V rámci projektu modernizácie električkových tratí by sa mali rekonštruovať iba niektoré križovatky a obratiská

Pôvodne zušený projekt rozsiahlej modernizácie električkových tratí by sa nakoniec mal realizovať v menšom rozsahu ešte v súčasnom programovom období

Dopravný podnik Mesta Košice v priebehu augusta uzarvel so spoločnosťou SUDOP Košice a.s. zmluvu na poskytnutie služby súvisiacej vypracovaním projektovej dokumentácie vrátane inžinierskej činnosti a autorského dozoru projektanta na stavbu: „KE, Modernizácia električkových uzlov z rozsahu MET v meste Košice“. Zmluva zahŕňa vypracovanie kompletnej dokumentácie, zabezpečenie stavebno-technického prieskumu a výkon autorského dohľadu počas realizácie stavby v hodnote 462 540 eur vrátane DPH.

Pôvodný rozsah projektu modernizácie električkových tratí (MET - kompletnej rekonštrukcie trate od Krajského súdu cez Terasu až na Komenského, modernizácie trakčného vedenia a troch meniarní, modernizácie svetelnej signalizácie, oznamovacích zariadení, diaľkového ovládania a riadiacich systémov a modernizácie centrálneho dispečingu DPMK na Bardejovskej) bol zrušený a upravený, aby sa v súčasnom programovom období zrekonštruovali aspoň križovatky, obratiská a úseky priamo nadväzujúce na už prebiehajúci projekt IDS. Z projektu bola vypustená rekonštrukcia Štúrovej, Moldavskej, Triedy SNP, Komenského, úpravy zastávok, či veľká prestavba križovatky v kruhovom objazde na Moldavskej. V novom projekte by sa malo realizovať týchto 7 stavieb:

  • UČS 01 Križovatka Námestie osloboditeľov – Južná trieda s napojením na zrekonštruovanú trať na Južnej triede
  • UČS 02 Obratisko Amfiteáter
  • UČS 03 Úsek trate obratisko Amfiteáter – križovatka TIP TOP
  • UČS 04 Križovatka TIP TOP po zastávku Radnica St. mesto
  • UČS 05 Obratisko Havlíčkova
  • UČS 06 Križovatka Trieda SNP – Bardejovská a ul. Bardejovská po DPMK
  • UČS 07 Križovatka Námestie Maratónu mieru - úsek „ľavé odbočenie“ z Komenského ul. smer Hviezdoslavova - Masarykova ul.

Stavby by mali byť spolufinancované z OP Doprava ešte v rámci programového odbodia 2007 - 2013, Prioritná os 4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov (z Kohézneho fondu 85%, Štátneho rozpočtu 10% a z rozpočtu mesta Košice 5%), ukončené by mali byť do konca roka 2015.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
a zvyšok bude dokončený v ďalšom programovacom období? alebo na ten zvyšok sa vykašle?
Reakcia na: msoky #1:
Na nič sa kašlať nebude, je to presunuté do ďalšieho obdobia.?
No zvyšok (myslím komplet zvyšok ako plánovali - MET2, atď) sa im určite nepodarí. Maximálne dostanú peniaze na Terasu, na Moldavskú a kruháč. Možno ešte na nejaké malé úseky, ale na Jazero, Komenského či Alejovú nedostanú. A keďže po roku 2020 už € fondy nebudú, tak sa im už môžme teraz poďakovať.
Zasa nejaký ohlodaný narýchlo zbúchaný projekt. Veď "potom raz niekedy dokončíme" ? Zo zmluvy ani nevieme, či sa má vyprojektovať len obnova trate alebo do toho spadá aj ďalšia infraštruktúra ?
Reakcia na: Yogi616 #3:
Po roku 2020 už NIKDY žiadne eurofondy nebudú?? Čo bude koniec sveta?

