Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #2482:
Ved nehovorim, ze hned teraz. V priebehu rokov... Ci v zasade nepripustas taku moznost?
SDF:uhm dobre to vyzera...som nevedel ci to bol odraz abo dymene skla...:) ale cool to je fakt:)
Reply on: Sarko #2491:
No, zrejme máš pravdu. S čerpacou stanicou by to šlo.

Druhá vec, ktorá sa mi na tejto linke nepáči, je že na Kuzmányho budú premávať dve linky s odlišným intervalom. Ak L2 zahustíme dajme tomu na dvojnásobok dnešného intervalu (sedlo 10 min.), neviem si dosť dobre predstaviť, aby takto jazdila pre preklad aj L4 (10 min. int. v sedle do Barce??? 🙂 ). Šlo by akurát, keby každý druhý spoj L4 končil na Strojári, ale to sme, obávam sa, zase pri probléme s vyčkávaním vozidiel. Alebo robiť služobný CP tak, aby jeden vozeň sa striedavo odstavoval raz pri Strojári a raz v Barci? Ešte si to bude nutné premyslieť.
Reply on: M1NO #2490:
Hej dymene, reflexne. Blbo cez den vidiet na BUSE transparenty... inac cool 🙂
Reply on: Vladimír #2489:

Ako to, že nie? Barca je predsa dvojkoľajná. A čo sa týka WC, nech sa DPMK dohodne napr. s čerpacou stanicou na využívaní sociálneho zariadenia vodičmi. Rovnaká situácia je napr. na ŽS, vodiči chodia na WC do vestibulu stanice, majú kartičky na voľný vstup do WC, tam si to registrujú a DPMK podľa toho platí za jeho využívanie. Čo napr. taká slučka VA USS? Tam napr. žiadne WC vodiči nemajú a ak to na niekoho príde, sa v obratisku rovno vypotrebujú z dverí električky... Síce je tam verejné WC, ale aj to od stojacich vozidiel dosť ďaleko. A aké sú tie ďalšie dôvody?
Re Sarko: Obávam sa, že linka v trase Štadión Technickej univerzity - Nám. osloboditeľov - Barca nebude môcť nikdy vzniknúť. Jedným s dôvodov je aj fakt, že ani jedna konečná nie je uspôsobená na vyčkávanie vozidiel.
Reply on: balky #2483:
Nemyslím si, že by stanica zdvojené intervaly na L3 a 7 neuniesla. Ale aj napriek tomu som za zachovanie súčasného linkového vedenia električiek. To považujem za ideálne. V rozhodujúcich smeroch sú zavedené priame linky a súčasne sa žiaden vzťah nevykonáva dvojicou liniek (pokiaľ to nie je nutné).

Ak sem-tam náhodou električka na Jazero vypadne, DPMK by mal mať páky na to, aby napr. pohotovo odklonil L3, 7, 9 a R2 do Barce a so zálohovými busmi jazdil medzi Važcom a VSS, križovatkou. Zriaďovať umelo priame autobusové linky na Jazero len preto, že čo keď raz vypadne električka je podľa mňa nezmysel.

