Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Sarko: Tak neviem, či by bolo logické stavať dialnicu od Košíc do Bratislavy. Asi by to nemalo žiaden účinok, pretože investora by nezaujímalo to, že niekde od Ke po Poprad je dialnica ak sa sňou nedostane ďalej. Je logické, že sa stavia od Bratislavy smer východ. Okrem iného ide sa staviať rýchlostná komunikácia od Košíc po Maďarské hranice a spojenie bude cez Maďarsko. Mala by byť hotová do dvoch rokov.
A v čom je BA centralistická. To ako ministerstvá a úrady majú byť rozložené po celom Slovensku a tak. Tak si to predstavujete? No len vám pripomeniem, koľko východniarov máme v parlamente a vo vláde.

Re #892 Vladimír: Samozrejme má byť v záujme štátu aby bola dialnica od západu až po východ.

Ale viem si predstaviť inú situáciu. Keď BSK vytvoril kanceláriu v Bruseli a ponúkol ju ostatným samosprávnym krajom k užívaniu. Potom Prešov i Košice hrdo vyhlásili, my nepotrebujeme Bratislavu, vytvoríme si vlastnú kanceláriu a pripojili sa k nim aj ostatné kraje. Do teraz sa tak nestalo, len KE sa umúdrili a začali bratislavskú kanceláriu využívať. Prešov nie. Nemyslíš si, že tu je hrdosť výslovne pi.ovinou. Okrem iného jedna kancelária pre 8 krajov výde jedného lacnejšie ako keby ju mal financovať sám.

Rovnaké podmienky boli v roku 1993. Keby vtedy prebehla FD, tak dnes by ste nemali žiadne prachy. Pretože by sa nič nezmenilo, tu by sa produkovalo a vy by ste nežili z Bratislavských prachov. A nesúhlasím s tým, aby Bratislava prichádzala o svoje prachy ďalších 20 rokov, kým nás v trvobe HDP dobehnete a kým sa podmienky vyrovnajú.

Re #891 Nodes: No neviem, či by sa im oplatilo odísť. Investovali do strojov a iných zariadení. Zamestnávajú 16.000 ľudí, ktorí majú 13. a 14. plat, podiel zo zisku a iné výhody. Je to vždy lepšie ako Rezešovo tunelovanie.
Reakcia na: Vladimír #892:

Presne tak, ja ešte podotknem, že tunajšia samospráva pre nových investorov ponúka pozemky za smiešnych 50Sk/1m2. A napokon sa tu rysuje aj dosť veľký škandál. Keď sa v spolupráci s Maďarskom podarí vybudovať diaľnicu Miškolc-Košice, bude to jasný signál, že Bratislava úlohu mladého hlavného mesta nezvládla.

Čo sa týka 5101, prebrali ho vodiči z 5006, takže sa zdá, že na L29 sa bude objavovať častejšie. Myslím si, že je celkom dobré, že na tej linke bude, pretože pre telesne postihnutých ľudí budú konečne bližšie obľúbené výletné miesta ako Čermeľ, Bankov, Anička, Suchá dolina, Hradová a ZOO. Len keby mohli byť označené aj garantované spoje.
Vie niekto, na akych linkach dnes jazdia nove Irisy? Ako vcera, 20 a 29?
Co sa tyka dialnic...keby sa bolo pokracovalo vo vystavbe aj od roku 1998, mohla by uz byt situacia ina. Nehovorim, ze by uz bolo dokoncene spjenie
BA - KE, ale viac km by uz bolo. Tak, jak sa vtedy vysmievali z dialnicneho programu, tak sa teraz do stavby pustili.
Reakcia na: Sarko #889:
Presne tak! J si vie asi len ťažko predstaviť situáciu, keď samospráva hľadá v zahraničí kontakty, pozýva návštevy na Slovensko, vybavuje, presviedča, ponúka... A potom sa niekto z investorov spýta na diaľnicu... Častokrát to skončí tak, že investor sa nechá presvedčiť na Slovensko, ale investuje na západnom Slovensku.
Keď J vyhlási, že je v záujme východoslovenských miest a obcí vybuovať si z vlastných zdrojov diaľnicu, asi sa rozosmejem.
Fiškálna decentralizácia, a to som už povedal tisíckrát, je dobrá vec, ale všetky regióny musia mať rovnaké štartovné podmienky.

A teraz späť k MHD:
Všimol som si novinku o nových busoch. SU 12 sa v prvý deň objavil na L29. Znamená to, že tu zakotví natrvalo?
Reakcia na: J #888:
Ano, Steelu sa dari. Ktovie, co bude, ked sa amikom skoncia danove prazdniny. Myslis, ze sa im bude chciet calovat dane?
Reakcia na: Sarko #869:
Ja neviem podmienky, ale proste Skoda vyhrala tender na dodavku 21Tr.
Reakcia na: J #888:

Iste, ale keby Bratislava nebola centralistická a štát už dostaval aspoň jednu diaľnicu na východ, tak sa rovnako maká na celom Slovensku. Aj z tohto dôvodu veľa ľudí odchádza za prácou do Bratislavy a okolia, kde vznikajú nové pracovné príležitosti. Hádam jedinou svetlou výnimkou je priemyselný park v Kechneci, ale jedna veľká firma to nespasí.
Podľa toho aké dotácie. Kapitalové či bežné. Napríklad v ČR majú iba kapitálové, bežné nie a vo veľa iných štátov tiež. Jednoducho fiš. dec. je jediný spôsob ako donútiť mestá snažiť sa zvyšovať svoj HDP. Bolo to vidieť hlavne v ČR keď prešli na tento systém prerozdelovania daní.
Nejde jednoducho, že tu sa maká a vy berete. A teraz sa prosím neurážaj. Ja viem, že keby na východe boli možnosti, tak tiež sa tam maká, ale je to tak ako to je a mesto Bratislava už potrebuje svoje prachy, resp. prachy, ktoré vyprodukujú jej obyvatelia.
Okrem iného nemyslím, že Košice budú na tom až tak zle. Majú oceliarne a tým sa darí.
A veľmi sa bude dariť aj Trnave, po rozbehnutí výroby PSA.
Re pete: Myslím, že máš v tých tabuľkách pravdu. Jedna vyjadruje objednané + dodané vozidlá a druhá len dodané vozidlá.

