môže znížiť jeho dojazd na jedno nabitie. Dôvodom na dĺžku elektrobusu max. 12 metrov je aj rozloženie nabíjacích stanovíšť, ktoré sú priestorovo obmedzené a dlhšie elektrobusy by sa v požadovanom počte kapacitne na stanovište nezmestili. Ponúknutie iného parametra ako je požadovaný v bode 1.9 Prílohy č. 4 súťažných podkladov, sa bude považovať za nesplnenie požiadaviek verejného obstarávateľa na predmet zákazky."

"Otázka 3-6:
Do požadovaneho minimalneho obratu 11 mil eur sa zaratava aj predaj väčších komponentov ako napr.: mobilne karserie, polohotove autobusy atď?
Odpoveď verejného obstarávateľa 3-6:
Predmetom zákazky je dodanie nízkopodlažných elektrobusov čo je predmet, ktorý je samostatne funkčný a po jeho dodaní je ho možno bez iných súvisiacich služieb a úprav riadne užívať na účel, na ktorý sú určené a za ktorým ich verejný obstarávateľ obstaráva. Verejný obstarávateľ v bode III.2.2) – 3.1 Ekonomická a finančná spôsobilosť oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania v bode 3.1 časti F. Podmienky účasti súťažných podkladov požaduje údaje o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka (autobusy alebo elektrobusy). Pričom obrat z dodania karosérie alebo iného väčšieho komponentu možno považovať za obrat v oblasti dodania náhradných dielov, ktoré samé o sebe nie sú bez väčších úprav a bez súvisiacich služieb funkčné a nespĺňajú účel charakteru obratu v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka."

Zdroj: https://www2.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokument/8171/154597/3
Dúfam, že výroba v Libchavách už beží na plné obrátky ?
Reakcia na: veteran #68:
O tom nepochybuj! ?
Reakcia na: veteran #68:
a keby nevyšlo, tak ich hravo predajú do Nemecka, tam sa o ne ešte pobijú ?
http://www2.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokument/8171/154597/6
víťaz tendra už aj na papieri, nie len v našich domnienkach