Reply on: Vladimír #1373:
Ja však na tom trvám. DPMK nezaujíma, kto si čo preplatil, ale koľko pôjde do ich kasy za používanie verejných liniek. Používaním Optima busu bola ohrozená existencia linky W a na druhej strane, preplnené autobusy už ani riadni návštevníci OC nemohli riadne využiť. Aj keď bývame len jedinú zastávku od OC Oprima, naši tam chodia pravidelne a ako inak - autom! A určite nie preto, aby si mohli tú jednu-dve nie najťažšie tašky pohodlne položiť do kufra...
Sarko
* L5 je na spadnutie. Boli už objednané linkové tabule u dodávateľa a ich výroba záleží už len od jediného podpisu a tým pádom schálenia prevádzky novej linky č. 5, ktorá by od 2.1.2004 mala nahradiť nepravidelnú linku "W". Návrh cestovného poriadku je už definitívny a takisto je potrebné ho už len schváliť. L5 bude premávať v pracovné dni od 7:29 do 13:59 a od 16:16 do 23:16 (zo žel. stanice vždy na :29 a :59 a OC Optima vždy na :16 a :46) a cez voľné dni súvisle od 7:29 do 23:16 (tak isto ako cez PD, ale bez dvojhodinovej prestávky, kedy premávajú spoje liniek "R" v čase špičky). Na linke bude premávať jedno KT8D5 na jednej službe č. 05014 (4=dlhá služba), resp. 05011/05012 (1=dopoludňajšia služba, 2=odpoludňajšia služba). V tejto súvislosti nebudú na linke č. 6 premávať v nedeľu popoludní súpravy, resp. článkové vozidlá.
* Rekonštruované KT8D5.RN2 #517 a 521 by mali začať premávať buď začiatkom týždňa, resp. po Vianociach (ak sa nepodarí zabezpečiť technicko-bezpečnostné skúšky na polícii ešte do Vianoc). Jedno vozidlo by malo premávať na garantovanom spoji linky č. 7 a jedno na ktoromkoľvek poradí linky č. 9. Ak vypadne NP vozidlo na garantovanom spoji, spoj z L9 sa ihneď presunie na garantovaný spoj L7 a na L9 bude vypravená dispozičná záloha.
* V súvislosti so zavedením garantovaného spoja, ale aj všeobecne s neekonomickou a chaotickou prevádzkou autobusov na rôznych linkách, kde sa porušuje garancia kapacitnosti (malý, stredne kapacitný, článkový autobus), ktorá bola často popisovaná aj na tejto diskusii, sa riaditeľ dopravy rozhodol ku nepopulárnemu kroku zrušenia prideľovania vozidiel vodičom všetkých trakcií. Vodič (zvlášť vodič autobusu) už nebude môcť mať prednostné právo pri nahradení spoja určitej linky na vypravenie prideleného vozidla, ale striktne s danou kapacitou autobusu určenou pre konkrétnu linku. V tejto súvislosti sa uvažuje aj o rozdelení typov električiek pre dané linky. Prechod k zrušeniu systému prideľovania bude kontinuálny a jeho ukončenie potrvá v dlhšom časovom horizonte.
* V predbežnej rovine sa uvažuje o zriadení novej električkovej linky č. 8, ktorá by mala premávať v trase OC Optima - Tr. SNP - Amfiteáter - Štadión TU, resp. v trase OC Optima - Moldavská cesta - Kuzmányho - Štadión TU. Šťastnejší by bol pravdepodobne prvý variant, kde by sa dali čiastočne nahradiť tzv. školské spoje na linke R4, ktorá vykonáva zbytočné kilometre v úseku VA USS - OC Optima. Nie je ešte jasné, či by mala byť táto linka pravidelná alebo nepravidelná, každopádne to bude predmetom štúdie.
* V súvislosti s maximálnou ekonomizáciou, pružnosťou a čo najvyššou rentabilnosťou v MHD, je riaditeľ dopravy zásadne za urýchlené vybavenie vozidiel všetkých trakcií systémom elektronických znehodnocovačov a následnou radikálnou zmenou linkového vedenia. Konečne nastala reálna šanca na aplikáciu systému nosnej električkovej a doplnkovej autobusovej dopravy so zriadením prestupných terminálov na konečných zastávkach ED.