Pôvodne zušený projekt rozsiahlej modernizácie električkových tratí by sa nakoniec mal realizovať v menšom rozsahu ešte v súčasnom programovom období
Dopravný podnik Mesta Košice v priebehu augusta uzarvel so spoločnosťou SUDOP Košice a.s. zmluvu na poskytnutie služby súvisiacej vypracovaním projektovej dokumentácie vrátane inžinierskej činnosti a autorského dozoru projektanta na stavbu: „KE, Modernizácia električkových uzlov z rozsahu MET v meste Košice“. Zmluva zahŕňa vypracovanie kompletnej dokumentácie, zabezpečenie stavebno-technického prieskumu a výkon autorského dohľadu počas realizácie stavby v hodnote 462 540 eur vrátane DPH.
Pôvodný rozsah projektu modernizácie električkových tratí (MET - kompletnej rekonštrukcie trate od Krajského súdu cez Terasu až na Komenského, modernizácie trakčného vedenia a troch meniarní, modernizácie svetelnej signalizácie, oznamovacích zariadení, diaľkového ovládania a riadiacich systémov a modernizácie centrálneho dispečingu DPMK na Bardejovskej) bol zrušený a upravený, aby sa v súčasnom programovom období zrekonštruovali aspoň križovatky, obratiská a úseky priamo nadväzujúce na už prebiehajúci projekt IDS. Z projektu bola vypustená rekonštrukcia Štúrovej, Moldavskej, Triedy SNP, Komenského, úpravy zastávok, či veľká prestavba križovatky v kruhovom objazde na Moldavskej. V novom projekte by sa malo realizovať týchto 7 stavieb:
- UČS 01 Križovatka Námestie osloboditeľov – Južná trieda s napojením na zrekonštruovanú trať na Južnej triede
- UČS 02 Obratisko Amfiteáter
- UČS 03 Úsek trate obratisko Amfiteáter – križovatka TIP TOP
- UČS 04 Križovatka TIP TOP po zastávku Radnica St. mesto
- UČS 05 Obratisko Havlíčkova
- UČS 06 Križovatka Trieda SNP – Bardejovská a ul. Bardejovská po DPMK
- UČS 07 Križovatka Námestie Maratónu mieru - úsek „ľavé odbočenie“ z Komenského ul. smer Hviezdoslavova - Masarykova ul.
Stavby by mali byť spolufinancované z OP Doprava ešte v rámci programového odbodia 2007 - 2013, Prioritná os 4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov (z Kohézneho fondu 85%, Štátneho rozpočtu 10% a z rozpočtu mesta Košice 5%), ukončené by mali byť do konca roka 2015.
monoblok