Re #2484 Dopravák: Môj adrenalín je v pohode. Ale nehnevaj sa, zdá sa mi, že sa na vec dívaš veľmi povrchne. Furča je prístupná z dvoch smerov, pričom prepravné nároky sú v oboch prípadoch približne vyrovnané. Dá sa povedať, že počet cestujúcich v smere Nám. Maratónu mieru - Mier - Fruča sa rovná počtu cestujúcich v smere Nám. osloboditeľov - Sečovská - Furča. O severe niet čo diskutovať, trolejbusy zakonzervovali na niekoľko rokov súčasný stav, t.j. linka cez Mier na Lingov. Ale čo juh? Časť prúdu možno pustiť cez celú Furču po L18 a cez Mier na KVP, ale všetko určite nie (minimálne v špičke)! Takže niečo jednoducho musí chodiť z NO len na Furču a točiť sa teda kde? No na Exnárovej! 🙂 To sú základné pravidlá a fakty a Ty si tým, akokoľvek by si chcel, nepohneš. Nemôžeš znásilňovať prúdy, že budeš posielať kvantá spojov niekam, kam netreba iba preto, že Tebe sa nepáči nejaká otočka.
K zrušeniu L70!
No neviem kde sa presunú cestujúci z L70 (študenti) Chudák L71 - teraz prichádza k Mlynskej Bašte plná, ako to bude potom, to radšej nechcem vidieť 😞
Už pri HTescu je broblém sa do sólo voza dostať
Chudák Ťahanovčania!
Dnes o 14:23 zastávka Mlynská Bašta smer Mier: prichádza 5227 L34 (sólo!!) totálne preplnený 4x sa pokúša zatvoriť dvere až potom sa mu to podarí. Prichádza Ikarus 4095 L53 prázdny - naplní sa asi tak na 48% (20% považujem za obsadenie autobusu - ak všetci sedia - nie je ani jedno voľné miesto) a odchádza. Prichádza sólo 5223 L36 plná, naplní sa a odchádza na 90% vyťažená. A posledná prichádza L27 kĺbák 3203 plnšia, ešte niektorí nastúpia a tak na 85% vyťažená odchádzá. Všetko sa to udialo postupne jeden odišiel druhý prišiel cca 4 minúty 🙂
Reply on: Sarko #2481:
Nuž, vždy mi bolo jasné, že ten človek nemá všetko v hlave v poriadku.
I.
Reply on: Sarko #2476:
a zasa tá nešťastná Exnárová 😉

Re #2478 Vladimír: je to pravda 🙂 Ale aj ty máš pravdu 🙂 Okey! Ináč napísal som, že neplatí to pre Lingov a aj Modrák - Hnedák -Torysu ... Preto by tade mal premávať (pozor dvihne sa Ti adrenalín) expres L55, ktorý by Furčou prechádzal (doviezol a vyzbieral cestujúcich)

Teda zhrniem to - Exnárovú zrušiť 🙂 L32 zrušiť, trolejbusy doviesť na ŽS a urobiť expres prechádzajúci Furčou (popri trati L18) - nezachádzal by na Lingov, nestál by na Sečovskej ani na Colnici. A všetci sme spokojní 😉
Reply on: Sarko #2480:
Myslim, ze by si na jazere vobec nemusel zladovat L3 s L9, pretoze ani dnes nie su zladene.Ale..
-L3 by musela chodit minimalne v dvojnasobnych intervaloch,t.j. nahradzat aj L7.
-preniesol by si velku zataz na slucku na ZST. Neviem si predstavit, ako by sa ti tam otacali L3 a L2 minimalne dvakrat castejsie za hodinu ako doteraz.
-z No by si vytvoril jedno velke mravenisko. Predstav si rano, ako sa ludia po vystupeni z L3 masovo hrnu na zastavku pred Dargovom. Ta zastavka nie je na tolko ludi prisposobena.
preco sa kazdy pri redukcii dopravy zameria najskor na jazero? Myslim, ze toto sidlisko uz davno plati za svoju polohu. Neda sa obsluhovat z dvoch stran, a z liniek, ktore su uz aj tak otrasne, by kazdy este nieco obmedzoval, rusil. Ale uz pomaly niet co. Busy su tam podla DPMK zbytocne, lebo tam jazdia elektricky. Ale kto poradi ludom, ako ist rano do prace, ked elektricky z roznych pricin nejazdia?
Reply on: Sarko #2481:
Toho som si vedomý, ale aj tak si nemyslím, že by sa niekto kompetentný v súčasnosti reálne zamýšľal nad možnosťou zrušenia električkovej dopravy v Košiciach.
Reply on: Vladimír #2478:

