Tak ja teda napisem nieco o tych bludivych prudoch aj cez WAP.Napriek "dohode",ze el.prud tecie od plusu k minusu,elektrony tecu od minusu k plusu.Cize pri ukolajnenom zapornom pole dochadza k elektrokorozivnemu ubytku materialov v okoli meniarne.Mesta,ktore mali ukolajneny kladny pol (ale pozor,nie primarne kvoli bludivym prudom,lebo na zac.20.stor. sa o tom este vela nevedelo,proste preto,ze vtedy sa zdalo,ze to je jedno) takéto účinky nepozorovali,naopak im materiál na potrubiach v blízkosti meniarní pribúdal.Tak si mysleli že majú po probléme lenže neskor sa ukazalo že na rozdiel od miest s ukoľajneným - pólom kde dochádza k elektrokorózii prakticky len v okolí meniarní,u nich sice elektrokorózia postupuje pomalšie ale zase pozdĺž celej trate-ten materiál čo pri tých meniarňach pribúdal predsa musel niekde ubudnúť.Takže
Vladimír
Re #3078 Papyr: Súhlasím, eMareq zovšeobecňuje. Porovnávať efektívnosť investícií do DPMK a povedzme do DPMŽ je prinajmenšom nehorázne
Pykaj za svoju chybu, že si si vybral SAD Prešov. Ja som mal tú česť s nimi absolvovať cestu Praha - Prešov raz a bolo mi to poučením, aby som nikdy viac na dlhé trate touto spoločnosťou nešiel. Okrem iného aj pre ten šialený film, ktorý nám pustili a z ktorého mi bolo zle ?
Re #3083 RW: Na druhej strane si ale zober, že v tej dobe sa nejako extra údržba nerobila. Plno autobusov odchádzalo do šrotu aj po 6-7 rokoch. Princíp socialistického hospodárenia: kúp!, rýchlo rozbi!, kúp znova, nech majú aj oni prácu!