Pojem reklamácia je v podmienkach DPMK krajne nekorektné a nezodpovedné jednanie voči dodávatelom a im podobným organizáciám, tento trend tu máme cca 10 rokov...
Nie, nepošli, začali tiecť po pár tisícoch (2 až 3) km, tak skoro by sa vplyv tratí nepreukázal. BTW tento typ podvozkov Comfort+ má tuším niekde v dokumentácii deklarovanú zvýšenú odolnosť na nie práve najkvalitnešie trate.
Aspoň niečo pozitívneho.. eurovia ,klobúk dole, dúha by ešte len teraz začala kopať a hrabkať sa v zemi..
cit. "Na stavbe modernizácie električkových tratí pokračujú práce podľa harmonogramu
Primátora mesta Košice Richarda Rašiho a viceprimátora mesta Martina Petruška o tom na dnešnom (22. 5. 2017) štatutárnom kontrolnom dni ubezpečil generálny riaditeľ zhotoviteľa diela (Eurovia Sk) Gabriel Šinály a riaditeľ košického závodu zhotoviteľa diela, Štefan Bálint.
Podľa G. Šinályho, na ucelenej časti stavby (UČS) „Obratisko Botanická záhrada" už čakajú iba na preložku plynu, a môžu začať s dobudovaním celej koľajovej dráhy.
„Na ulici Boženy Němcovej pokračujú práce v koľajisku, všetky dotknuté ulice sú sprístupnené pre dopravu, bola spustená aj cestná svetelná signalizácia na križovatke ulice B. Němcovej s Watsonovou. Na Komenského ulici máme od KSK po Letnú urobené všetky preložky, pracujeme na koľajisku, " uviedol.
Minulý týždeň v piatok bola obojsmerne sprejazdnená Letná ulica v križovatke B. Němcovej – Zimná – Letná, takisto aj úsek od ulice Československej armády po Jarnú. Nesprejazdnený ostal iba krátky úsek od Jarnej ulice po Letnú ulicu. Priestor je tam totiž taký úzky, že by tam stavbári počas premávky vozidiel nemohli pracovať na osadzovaní betónových obrubníkov, bezpečnostných zábradlí, či budovaní bezbariérových priechodov pre chodcov, vrátane nevidiacich.
„Chceli by sme otvoriť tento úsek pre motorové vozidlá už koncom tohto, prípadne začiatkom budúceho týždňa. Tým pádom by bol obojsmerne prejazdný celý úsek, od križovatky, až po ulicu Československej armády," dodal Bálint.
Systém všetkých prác je na celej stavbe MET nastavený tak, aby sa jednotlivé úseky cestných komunikácií zatvárali až vtedy, keď sú iné modernizované úseky otvorené a prejazdné pre individuálnu, respektíve aj verejnú dopravu. Ulicu Boženy Němcovej, celú, by chcel zhotoviteľ diela sprístupniť pre motoristov najneskôr do konca mesiaca jún, nie je však vylúčené, že by to mohlo byť i skôr. Dobre, a tiež podľa harmonogramu a bez problémov postupujú aj práce na križovatke VSS, kde robia stavbári sedem dní v týždni. "
Prevodovky nepošli na našich úžasných tankodromoch zvaných trať na sídlisko Nad jazerom, stará VSS , alejová, rýchlodráha, kruhový a podobne?...tam trpia celé podvozky. K statickým meničom som niečo počul ale vraj odchádzajú len na jednom voze a nikto nevie prečo (mám staršie informácie a neviem či to je na 100% pravda). Svorkovnice odpiekli svojho času na jazere keď posielali vozy na zatopenú trať keď prišiel odmäk po zime na niektorých úsekoch bolo aj viac ako 15 centimetrov vody....a spadnúté kolesá sú stará známa pesnička...
Však preto ich toľko objednávajú, aby bolo z tých odstavených kusov možné vyzískať čo najviac fungujúcich súčiastok. Starý dobrý komunistický model, na železnici sa takto v komunizme bežne pracovalo.?
...nenáročné na údržbu? No to by si sa divil, aké sú "nenáročné". Keď skončia záručné doby na Variách, tak pánboh s nami a zlé preč - cca 40 vymenených prevodoviek, 3 x úplná výmena topníc v salónoch, cca 30 "spadnutých" kolies, cca 10 statických meničov ( jeden kúsok za "akciových" 8 000 evri) a to nehovorím o drobnostaiach ako svorkovnice, zemniace lanká a pod. Takže rozhodne nie sú nenáročné na údržbu, ešte si s nimi užijeme...
Ja v nasadení 22,5m vozov v KE nevidim problem. Pokial su spravne informacie, ze maju podobnu spotrebu energie ako solo T3 tak vlastne dostaneme pol elektricky navyse za tie iste naklady.
Taktiez mi nevadi nasadeni kratsich vozov miesto dlhsich. Ak bude zachovana celkova kapacita linky je potrebne zahustit interval. Urcite je lepsie mat kratku elekticku kazdych 5 min ako dvojicku/KT kazdych 10 (cas vynasob podla potreby). Zial toto sa v KE nenosi.
Ty si to možno myslíš, no potom ako dali na 7 Varia tak vyťaženosť liniek 2 a 4 stúpla. Teraz tam to Vario chodí plné.
Inak si myslím, že keby bol nejaký normálny interval, tak by tie Varia uplne stačili. Ako písal laminátkovník, tie vozy niesu uplny nezmysel, jazdia v Brne, Ostrave, Olomouci, Plzni atď. .. Samozrejme že s ich cenou sa nestotožňujem.
Traduje sa historka z ministerstva, že zástupcovia Košíc (neviem kto tam bol oprávnený žiadateľ či DPMK, či mesto) tvrdili, že oni chcú za eurofondy nakupovať sólo vozy (15 metrové). Na to im odpovedal riadiaci orgán, resp. zástupcovia EK, že preboha je 21. storočie a v EÚ kupovať teraz novú 15m električku je hovadina, ktorú nepodporia. Tak reakcia zástupcov Košic bola, že keď sa teda nedajú 15 metrové sólo, tak oni chcú 22,5m kĺbové...
Životnosť električky nie je 20 rokov. Nikde v civilizovanom svete to takto nie je.
Takže tu máme dve zásadné odlišnosti:
1. Tu kupujeme električky nové len dátumom výroby, nie koncepciou, nenáročné na údržbu a na cene sa to nejako radikálne neprejavuje.
2. Za dvadsať rokov zhumpľujeme a nastrčíme ruku, nech dajú nové. Veď boli "lacné" (sebaklam), tak o polovicu kratšia životnosť nie je problém (druhý sebaklam).
Ku kapacite. Keď chceš sólovoz, tak si ho kúp za vlastné alebo pýtaj subvenciu na gumokol. Škrtanie metrov/výkonov má za dlhodobý výsledok vyháňanie ľudí do IAD a poloprázdny 22,5 m voz v porovnaní s poloprázdnym 15 m vozom až taký brutálny rozdiel nie je. A nikde nie je napísané, že električka nemôže mať „divokejší“ obeh a za deň môže pokojne vystriedať aj 2 či 3 klasické mestské linky (nemyslím prejazdy na R).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
reparil