Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ak by to niekoho zaujímalo, v roku 1989 sa uskutočnil prvý pokus o radikálnu zmenu linkového vedenie autobusov v Košiciach. Zmena však neskončila najlepšie - dosť veľa vecí sa vracalo späť.
Začiatkom roku 1989 bol stav autobusových liniek takýto:
11 Luník IX - Moldavská c. - NO - Prešovská c. - Sídl. Ťahanovce
12 Podhradová - VŠT - DU - Barca (- Šebastovce)
13 Baňa - VŠT - NMM - Pri hati
14 Štadión Lokomotívy - Horný Bankov
15 Čermeľ - VŠT - NMM - Južné nábr. - OC Bajkal (- Krásna nad Hornádom)
16 Podhradová - Mier - DK - ŽST - NO - Železníky
17 Luník VIII - DPMK - Popradská - Ondavská - NMM - Svätoplukova - ŽST
18 Lingov - Darg. hrdinov - Mier - Watsonova - Ipeľská - Sídl. KVP - Luník VIII - Železníky - Barca, servis
19 ŽST - Svätoplukova - NMM - VŠT - Ipeľská - Sídl. KVP - Luník VIII - Moldavská c. - NO - Južné nábr. - Hydinárske záv.
20 Myslava - Moskovská tr. - Luník VIII - Moldavská c. - NO - Sečovská c. - Košická Nová Ves
21 Šadión Lokomotívy - Mier - Ťahanovce
22 Lorinčík - Pereš - Moldavská c. - NO
23 Letisko - Moldavská c. - NO - ŽST
24 NO - Prešovská c. - Džungľa - Ťahanovce
24A NO - Prešovská c. - Kovoslužba
25 Šaca - Poľov - Moldavská c. - NO - Južné nábr. - Vyšné Opátske
26 Šaca - Vstupný areál VSŽ
28 OC Bajkal - Nižná Myšľa
29 Kavečany - Štadión Lokomotívy - Ťahanovce, most
30 NO - Sečovská c. - Darg. hrdinov - Mier - DK - ŽST
31 Lingov - Prešovská c. - Južné nábr. - ZŤS - Alejová - Luník VIII - Lechkého
32 ŽST - Štefánikova - NMM - Ondavská - Moskovská tr.
33 NO - Prešovská c. - Krematórium
51 Podhradová - Mier - DK - NO - Železníky - Alejová - ZŤS
52 Šaca - Moldavská c. - NO - Južná tr. - Nad jazerom - Krásna na Hornádom
53 Drabova - Ondavská - NMM - DK
54 NO - Sečovská c. - Darg. hrdinov - Mier - Watsonova - Trieda SNP - Alejová - OC Bajkal
55 DK - Ipeľská - Sídl. KVP - Moldavská c. - NO - Sečovská c. - Darg. hrdinov - Mier - NMM
Ked sa tu bavime o trasach liniek, tak si spominam, ze ked rekonstruovali Narodnu triedu, vsetky spoje jazdili cez Komenskeho a dokonca aj L17! Zastavky boli provizorne, jedna pri SPSE a druha pri obchodoch, avsak potom co sa jeden nemenovany najomnik o par bran dalej stazoval, ze mu vadi hluk (jemu doteraz vadi vsetko ;)/, tak ju presunuli ku nam, doslova pod okno
Reply on: Dopravák #3032:
Hned ako sa z Komenskeho zabaca na Slov. Jednoty. Je tam male parkovisko, priblizne oproti obytnemu domu, ten usek po zastavke je zabetonovany.

~> Vladimir - s tou vylukou, Ti to nemozem potvrdit ani vyvratit, lebo v tom case L32 jazdila uz cez NMM a Zimnu, avsak L13 stale po menovanej trase. Je tazko uhadnut preco. Mozno z nejakych dovodov DP nechcel tento usek nechat tak - t.j. zaistit premavku. Naozaj neviem kvoli comu nepresunuli aj L13 s L32, ale az neskor.
Reply on: Dopravák #3032:
L32 mala podľa mapy Košíc z roku 1989 zastávku "Poliklinika Sever" smerom na amfiteáter na začiatku Letnej ulice pri krčme Letná. V opačnom smere autobus najprv spravil esíčko cez Komenského a zastavil na začiatku Slovenskej jednoty, čiže asi tam, kde je dnes stánok PNS.

