Tak ja teda napisem nieco o tych bludivych prudoch aj cez WAP.Napriek "dohode",ze el.prud tecie od plusu k minusu,elektrony tecu od minusu k plusu.Cize pri ukolajnenom zapornom pole dochadza k elektrokorozivnemu ubytku materialov v okoli meniarne.Mesta,ktore mali ukolajneny kladny pol (ale pozor,nie primarne kvoli bludivym prudom,lebo na zac.20.stor. sa o tom este vela nevedelo,proste preto,ze vtedy sa zdalo,ze to je jedno) takéto účinky nepozorovali,naopak im materiál na potrubiach v blízkosti meniarní pribúdal.Tak si mysleli že majú po probléme lenže neskor sa ukazalo že na rozdiel od miest s ukoľajneným - pólom kde dochádza k elektrokorózii prakticky len v okolí meniarní,u nich sice elektrokorózia postupuje pomalšie ale zase pozdĺž celej trate-ten materiál čo pri tých meniarňach pribúdal predsa musel niekde ubudnúť.Takže
Sarko
Myslím si, že som tu uviedol dostatočné informácie a každý, kto túto diskusiu číta, sa môže sám rozhodnúť, či bude veriť informáciám s uvedeným zdrojom a od odborníka, ktorý sa dlhoročne v danej problematike špecializuje alebo niekomu, kto sa danej oblasti pracovne nevenuje.
V súvislosti s tvrdeniami, ktoré udávaš, sa teda pýtam:
- Ak je problematika blúdivých prúdov podľa Teba známa už od roku 1912, prečo v roku 1914 nedošlo v Košiciach k zavedeniu plus pól v troleji (ak predpokladáme, že bol od začiatku v troleji mínus pól)?
-Ak predpokladáme, že už od zavedenia elektrickej trakcie v KE bol v troleji mínus pól, prečo nedošlo k využitiu prelomových období, kedy bolo jednoduché zmeniť polaritu (v r. 1945, 1957 a 1964)?
Čo sa týka tých zberačov, ja som tu prvotne spomenul zberač prúdu, resp. uhlík šmýkadla, Ty si do toho zamiešal nápravové uhlíky a ja uhlíky trakčných motorov. Aby si bol v obraze, 4 roky som rozoberal dverné mechanizmy, podvozky, trakčné motory a pod. Toľko moje definitívne vyjadrenie k tejto záležitosti.