Ak je to ozaj tá "filmová" tramvaj, tak ev.č. 6689 je z roku 1967, má teda úctihodných 36 rokov a momentálne sa nachádza v inventárnom stave vozovne Strašnice. "Strašné", že?
* L5 je na spadnutie. Boli už objednané linkové tabule u dodávateľa a ich výroba záleží už len od jediného podpisu a tým pádom schálenia prevádzky novej linky č. 5, ktorá by od 2.1.2004 mala nahradiť nepravidelnú linku "W". Návrh cestovného poriadku je už definitívny a takisto je potrebné ho už len schváliť. L5 bude premávať v pracovné dni od 7:29 do 13:59 a od 16:16 do 23:16 (zo žel. stanice vždy na :29 a :59 a OC Optima vždy na :16 a :46) a cez voľné dni súvisle od 7:29 do 23:16 (tak isto ako cez PD, ale bez dvojhodinovej prestávky, kedy premávajú spoje liniek "R" v čase špičky). Na linke bude premávať jedno KT8D5 na jednej službe č. 05014 (4=dlhá služba), resp. 05011/05012 (1=dopoludňajšia služba, 2=odpoludňajšia služba). V tejto súvislosti nebudú na linke č. 6 premávať v nedeľu popoludní súpravy, resp. článkové vozidlá.
* Rekonštruované KT8D5.RN2 #517 a 521 by mali začať premávať buď začiatkom týždňa, resp. po Vianociach (ak sa nepodarí zabezpečiť technicko-bezpečnostné skúšky na polícii ešte do Vianoc). Jedno vozidlo by malo premávať na garantovanom spoji linky č. 7 a jedno na ktoromkoľvek poradí linky č. 9. Ak vypadne NP vozidlo na garantovanom spoji, spoj z L9 sa ihneď presunie na garantovaný spoj L7 a na L9 bude vypravená dispozičná záloha.
* V súvislosti so zavedením garantovaného spoja, ale aj všeobecne s neekonomickou a chaotickou prevádzkou autobusov na rôznych linkách, kde sa porušuje garancia kapacitnosti (malý, stredne kapacitný, článkový autobus), ktorá bola často popisovaná aj na tejto diskusii, sa riaditeľ dopravy rozhodol ku nepopulárnemu kroku zrušenia prideľovania vozidiel vodičom všetkých trakcií. Vodič (zvlášť vodič autobusu) už nebude môcť mať prednostné právo pri nahradení spoja určitej linky na vypravenie prideleného vozidla, ale striktne s danou kapacitou autobusu určenou pre konkrétnu linku. V tejto súvislosti sa uvažuje aj o rozdelení typov električiek pre dané linky. Prechod k zrušeniu systému prideľovania bude kontinuálny a jeho ukončenie potrvá v dlhšom časovom horizonte.
* V predbežnej rovine sa uvažuje o zriadení novej električkovej linky č. 8, ktorá by mala premávať v trase OC Optima - Tr. SNP - Amfiteáter - Štadión TU, resp. v trase OC Optima - Moldavská cesta - Kuzmányho - Štadión TU. Šťastnejší by bol pravdepodobne prvý variant, kde by sa dali čiastočne nahradiť tzv. školské spoje na linke R4, ktorá vykonáva zbytočné kilometre v úseku VA USS - OC Optima. Nie je ešte jasné, či by mala byť táto linka pravidelná alebo nepravidelná, každopádne to bude predmetom štúdie.
* V súvislosti s maximálnou ekonomizáciou, pružnosťou a čo najvyššou rentabilnosťou v MHD, je riaditeľ dopravy zásadne za urýchlené vybavenie vozidiel všetkých trakcií systémom elektronických znehodnocovačov a následnou radikálnou zmenou linkového vedenia. Konečne nastala reálna šanca na aplikáciu systému nosnej električkovej a doplnkovej autobusovej dopravy so zriadením prestupných terminálov na konečných zastávkach ED.
Oprava: tie tabule boli v uvedenom čase do DP dodané, nie vyrobené. Distribuované boli v nasledujúci pracovný deň. Za chybu sa ospravedlňujem a ďakujem za upozornenie od BM.
Zajtra (18.12.) dopoludnia sa uskutoční skúšobná jazda 521, takže fotografi ho majú jedinečnú šancu ho zachytiť pri prvej jazde po meste. Keďže ešte nemá evidenčné čísla a kolegovia z Prahy a Krnova majú záujem o fotografiu s "miestnym" ev.č. a "miestnou linkou s miestnym cieľom", pravdepodobne ešte dnes alebo zajtra sa nalepia čísla a nabije BUSE ("extra linky a extra ciele" nie sú vylúčené ). Keďže som časovo zaneprázdnený, uvedenej akcie sa pravdepodobne, žiaľ, nezúčastním, takže neviem vybaviť prípadné zvezenie.
Takže chalani, zelené tabule na L38 ste mohli vidieť presne od pondelka 8.12., keď sa dostala do obehu prvá sada. Zvyšné sa dostali do obehu v priebehu týždňa. Keďže posledný krát som cestoval na L38 v utorok 9.12., zelené tabule som ešte nepostrehol, až 14.12., keď už boli z obehu stiahnuté všetky pôvodné tabule s prelepeným číslom. Kto by chcel tvrdiť, že videl zelené tabule skôr, tak mám z ODS (odd. dopravnej služby) potvrdené, že tabule boli vyrobené cez víkend 6.-7.12.2003.
Upresním, že KT8 #521 bolo pospájané už minulý týždeň a elektrickú časť, vrátane skúšok, musia pracovníci KOS Krnov stihnúť do 19.12., dokedy majú najneskorší termín odchodu domov. Sú veľmi šikovní, takže určite to stihnú.
Dohodnime sa, že vydanie zelených tabúľ do obehu budeme posudzovať podľa zistenia a uvedenia dátumov. Ako prvý a zatiaľ jediný som uviedol dátum len ja, t.j. 14.12., keď sa na celej linke objavili zelené tabule. To, že sa pred týmto dátumom už nejaká zelená tabuľa objavila, je možné, že išlo o prvú skúšobne vyrobenú sadu.
Ayreon ma pravdu.Zelene tabule na L38 som tiez videl a bolo to urcite skor ako 15.12. A tiez sa to miesalo s cervenymi tabulami. Takze aj ked bus mal uz zelenu tabulu a nej L38,clovek si to mohol lahko pomylit s L13 alebo L28, navyse na L38 dost casto premavaju aj busy s transparentom BUSE.
Myslim si vsak,ze DP doplnal tabule, pretoze aj na L3 a L7 som cez vikend zhliadol nove zadne zelene tabule. Boli napadne ciste, leskle a ako vieme,tie nemaju dlhu zivotnost.
Ináč, zabudol som to tu napísať, že 13.12 uplynulo 20 rokov od prvej skušobnej jazdy meracieho vozu na trati Sovietskej armády - Krásna.
(zdroj: Košický večer 11.12.2003)
Rozprával som sa s jedným rušňovodičom a dozvedel som sa, že Tie "Patkane" (ako ste ich tu nazvali) boli zaradené do nového grafikonu (na trase Košice -Zvolen -a späť a Košice - Humenné) a tesne pred začatím platnosti boli odpredané Bratislavskému samosprávnemu kraju na regionálnu trať.
Ináč pochvaloval si túto súpravu a najmä zrýchlenie bolo super
Nodes