Pôvodne zušený projekt rozsiahlej modernizácie električkových tratí by sa nakoniec mal realizovať v menšom rozsahu ešte v súčasnom programovom období
Dopravný podnik Mesta Košice v priebehu augusta uzarvel so spoločnosťou SUDOP Košice a.s. zmluvu na poskytnutie služby súvisiacej vypracovaním projektovej dokumentácie vrátane inžinierskej činnosti a autorského dozoru projektanta na stavbu: „KE, Modernizácia električkových uzlov z rozsahu MET v meste Košice“. Zmluva zahŕňa vypracovanie kompletnej dokumentácie, zabezpečenie stavebno-technického prieskumu a výkon autorského dohľadu počas realizácie stavby v hodnote 462 540 eur vrátane DPH.
Pôvodný rozsah projektu modernizácie električkových tratí (MET - kompletnej rekonštrukcie trate od Krajského súdu cez Terasu až na Komenského, modernizácie trakčného vedenia a troch meniarní, modernizácie svetelnej signalizácie, oznamovacích zariadení, diaľkového ovládania a riadiacich systémov a modernizácie centrálneho dispečingu DPMK na Bardejovskej) bol zrušený a upravený, aby sa v súčasnom programovom období zrekonštruovali aspoň križovatky, obratiská a úseky priamo nadväzujúce na už prebiehajúci projekt IDS. Z projektu bola vypustená rekonštrukcia Štúrovej, Moldavskej, Triedy SNP, Komenského, úpravy zastávok, či veľká prestavba križovatky v kruhovom objazde na Moldavskej. V novom projekte by sa malo realizovať týchto 7 stavieb:
- UČS 01 Križovatka Námestie osloboditeľov – Južná trieda s napojením na zrekonštruovanú trať na Južnej triede
- UČS 02 Obratisko Amfiteáter
- UČS 03 Úsek trate obratisko Amfiteáter – križovatka TIP TOP
- UČS 04 Križovatka TIP TOP po zastávku Radnica St. mesto
- UČS 05 Obratisko Havlíčkova
- UČS 06 Križovatka Trieda SNP – Bardejovská a ul. Bardejovská po DPMK
- UČS 07 Križovatka Námestie Maratónu mieru - úsek „ľavé odbočenie“ z Komenského ul. smer Hviezdoslavova - Masarykova ul.
Stavby by mali byť spolufinancované z OP Doprava ešte v rámci programového odbodia 2007 - 2013, Prioritná os 4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov (z Kohézneho fondu 85%, Štátneho rozpočtu 10% a z rozpočtu mesta Košice 5%), ukončené by mali byť do konca roka 2015.
Tatranka
Jedinečná šanca zásadne investovať do infraštruktúry bola (ako inak) zmarená, čo pravdepodobne bude mať negatívne následky na ďalšie desiatky rokov.
Pokiaľ sa nestane v budúcnosti zázrak...?