Re #880 J: Veď ani nikto nečaká, že o rok budú mať KE 60 Solarisov. Teraz ich majú 27 a na ďalší rok má prísť okolo ďalších 10 ks.
Reakcia na: J #885:
Takze je jasne, akym smerom sa bude uberat BA a akym ostatne mesta. Kto mi povie, v ktorych statoch neexistuju dotacie na hromadnu dopravu?
Nodes: Dohoda je taká, že dotácie do MHD sa zrušia až v tedy, keď prebehne fiškálna decentralizácia, čiže mestá budú mať väčší podiel z daní. Bratislava sa môže tešiť, keďže produkuje 35% slovenského HDP, avšak či Košice, Prešov,... budú mať dostatok peňazí na MHD?! To je veľmi otázne.
Fiškálne decentralizácia by mala prebehnúť k 1.1.2005.
Reakcia na: Sarko #883:
Aby sa ta financna situacia nemenila od desiatich k piatim...:-( Co v pripade, ked stat zrusi dotacie na MHD? Buduci rok je sce vyrieseny, ale co dalej...?
Reakcia na: J #880:

Samozrejme, ze Solarisy budu chodit postupne a ziadne predpoklady tu nie je mozne aplikovat (financna situacia sa moze z roka na rok menit).
no hanba Dopravák 😞 - nauč sa prv poriadne čítať a potom niečo komentovať 🙂
Pred 90 rokmi sa objavili električky (31.10.2003)


Dopravný podnik mesta Košice, a. s. si dnes na podnikovej oslave pripomenul dve významné etapy v živote podniku. Je to 90 rokov od začatia prevádzky električkovej nákladnej koľajovej dopravy a 10 rokov odo dňa, keď trasu Sídlisko dargovských hrdinov - Námestie maratónu mieru po prvýkrát absolvovali trolejbusy. Základy súčasného DPMK sa začali klásť ešte vo vtedajšom Uhorsku a ako prvá sa zaviedla prevádzka osobnej konskej železnice, po nej prišla električková nákladná doprava a v roku 1914 sa rozšírila i na električkovú osobnú prepravu. Mimochodom, práve včera uplynulo 25 rokov od veľkej tragédie, pri ktorej pri amfiteátri v útrobách električky č. 6 prišlo o život 9 ľudí.

lia

Tak toto napísal Košický večer - neviem odkiaľ čerpal autor info -10 rokov odo dňa, keď trasu Sídlisko dargovských hrdinov - Námestie maratónu mieru po prvýkrát absolvovali trolejbusy. 🙂 🙂 🙂
Sarko: No to je možné, že máte objednaných ešte 26 vozov avšak pri tempe vašich dodávok prídu posledné v roku 2008. Neverím, že pri súčasnej finančnej situácii mesta Košice by prišli naraz všetky na budúci rok. Avšak bolo by to dobré.

Je tu však jedna možnosť a to, že využijete Bbratislavskú dodávku na budúci rok za tých 683mil. hodíte k tomu ešte svoju. Vtedy by jeden bus vyšiel lacnejšie. Teda pri takej veľkej dodávke. Pomohlo by to vám i nám. Teda dúfam, že by ste nás nechceli trhnúť.

Áno DPB má kontrakt a hlavne kontakt so Škodou O. Sú tam proste styky a aj keby sa zmluva dala v pohode vypovedať, neverím, že tak niekto z DPB spraví.

Vladimír: Záleží od veľkosti MHD v danom meste. Ak mestu stačí ročne kupovať 6 busov, tak je naozaj zbytočné robiť kontrakt na dlhšiu dobu. ale ak je to mesto ako Bratislava, ktorá by ročne mala kúpiť 50 vozov, tak je výhodnejšie spraviť kontrakt na 4 roky a 200 vozov. Tá cena tam dosť klesne.
Reakcia na: Sarko #878:
😉

No sak ja vam tie solarisy neberiem. Musite mat aj vy aspon jednu dobru vec v meste... 🙂
Reakcia na: pete #877:

A, niekto sa nam hra na otca Furasa 😉

Tabulky vyrobcu aj tak nemaju smerodajny vyznam, ale ako som sa pred chvilou dozvedel, spolu by mali Kosice mat 60ks autobusov znacky Solaris.
Reakcia na: cestujúci #876:
tak presne. Casom to pochopi spravne aj Sarko.. 😉

Staci len velmi malo logicky pouvazovat, ze ked sa v celej tabulke nevyskytuje mesto ani ziadan bus pri ktorom by bolo cislo v tabulke "Dostarczono" vacsi ako v tabulke "zakontraktowano" tak to znamena, ze objednane su vsetky doteraz objednane, a dodane su vsetky doteraz dodane... 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.