Zaujímavosťou je, že spomínaná mapa zachytáva stav MHD, kedy už L32 jazdila staronovou trasou cez Zimnú, len túto linku nejako zabudli prekresliť 🙂
Reply on: eMareq #3031:
Aha... takže L13 pokusne presmerovali do trasy ...Masarykova - Nám. Maratónu mieru - Komenského - Letná...? Nuž, to nemuselo byť najhoršie, ale dobre, že sa vrátili k pôvodnej trase. Jazdenie po Komenského muselo trvať veľmi krátko. Nemohlo sa jednať len o nejakú výluku?
Reply on: eMareq #3026:
Kde stála L32 na Slovenskej jednoty?
Reply on: Vladimír #3030:
To je 100% istota, nielenze si tu zastavku zivo pamatam, ale mal som z nej aj CP! Nakoniec aj zastavka v tom case pre L13 na NMM bola v tom mieste, kde sa zobrazuju informacie o emisiach vo vzduchu (ta informacna tabula), bola primontovana o stlp VO. Predtym si pamatam, ze L13 jazdila aj po strojarenskej ul., ale to sa jednalo o nejaku kratkodobu vyluku.
Reply on: eMareq #3026:
Si si istý? Mne sa to veľmi nezdá. Zatiaľ som nikde o tom nenašiel žiadnu zmienku. 32-ka áno, tá šla od Mlynskej bašty cez Slovenskej jednoty a Letnú, ale L13? Tá podľa mňa stále jazdila cez Starú radnicu a Maratón. Nedokážem si predstaviť na akej trase by vlastne jazdila... Baňa - Pri hati cez Slovenskej jednoty? A čo neprestupná tarifa?
Ale nehádam sa, vysvetli mi to. Ak to však skutočne bolo, istotne sa jednalo o veľmi krátku zmenu, lebo na konci 80. rokov (1989) garantovane L13 jazdila cez Maratónu mieru a v roku 1993 tiež.
Reply on: 1018 #3028:
To bola 612, aby som upresnil, nie nepytal som sa, len tipujem, ci nebol nahodou prud, ale v tej chvili isla akurat L9 aj L6. Mal som take tusenie ci nezapracuje nejaky Murphyho zakon, t.j. ze neprejdem par metrov a 612 pojde prazdna 🙂. Nakoniec 612 isla normalne.
Reply on: eMareq #3025:


co sa stalo s tou 2-kou?
k tomu vykolajeniu;

"dufam", ze vodicovi namerali o 5 km/h vyssiu rychlost a aj on bude splacat skodu, tak ako ten z 538 (Jaro???). Typicka kosicka zalezitost - bud dodrzuj rychlosti a tym padom nestihaj semafory, meskaj na konecnu 2-6 minut, vypocuj si wrrrrcanie kolegov a cestujucich, alebo trochu na to obcas dupni, aby si stihal ale ked sa nieco stane, na vine si Ty, vodic. Genialne premyslene ?
Reply on: Vladimír #3023:
Praveze L13 tam jazdievala aj v 90tych rokoch, konkretne do 1991. Pamatam si na zastavku priamo pred krcmou 🙂 Druhu (pre L13) oproti stanku PNS, za zivym plotom a pre L32 na ul. Slovenskej jednoty, tam su stopy dodnes.
V utorok ked som siel domov, okolo kratko pred 15tou hodinou prisla L2 na NMM -> Lokomotiva, akurat vhod ale moje tesenie netrvalo dlho, sotva sme presli par metrov a uz sme zostali stat.
Reply on: Sarko #3014:
pre vtedajsi ZSSR sa vyrabali napr. aj dvojdverove SM11-ky (bez strednych dveri), posledne kusy boli vyrobene v 1988.
Reply on: Diggi #3001:
Medzi Ik280.02 a 280.10 nebol po vizuálnej stránke žiaden rozdiel. Ten spočíval iba v nejakých technických riešeniach. Raz mi to už ktosi vravel - nejaké iné chladenie alebo čo... Ale nech to radšej osvetlí niekto veci znalý, do konštrukcie vozidiel som sa nikdy nerozumel.

Re #3020 eMareq: Viem o tom. L13 tadiaľto jazdila kedysi v 60.-70. rokoch. L32 je novodobejšia história, premávala tade krátku dobu, po jednej z mnohých košických hromadných zmien v linkovom vedení, v roku 1989.
Reply on: S499.1023 #3009:
U nas v roku 1914 existovali davno televizory, este skor nez bol vobec objaveny prenos obrazu 😉 🙂
re SU, SUCS: a zasa pises polopravdy. To nema vobec nic spolocne s nedostatkom casu a kapacity. To bol len sposob, ako obist nariadenie vlady a statnej energetickej komisie, ktore zakazovalo pouzivat odporovu regulaciu v novovyrobenych vozidlach pre domaci trh... neskor ti dodam podrobnosti.
Reply on: Vladimír #2978:
Na vysokoskolskej tiez vytali vsetky stromy 😉. Tam je aj mensi kruhovy objazd na otacanie vozov 🙂. Ale teraz vazne. Tento usek uz bol raz obsluhovany sice nie elektrickami, ale dvoma autobusovymi linkami 13 a 32.
A kedy vlastne boli dodane 6355/II-6357/II ? Pretože k 1.1.1991 ešte nie su v započitane do počtu 44 B 731.
Električky už riadne premávajú. Vykoľajenie nastalo v smere od Domu umenia na Nám. osloboditeľov, hneď na rovinke za oblúkom za križovatkou Štúrova-Mojmírova. Kocky priľahlé ku koľajnici tu chýbajú v úseku cca 20m.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.