Presne tak, ja ešte podotknem, že tunajšia samospráva pre nových investorov ponúka pozemky za smiešnych 50Sk/1m2. A napokon sa tu rysuje aj dosť veľký škandál. Keď sa v spolupráci s Maďarskom podarí vybudovať diaľnicu Miškolc-Košice, bude to jasný signál, že Bratislava úlohu mladého hlavného mesta nezvládla.
Čo sa týka 5101, prebrali ho vodiči z 5006, takže sa zdá, že na L29 sa bude objavovať častejšie. Myslím si, že je celkom dobré, že na tej linke bude, pretože pre telesne postihnutých ľudí budú konečne bližšie obľúbené výletné miesta ako Čermeľ, Bankov, Anička, Suchá dolina, Hradová a ZOO. Len keby mohli byť označené aj garantované spoje.
Co sa tyka dialnic...keby sa bolo pokracovalo vo vystavbe aj od roku 1998, mohla by uz byt situacia ina. Nehovorim, ze by uz bolo dokoncene spjenie
BA - KE, ale viac km by uz bolo. Tak, jak sa vtedy vysmievali z dialnicneho programu, tak sa teraz do stavby pustili.
Presne tak! J si vie asi len ťažko predstaviť situáciu, keď samospráva hľadá v zahraničí kontakty, pozýva návštevy na Slovensko, vybavuje, presviedča, ponúka... A potom sa niekto z investorov spýta na diaľnicu... Častokrát to skončí tak, že investor sa nechá presvedčiť na Slovensko, ale investuje na západnom Slovensku.
Keď J vyhlási, že je v záujme východoslovenských miest a obcí vybuovať si z vlastných zdrojov diaľnicu, asi sa rozosmejem.
Fiškálna decentralizácia, a to som už povedal tisíckrát, je dobrá vec, ale všetky regióny musia mať rovnaké štartovné podmienky.
A teraz späť k MHD:
Všimol som si novinku o nových busoch. SU 12 sa v prvý deň objavil na L29. Znamená to, že tu zakotví natrvalo?
Iste, ale keby Bratislava nebola centralistická a štát už dostaval aspoň jednu diaľnicu na východ, tak sa rovnako maká na celom Slovensku. Aj z tohto dôvodu veľa ľudí odchádza za prácou do Bratislavy a okolia, kde vznikajú nové pracovné príležitosti. Hádam jedinou svetlou výnimkou je priemyselný park v Kechneci, ale jedna veľká firma to nespasí.
Podľa toho aké dotácie. Kapitalové či bežné. Napríklad v ČR majú iba kapitálové, bežné nie a vo veľa iných štátov tiež. Jednoducho fiš. dec. je jediný spôsob ako donútiť mestá snažiť sa zvyšovať svoj HDP. Bolo to vidieť hlavne v ČR keď prešli na tento systém prerozdelovania daní.
Nejde jednoducho, že tu sa maká a vy berete. A teraz sa prosím neurážaj. Ja viem, že keby na východe boli možnosti, tak tiež sa tam maká, ale je to tak ako to je a mesto Bratislava už potrebuje svoje prachy, resp. prachy, ktoré vyprodukujú jej obyvatelia.
Okrem iného nemyslím, že Košice budú na tom až tak zle. Majú oceliarne a tým sa darí.
A veľmi sa bude dariť aj Trnave, po rozbehnutí výroby PSA.
Nodes: Dohoda je taká, že dotácie do MHD sa zrušia až v tedy, keď prebehne fiškálna decentralizácia, čiže mestá budú mať väčší podiel z daní. Bratislava sa môže tešiť, keďže produkuje 35% slovenského HDP, avšak či Košice, Prešov,... budú mať dostatok peňazí na MHD?! To je veľmi otázne.
Fiškálne decentralizácia by mala prebehnúť k 1.1.2005.
