Iste, ale keby Bratislava nebola centralistická a štát už dostaval aspoň jednu diaľnicu na východ, tak sa rovnako maká na celom Slovensku. Aj z tohto dôvodu veľa ľudí odchádza za prácou do Bratislavy a okolia, kde vznikajú nové pracovné príležitosti. Hádam jedinou svetlou výnimkou je priemyselný park v Kechneci, ale jedna veľká firma to nespasí.
Podľa toho aké dotácie. Kapitalové či bežné. Napríklad v ČR majú iba kapitálové, bežné nie a vo veľa iných štátov tiež. Jednoducho fiš. dec. je jediný spôsob ako donútiť mestá snažiť sa zvyšovať svoj HDP. Bolo to vidieť hlavne v ČR keď prešli na tento systém prerozdelovania daní.
Nejde jednoducho, že tu sa maká a vy berete. A teraz sa prosím neurážaj. Ja viem, že keby na východe boli možnosti, tak tiež sa tam maká, ale je to tak ako to je a mesto Bratislava už potrebuje svoje prachy, resp. prachy, ktoré vyprodukujú jej obyvatelia.
Okrem iného nemyslím, že Košice budú na tom až tak zle. Majú oceliarne a tým sa darí.
A veľmi sa bude dariť aj Trnave, po rozbehnutí výroby PSA.
Nodes: Dohoda je taká, že dotácie do MHD sa zrušia až v tedy, keď prebehne fiškálna decentralizácia, čiže mestá budú mať väčší podiel z daní. Bratislava sa môže tešiť, keďže produkuje 35% slovenského HDP, avšak či Košice, Prešov,... budú mať dostatok peňazí na MHD?! To je veľmi otázne.
Fiškálne decentralizácia by mala prebehnúť k 1.1.2005.
Aby sa ta financna situacia nemenila od desiatich k piatim...:-( Co v pripade, ked stat zrusi dotacie na MHD? Buduci rok je sce vyrieseny, ale co dalej...?
Dopravný podnik mesta Košice, a. s. si dnes na podnikovej oslave pripomenul dve významné etapy v živote podniku. Je to 90 rokov od začatia prevádzky električkovej nákladnej koľajovej dopravy a 10 rokov odo dňa, keď trasu Sídlisko dargovských hrdinov - Námestie maratónu mieru po prvýkrát absolvovali trolejbusy. Základy súčasného DPMK sa začali klásť ešte vo vtedajšom Uhorsku a ako prvá sa zaviedla prevádzka osobnej konskej železnice, po nej prišla električková nákladná doprava a v roku 1914 sa rozšírila i na električkovú osobnú prepravu. Mimochodom, práve včera uplynulo 25 rokov od veľkej tragédie, pri ktorej pri amfiteátri v útrobách električky č. 6 prišlo o život 9 ľudí.
lia
Tak toto napísal Košický večer - neviem odkiaľ čerpal autor info -10 rokov odo dňa, keď trasu Sídlisko dargovských hrdinov - Námestie maratónu mieru po prvýkrát absolvovali trolejbusy.
Sarko: No to je možné, že máte objednaných ešte 26 vozov avšak pri tempe vašich dodávok prídu posledné v roku 2008. Neverím, že pri súčasnej finančnej situácii mesta Košice by prišli naraz všetky na budúci rok. Avšak bolo by to dobré.
Je tu však jedna možnosť a to, že využijete Bbratislavskú dodávku na budúci rok za tých 683mil. hodíte k tomu ešte svoju. Vtedy by jeden bus vyšiel lacnejšie. Teda pri takej veľkej dodávke. Pomohlo by to vám i nám. Teda dúfam, že by ste nás nechceli trhnúť.
Áno DPB má kontrakt a hlavne kontakt so Škodou O. Sú tam proste styky a aj keby sa zmluva dala v pohode vypovedať, neverím, že tak niekto z DPB spraví.
Vladimír: Záleží od veľkosti MHD v danom meste. Ak mestu stačí ročne kupovať 6 busov, tak je naozaj zbytočné robiť kontrakt na dlhšiu dobu. ale ak je to mesto ako Bratislava, ktorá by ročne mala kúpiť 50 vozov, tak je výhodnejšie spraviť kontrakt na 4 roky a 200 vozov. Tá cena tam dosť klesne.
Staci len velmi malo logicky pouvazovat, ze ked sa v celej tabulke nevyskytuje mesto ani ziadan bus pri ktorom by bolo cislo v tabulke "Dostarczono" vacsi ako v tabulke "zakontraktowano" tak to znamena, ze objednane su vsetky doteraz objednane, a dodane su vsetky doteraz dodane...
Spolu bolo objednaných 26 ks SU15 a 1 ks SU12 - (”zakontraktowano” = contracted = zmluvne objednané)
z toho dodane : (podla stranky)
1 x SU 12
20 x SU 15 => dodaju este 6 ks SU 15 (Ak uz nie su v Kosiciach
Ja som to urcite pochopil dobre . Tak ako pise Vlado, su tam dve tabulky a ta "zakontraktowano" bola aktualizovana ku 31.7.2003, odkedy tam figuruje cislo 26ks SU15. Zistim na DP, co je pravda a co nie. Ale teoreticky to sedi, DP si "zakontraktowal" 50ks SU, mame 26 a ak ma prist este 20, tak to je spolu 46 a zostavalo by uz len one 4 kusky . A nezavid nam, ked uz mame otrasne elektricky, tak nech uz mame aspon zavideniahodne autobusy .
Nie, myslim, ze sa nejedna o omyl, ked si dobre pozries tabulky "Zakontraktowano" a "Dostarczono" zistis ze druha tabulka je podmnozinou prvej tabulky, tzn v prvej su vsetky doteraz objednane vozy a v druhej vsetky doteraz dodane vozy. No ved skus najst nejake mesto kde je pocet vozov v "Dostarczono" vacsi ako v "Zakontraktowano". Stastne hladanie
Nie, myslím, že sa skutočne jedná o omyl. Na stránke sú jasne rozdelené tabuľky, čo je podnikmi ešte len objednané a čo už v daných podnikoch jazdí. A myslím, že odkaz "Zakontraktowano" vedie práve k tabuľke s objednanými vozidlami.
Ešte malá poznámka, "pod čiarou" je na stránke uvedené, stav k 31.7.2003.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
A, niekto sa nam hra na otca Furasa
Tabulky vyrobcu aj tak nemaju smerodajny vyznam, ale ako som sa pred chvilou dozvedel, spolu by mali Kosice mat 60ks autobusov znacky Solaris.