?
Reakcia na: KosickyTiger #5:
Všetci sa toho desíme a väčšina si to ani nevie predstaviť, ale raz ten deň príde a eurofondy skončia... Zatiaľ to fakt vyzerá, že to bude v roku 2020, respektíve 2022... Čo bude potom? Asi fakt koniec sveta ☠
Reakcia na: KosickyTiger #5:
Čo bude s eurofondami po 2020 snáď ešte nevedia ani v Bruseli... ?
Pokazde si myslim ze sa tu raz nieco zmeni k lepsiemu, ale asi dufam marne, teraz aj tie odpredaje autobusov koli prebytku vozidiel?? som sklamany z tohto mesta uz nadobro. Mohli by aspon raz urobit nejaku vec normalne. Najprv IDS, potom uz "len" rozsiahla rekonstrukcia, teraz uz len krizovatky. Nic sa tym nevyriesi a stale to bude o nicom iba sa zase utratia peniaze, stale plati ze retaz je len taka silna ako najslabsi clanok.
No vidím,že metóda postupného strácania funguje...?
Jedinečná šanca zásadne investovať do infraštruktúry bola (ako inak) zmarená, čo pravdepodobne bude mať negatívne následky na ďalšie desiatky rokov.
Pokiaľ sa nestane v budúcnosti zázrak...?
Reakcia na: myslavcan #6:
Boli časy keď žiadne eurofondy neexistovali a dalo sa...
Mne to mierne pripomína mrhanie peniazmi na kde čo pre našich sociálne "znevýhodneých" spolubčanov, kde celkový výsledok veľmi často konverguje k nule. Pravdou je, že ak sa ten čo dáva dostatočne nestará, kde jeho peniaze končia, tak sa niet čomu diviť. V Ostbloku je totiž zlodejina národný šport?
Reakcia na: Tatranka #9:
Metóda postupného strácania je v Košiciach rokmi osvedčená, tak prečo sa jej vzdávať? ? Nové vozovne (električková + autobusová) mali pre 50 rokmi pôvodne stáť niečo medzi 90 a 106 miliónmi (v závislosti od výberu alternatívy), nakoniec to zoškrtali na social-edition za 51 miliónov. Rýchlodráhu tiež poriadne pozoštíhľovali (niečo škrtli úplne, niečo sa dalo do stavu "veckaj zrobime"). Nehovoriac o bordeli v plánovaní (rovnaký ako aj dnes).
Reakcia na: veteran #11:
Kontinuita úspešne pokračuje...?
Tak ono to tak vyzera, ked kazdy schopny clovek z tejto gubernie radsej odide, akoby sa mal na takych neschopakov pozerat, keby ich bolo par, ok, ale oni su vsade a je ich haldy.
Reakcia na: monoblok #13:
Schopní ľudia nie sú pripustení k ničomu hordou neschopákov schopných všetkého?
Reakcia na: Tatranka #14:
ty teda niekedy vies vypustit perlu?
Reakcia na: toriak #15:
Ta to náááhóóóda...?
Reakcia na: veteran #17:
Ten text je napísaný dosť diletantsky. Už len v takej veci, čo sa vlastne bude rekonštruovať. Najprv sa píše "Križovatka TIP TOP po križovatku Čsl. armády – Zimná ul." wtf? ? Potom sa tento úsek nazýva "UČS 04 - Križovatka TIP-TOP (Čsl. armády – Zimná ul.)" a nakoniec "UČS 04 Križovatka TIP TOP po zastávku Radnica Staré mesto"... Či to až pri písaní tohto dokumentu postupne rozmýšľali, čo vlastne chceme rekonštruovať? A hlavne z dĺžkových údajov nie je zrejmé či je do toho zahrnutý aj úsek medzi križovatkou a Radnicou... A obrázkové prílohy sú jedným slovom dezert ?
Reakcia na: myslavcan #18:
To je pozliepané z textov ku METu (taktiež to musel písať poriadny diletant).
Reakcia na: veteran #19:
Ta jak caly toten "projekt"...?
Reakcia na: myslavcan #18:
Tak zasa ja by som z Ba vedel rozprávať o pár projektantoch, resp. projekčných organizáciach, ktorí keď v projektovej dokumentácií na 4 rôznych miestach spomínajú 1 križovatku, tak všade je pomenovaná ináč...