Ináč, zabudol som to tu napísať, že 13.12 uplynulo 20 rokov od prvej skušobnej jazdy meracieho vozu na trati Sovietskej armády - Krásna.
(zdroj: Košický večer 11.12.2003)
Rozprával som sa s jedným rušňovodičom a dozvedel som sa, že Tie "Patkane" (ako ste ich tu nazvali) boli zaradené do nového grafikonu (na trase Košice -Zvolen -a späť a Košice - Humenné) a tesne pred začatím platnosti boli odpredané Bratislavskému samosprávnemu kraju na regionálnu trať.
Ináč pochvaloval si túto súpravu a najmä zrýchlenie bolo super
Naopak, linka c. 18 smerom na namestie osloboditelov z furce ma vzdy meskanie, mimo spicky 1-3 min. a v spicke 3-7 min. VZDY. A samozrejme potom niekedy nestiha ani odchody z Namestia osloboditelov.
Taktiez linka c.32 - casto nestiha odchody z Exnarovej, lebo tam pride s meskanim.
Napr. v piatok linka 32 s odchodom 9:38 isla az 9:49 !!!
Vcera som cestoval L19 od Dneperskej (20:36) az po Gymnazium Opatovska upne sam. A az na nam. osloboditelov nastupilo zopar ludi. A taktiez tomu bolo tak aj minuly tyzden. Ma zmysel, ze by chodil tento spoj taky nevyuzity? ? ?
Na 36 sa cez vikend vlecies 35km/h a aj tak prides z 3min naskokom. Prepacte ale musim sa tak vyjadrit: Iba k**** mohol dat na usek Poliklinika -> sokolovska 2 min jazdnu dobu.:(
Dnes som sa stretol s jedným známym a aké veľké bolo moje prekvapenie, keď som sa dozvedel, že sa angažuje za zmenu organizácie dopravy na križovatke Prešovská cesta-Sečovská a Južné nábr.-Palackého.
Nakoľko súčasný provizórny stav do dobudovania ďalšej etapy mimoúrovňovej križovatky potrvá cca 2 roky, oprášil staré návrhy a doplnil ho o vlastné. Niečo podobné už určite napadlo aj nejedného z nás, ale nasledujúci opis navrhovaného stavu je reálny a celkom pravdepodobný:
1) V smere z Prešova sa zastaví premávka na Prešovskej v priamom smere cez starý most na Palackého a podľa návrhu sa presmeruje doprava na Palackého buď cez Priemyselnú a Ľavobrežnú alebo cez Starú prešovskú cestu. Uvoľní sa jeden prúd, pričom z celkom krajného sa urobí odbočovací prúd na Južné nábr.
2) V smere z Michaloviec sa zruší nezmyselné "esíčko" a doprava sa podľa návrhu presmeruje v priamom smere tak, že bude možný len priamy smer na Starú prešovskú cestu a ďalej na Palackého, resp. vľavo na Prešovskú, s odbočením na Južné nábr. Na Sečovskej vzniknú dva prúdy, pravý pre odbočenie smerom na Prešov a ľavý pre priamy smer na Starú prešovskú (do centra), resp. s odbočením na Južné nábr. (II. dopravný okruh).
3) V smere z Južného nábr. vzniknú podľa návrhu dva odbočovacie prúdy vpravo na Prešovskú, pričom na Palackého bude možné obísť odbočením na Starú prešovskú cestu. Odbočiť vľavo z Južného nábr. na starý most nebude možné.
4) V smere z centra mesta sa podľa návrhu zaberie protismerný prúd na starom moste, vďaka čomu vzniknú plynulé dva prúdy v priamom smere pozdĺž celej Prešovskej cesty, pričom na prvej križovatke bude možné z pravého prúdu súčasne odbočiť na Južné nábr. a na druhej križovatke z pravého prúdu na Sečovskú a z ľavého na Starú prešovskú cestu.
Z troch dopravných uzlov tak vzniknú dve kapacitnejšie križovatky. Na uvedené riešenie sa už údajne našli aj financie, otázkou zostáva najmä schválenie zo strany dopravnej polície.
Pred malou chvíľou som cestoval domov, opäť s L6, #415+416, zo zastávky Kino Družba, s časom odchodu o 22:21. Spoj odišiel zo zastávky na minútu presne, avšak na zastávke SOU dopravné sme prišli už o 22:24. Podľa CP má mať spoj z uvedenej zastávky odchod o 22:28, t.j. o celé neuveriteľné 4 minúty... A to podotýkam, vodič išiel plynulým tempom, akurát prešiel cez svetelné križovatky na signál voľno bez zastavenia a kratšie stál v zastávke.
Podľa mňa by sa hodilo uvádzať skôr ten okrajový režim, pretože ak už spomínaš konkrétny prípad najneskoršieho príchodu na stanicu, tak na vlak/bus sa predsa vyberám s predstihom (veď spoj môže vynechať, výpadok prúdu, zápcha...), ale s vedomím, že ten spoj stihnem. Takže ak podľa knižného CP bude môj spoj oproti reálnemu CP meškať, tak to radšej, než by som nakoniec mal ísť aj tak až s rezervným spojom (na poslednú chvíľu).
Ja som to tu už raz písal: L72.
Tento spoj neustále jazdí z nadbehom (víkend ani nehovorím).
Nezabudnem, ako mi pred nosom ušla L72 na Nám. oslob. - odchodom o 20:54 - v skutočnosti bolo 20:51. (pred nosom som mu dobehoval a vodič mi aj tak ufujazdil - za čo mu Ďakujem).
Linky majú v priebehu dňa 3 režimy jazdných časov. Autobusy a trolejbusy majú 1. a 2. režim rovnaký, takže majú vlastne len dva režimy.
Ak by mala byť brožúra presná, museli by byť namiesto jedného stĺpca s minutážou stĺpce tri a súčasne jednotlivé spoje odlíšené podľa toho, do ktorého režimu patria.
Prípadne by mohli byť uvedené len jazdné časy tretieho režimu (spravidla víkendy a okrajový režim), ktoré sú nakratšie. Potom by skutočný odchod oproti vypočítanému mohol byť presný alebo neskorší, nie však skorší. Tu však nastane problém, ak si vyhľadám spoj nie podľa odchodu z výhodzej zastávky, ale rozhodujúcim kritériom je príchod na cieľovej zastávky (napr. vyberám spoj, aby som vtedy a vtedy najneskôr prišiel na stanicu a pod.). Tu sa viac hodia maximálne časy a nie minimálne.
Najlepšie by asi bolo uvádzať časy vo všetkých režimoch (v čom však väčšina cestujúcich bude mať zmätok) alebo prejsť na iný formát CP - napr. ako SAD či železnica.
Neviem ci brozurka "Informacie o doprave v Kosiciach" je oficialnym cestovnym poriadkom DP, ale, pise sa tu o jazdnych casoch pre ZAKLADNY a OKRAJOVY REZIM. To nemozu byt uz priamo casy odchodov zo zastavok uvedene s prihliadnutim na to, v akom z uvedenych rezimov konkretny spoj ide? Moj nazor je ten, ze ak si vyhladam konkretny cas odchodu, tak to znamena, ze tento spoj aj vtedy pojde, pripadne neskor, v ziadnom pripade SKOR. Aby som rozmyslal o rezimoch a kadecom... , raz je uvedeny cas odchodu, tak je to cas odchodu. Ako by to vyzeralo, ze ides na vlak a zistis, ze on uz napr. 2 minuty skor odisiel...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
J