Myšlienku nahradenia "zlých, hlučných a miesto zaberajúcich" električiek "dobrými, tichými a miesto nezaberajucími" trolejbusmi otvorene prezentoval bývalý primátor R. Schuster. Aj vďaka jeho intervenciám boli postavené úseky NO-Lechkého a Moskovská-Myslava.
Reply on: balky #2473:

Akákoľvek nová e-linka by bola zbytočná. Ja by som si vedel predstaviť (za predpokladu zavedenia prestupnej tarify) skôr obmedzenie aj súčasných liniek. Minimálne by som mal predstavu o zrušení L7 a presmerovaní L4 zo Starej radnice na Štadión TU. Týmto krokom by bolo možné výrazne posilniť L2 a L3. Na NO by bol prestup a L2, L3 a L4 by na seba nadväzovali. L5 by sa v úseku ŽS-kruhový objazd prekladala s L6 a L6 zasa v úseku kruhový objazd-NMM s L9. Hádam by sa to dalo zladiť aj úseku OC Važec-VSS medzi L3 a L9.
Reply on: Dopravák #2475:
Ak už chceli v r. 1995 kamsi ťahať trolejbus a pritom lacno, mohli radšej na stanicu a nie na Bottovu. Po výstavbe trate po Sečovskej možno mohla vzniknúť pôvodná L30: Lechkého - Toryská - Nám. osloboditeľov - Sečovská - Dar. hrdinov - Mier - Mlynská bašta - Žel. stanica 🙂
Reply on: balky #2473:
Osobne by som bol za zachovanie súčasného stavu linkového vedenia v Košiciach. Ak niekde chýba priame spojenie, skôr by som sa spoliehal na prestupnú tarifu a hustejšie intervaly - nech ľudia prestúpia. Pravdou však je, že na DPMK sa už dávnejšie pomerne intenzívne uvažovalo o novej L8 v trase Barca - Alejová - Moldavská - Žel. stanica. Určití ľudia tak chceli presunúť časť záťaže centrum - Cassovia na električku.
O linke v relácii Moldavská - Kuzmányho som aj ja dávno sníval. Napriek tomu, že je tam koľajové odbočenie takto s výnimkou linky V nikdy žiadna pravidelná linka nejazdila. Podľa mojich informácií aj linka V bola z tejto trasy odklonená potom, čo dopravná polícia zakázala pravidelné odbočovanie električiek v tomto smere. Dôvod som nikdy presnejšie neskúmal, ale dmnievam sa, že semafor Kuzmányho - Štúrova nastavili tak, že im lepšie vyhovuje nemať žiadnu linku takto odbočujúcu. A keďže V-čko jazdilo len každých 50 min., padlo. Preto sa zrejme takto jazdiacu linku presadiť nepodarí.

Re #2474 Dopravák: Zdvihol adrenalín. Možno trošku :o) Ak by jazdili trolejbusy na stanicu, L32 by v tomto smere nebolo treba. Do tej doby je potrebná.
S tým príkladom trolejbusu s L18 si dovolím veľmi neveriť. Nechce sa mi veriť, aby trolejbus bol od polikliniky na Sennom trhu skôr ako L18. Ale aj keby to bola pravda, tak:
1. nevyberaj si účelovo zastávku Darg. hrdinov - Poliklinika! Práve táto zastávke je na rozhraní a skôr patrí už k časti, ktorú je vhodné obsluhovať severom. Radšej porovnávaj zastávky ako OC Torysa, či OC Hornád.
2. Tvojmu výpočtu dosť napomáha aj zachádzanie L18 na Lingov, s ktorým som nikdy nesúhlasil. Ak by si porovnal trolejbus s L32, už by Ti to inak vychádzalo.

Nodes: Myslím, že preháňaš. Nikto električky v Košiciach zrušiť nechce. O tom som presvedčený. A to som dosť veľkým kritikom DPMK.
Reply on: Isidor #2472:
Pochopitelne. Ako inak si vysvetlit, ze, ako uz tu uviedli predo mnou, ze od roku 1993 el. doprava stagnuje? Nie tak, ze " ved pomaly to zrusime ".

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.