Aby sa ta financna situacia nemenila od desiatich k piatim...:-( Co v pripade, ked stat zrusi dotacie na MHD? Buduci rok je sce vyrieseny, ale co dalej...?
Dopravný podnik mesta Košice, a. s. si dnes na podnikovej oslave pripomenul dve významné etapy v živote podniku. Je to 90 rokov od začatia prevádzky električkovej nákladnej koľajovej dopravy a 10 rokov odo dňa, keď trasu Sídlisko dargovských hrdinov - Námestie maratónu mieru po prvýkrát absolvovali trolejbusy. Základy súčasného DPMK sa začali klásť ešte vo vtedajšom Uhorsku a ako prvá sa zaviedla prevádzka osobnej konskej železnice, po nej prišla električková nákladná doprava a v roku 1914 sa rozšírila i na električkovú osobnú prepravu. Mimochodom, práve včera uplynulo 25 rokov od veľkej tragédie, pri ktorej pri amfiteátri v útrobách električky č. 6 prišlo o život 9 ľudí.
lia
Tak toto napísal Košický večer - neviem odkiaľ čerpal autor info -10 rokov odo dňa, keď trasu Sídlisko dargovských hrdinov - Námestie maratónu mieru po prvýkrát absolvovali trolejbusy.
Sarko: No to je možné, že máte objednaných ešte 26 vozov avšak pri tempe vašich dodávok prídu posledné v roku 2008. Neverím, že pri súčasnej finančnej situácii mesta Košice by prišli naraz všetky na budúci rok. Avšak bolo by to dobré.
Je tu však jedna možnosť a to, že využijete Bbratislavskú dodávku na budúci rok za tých 683mil. hodíte k tomu ešte svoju. Vtedy by jeden bus vyšiel lacnejšie. Teda pri takej veľkej dodávke. Pomohlo by to vám i nám. Teda dúfam, že by ste nás nechceli trhnúť.
Áno DPB má kontrakt a hlavne kontakt so Škodou O. Sú tam proste styky a aj keby sa zmluva dala v pohode vypovedať, neverím, že tak niekto z DPB spraví.
Vladimír: Záleží od veľkosti MHD v danom meste. Ak mestu stačí ročne kupovať 6 busov, tak je naozaj zbytočné robiť kontrakt na dlhšiu dobu. ale ak je to mesto ako Bratislava, ktorá by ročne mala kúpiť 50 vozov, tak je výhodnejšie spraviť kontrakt na 4 roky a 200 vozov. Tá cena tam dosť klesne.
Staci len velmi malo logicky pouvazovat, ze ked sa v celej tabulke nevyskytuje mesto ani ziadan bus pri ktorom by bolo cislo v tabulke "Dostarczono" vacsi ako v tabulke "zakontraktowano" tak to znamena, ze objednane su vsetky doteraz objednane, a dodane su vsetky doteraz dodane...
Spolu bolo objednaných 26 ks SU15 a 1 ks SU12 - (”zakontraktowano” = contracted = zmluvne objednané)
z toho dodane : (podla stranky)
1 x SU 12
20 x SU 15 => dodaju este 6 ks SU 15 (Ak uz nie su v Kosiciach
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Presne tak, ja ešte podotknem, že tunajšia samospráva pre nových investorov ponúka pozemky za smiešnych 50Sk/1m2. A napokon sa tu rysuje aj dosť veľký škandál. Keď sa v spolupráci s Maďarskom podarí vybudovať diaľnicu Miškolc-Košice, bude to jasný signál, že Bratislava úlohu mladého hlavného mesta nezvládla.
Čo sa týka 5101, prebrali ho vodiči z 5006, takže sa zdá, že na L29 sa bude objavovať častejšie. Myslím si, že je celkom dobré, že na tej linke bude, pretože pre telesne postihnutých ľudí budú konečne bližšie obľúbené výletné miesta ako Čermeľ, Bankov, Anička, Suchá dolina, Hradová a ZOO. Len keby mohli byť označené aj garantované spoje.