Nechcem kritizovať, ale je normálne "nasačkovať" toľko tých istých reklám na pomaly každú dôležitú zastávku? Konkrétne sa jedná o reklamu, ktorá oznamuje Optima challenge. Dnes som išiel 71 od Domu umenia po Zupkovu a táto reklama išla na snáď piatich zastávkach ?. Hlavne ma zabilo to, že táto reklama išla na Mieri a následne aj pri Tescu, Džungľa. A to že väčšinou ju ani nestihlo dokončiť... Avšak najlepšie na tom všetkom je, že inú reklamu v celých Košiciach ani nepočuť. Všade len Optima challenge... ? Celkom na zamyslenie.
DPMK bojuje proti stresu (z nevypravených služieb):
"Podľa Lindy sa každému, kto vezme do rúk farbičky a nechá na oknách električky svoj vlastný umelecký odkaz, stres vyhne veľkým oblúkom," vysvetlila Karaffová.
Nepíše sa nič o kompenzáciách pre cestujúcich. Kde je dočasné predĺženie platnosti lístkov? Zlacnenie predplatených lístkov sa nekoná? Všade v civilizovanom svete by to bolo úplne automatické.
Super, googliť vieš, už len sa naučiť základný fakt, že "slovenské firmy" postavia len to, čo projektant nakreslí do projektu (vrátane technológie). A projektant to tam kreslí na základe zadania od objednávateľa.
Reči o tom, že električky sa nekupujú ako rožky v obchode sú mimo misu. Keď sa parametre súťaže nastavia tak "šikovne", ako ich nastavili miestni Varioideológovia, tak zázraky čakať netreba. Jeden kus mohol byť pokojne drahší ešte o 300-tisíc € a aj tak by vyhrával. Od začiatku bolo zrejmé, čo chce DPMK kúpiť.
Ja viem len toľko - v 2009, keď DPO kúpilo tento jeden kus zainvestovalo z vlastných zdrojov 270 165 000 Kč. Z tejto sumy nakúpilo:
• obstaranie
3 autobusov Solaris Urbino 12,
5 autobusov Solaris Urbino 18,
1 autobusu Solaris Urbino 15,
1 trolejbusu SOR TN 12C,
1 električky VARIO LF2+,
• modernizáciu
3 električiek VARIO LFR.E.
Chlapci, ale električky, to nie sú rožky v obchode. Trh s električkami funguje úplne inak a neznamená to, že keď v Plzni kúpiš električku za milión eur, tak takúto cenu vygeneruje trh aj na Slovensku. Porovnanie 28T je lepšie napríklad s 29/30T, kde je za takmer identické vozidlo rozdiel takmer milión eur. A pritom v bratislavskom tendri Škodovka ponúkla najnižšiu cenu a to aj pred výrobcami PESA a Stadler, pričom títo ponúkajú električky na iných trhoch za nižšie ceny, napriek tomu takúto nižšiu cenu neponúkli na slovenskom trhu. Prečo? To už nie je otázka na túto diskusiu. Cena električiek nie je logická ani logicky odvoditeľná a vplýva na ňu množstvo rôznych faktorov.
Podobne "výhodne" vyzerá aj porovnanie so škodovkami 28T pre Konyu. Plneklimatizovaný obojsmerný 30 metrový voz s wifi len priblizne o 100 tisíc eur drahší ako naše zázraky... http://www.plzensketramvaje.cz/?page=28t.htm
Košice kupia LF2+ za 1,5miliona € skoro a Plzeň kupovala Vario LF2/2 IN čo sú obojsmerné a praktický totožné s LF2+ za cca 27 mil. Kč čo je na naše cca 1 000 000€ ( http://www.plzensketramvaje.cz/?page=varioLF2-2.htm )
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
afeno