Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #2208:
Dakujem, ze si ma poucil o zosynchronizovani L7 a L3, ale musim ta sklamat, pretoze o tom viem, nakolko ich dennodenne vyuzivam az priamo z konecnej - OC Vazec. A druhym problemom je to, ze vo svojom prispevku som vobec nespominal nejaku zlu synchronizaciu L7,L3, ale dotkol sa nestastne urobeneho CP L4. Ma sluzit presne na taky prestup, ako si spominal- z L4 na L7. Nakoniec, z L2 sa na NO prestupuje na L3. Len by bolo vhodne, keby sa casy odchodov oboch liniek L2,L4 upravili o par (2-4) minut skor.A stacilo by len od st. lokomotivy.A potom by po Kuzmanke L4 s L7 nesli skupinovo,v tesnom zavese za sebou.
Apropo, nestalo sa ti uz, ze si z L4 nestihol prestupit na sedmicku, lebo bud isla L4 pomalsie, alebo sa nahlila L7 a preto nesli v poradi, v akom maju normalne chodit (L4,L7), ale naopak?Pretoze mne sa to obcas stane.
Nodes: Nie to je len moje želanie, lebo keby bolo vždy po jednom vypravená K3R.N na L9, 5 a 11, zabezpečí sa tým NP spoje takmer po celej sieti elín. Teda okrem Vajnorskej.
Reply on: Isidor #2232:
Počkaj Ty, keď sa ešte L24 nadobro predĺži do Kokšov-Bakše, to sa už vôbec nevojdeš 🙂
Ale s tou L4 s Tebou celkom súhlasím. Ako som už uviedol, nič smutnejšie ako obmedzovanie elektrickej trakcie nepoznám, ale tá L4 je ozaj predimenzovaná. Mimo pár spojov, kedy je nárazový dopyt je linka celkom slabá.
Len ešte neviem ako to urobiť. Je jasné, že od L4 závisí L2. Dať na L4 int. 30 min. a na L2 nechať 20 min. je nezmysel. Dať polhodinovku na obe linky sa mi zdá kruté, i keď voči L7, ak by jazdila v 15 min. intervale, by sa dali lepšie prekladať na Kuzmányho. Uvažoval som aj nad alternatívou predĺženia intervalu na L4 na 30 min. a na L2 vytvorenia intervalu, ku ktorému bude L4 doplnkom na 10 min. interval. Teda niečo také, že napr. (odchody si vymýšľam):
od Lokomotívy:
L2 - o celá h 00, 10, 30 a 40 min.
L4 - o celá h 20 a 50 min.
Ale tam zasa nevýchajú nejaké veci pri obehu vozidiel.

Sú to zaujímavé veci, je nad čím rozmýšľať.
Reply on: Nodes #2231:
Ten návrh na Moldavskú chcem ešte dokončiť, aby to bolo presné. Potom to predložím DPMK a následne sem. Nechcel by som sem vkladať nedokončené veci.
V zásade sa žiadne trasy liniek nemenia, navrhujem len zmeny odchodov na niektorých linkách, prípadne zmenu obiehania niektorých vozňov. Viac inokedy.

Btw. nedávno som na DPMK hovoril o posilnení L3 a 7. Pri košickom zvrátenom systéme počítania nákladov na linku totiž je možné ušetriť vozkm tým, že na L7 by sa dali sóla a na linkách 3 aj 7 by sa celodenne skrátil interval z 20 na 15 min. Teda skrátením intervalu ušetriť 😎 Bol som vyrozumený, že nad tým budú rozmýšľať 🙂
Reply on: J #2229:
Takze K3N v BA predsalen budu? Ci je to len Vase zelanie?
Reply on: Nodes #2230:
To su tie 2-3 vytazene spoje denne. Inak preco tu podporujem obmedzenie mojej 'domacej' linky?! :o) Ale mohli by posilnit 24-ku (ta mi stoji este blizsie k domu 😉 )... Ale vazne,ranajsi spoj na L24 (cca. o 7 z Valalik) priam zobre o klbak... tam je uspech dostat sa dnu, den co den... ale koho to trapi...
Reply on: Vladimír #2228:
Tvoj navrh na riesenie som chcel pocut ci citat preto, lebo od Teba uz vzislo zopar zaujimavych rieseni. A som zvedavy na to, na co si prisiel v pripade Moldavskej. Ako si to tu minule spomenul.
Reply on: Isidor #2227:
Z Barce ide takmer prazdna? A skolaci z tamojsich skol domov lietaju? Ci pouzivaju iny alternativny druh dopravy?
Minule sme sa tu bavili o BA K2Skách a tak len dopĺňam, že bolo rozhodnuté a do Parsu sa pošle aj 7063 a bude z nej 7120 🙂

Dúfam, že budú aj nejaké K3R.N na L9, L5, L11.
Reply on: Nodes #2226:
Mne je jasné, že tie slová patrili pánu Reiprichovi a nie Tebe 🙂 Moja reakcia bola len na Tvoj príspevok, preto tam bolo Tvoje meno.

Čo sa týka L4, teraz tu nebudem mrhať svojimi silami a vymýšľať riešenie. Ale v zásade treba v prvom rade odsledovať, ktoré spoje sú problematické pri nasadení sól a ktoré nie. Tých problematických nebude veľa. V maximálne exponovaných časoch sa vsunie medzi pravidelné odchy L4 nejaký posilový spoj alebo sa jednoducho na tento konrétny problémový spoj L4 zabezpečí kapacitné vozidlo (2xT alebo KT8D5). Ako to spraviť? Jednoducho to, čoho sa DPMK tak "bridí". Prejazd vozidla z inej linky. V čase odpoludňajšej špičky, a podotýkam, že dosť skorej špičky, zaťahujú nejaké R-ky do vozovne. Prečo by sa nemohli predtým presunúť do Barce a vykonať jeden spoj na L4 alebo aspoň nejakú posilu po zastávku Nám. osloboditeľov a ďalej do vozovne?
Reply on: Nodes #2221:
Moze byt, ale ten spoj sa aj tak naplna/vyprazdnuje na Juznej triede, do/z Barce chodi takmer naprazdno. Preco sa tato kapacita neda vyuzit na rozhodne vytazenejsom smere ZST-Jazero?!
Reply on: Vladimír #2222:
Otazku, ktoru si mi polozil, presmeruj priamo I. Reiprichovi.
A co sa tyka Tebou uvedenho pojmu "lokalne extremy", skus navrhnut riesenie pre tu stvorku.
Nebolo by od veci,keby L70 chodila az po Nam.Osloboditelov.Ale ked sa tak zamyslam,tak uz teraz je tato linka dost vytazena a solo trolejbusy by nestacili.
Reply on: J #2199:
Do Presova ne, bo mame 600V. Ale do Ziliny alebo este lepsie do BB by sa hodili.
Reply on: Nodes #2221:
Lokálne extrémy sa riešia lokálnymi posilneniami (v Prešove tomu nadávame "vypichovačky") a nie globálnou zmenou typu vlaku na linke.
Reply on: Dopravák #2197:
Ja si tiež myslím, že do košického terénu je trolejbus mimoriadne vhodný dopravný prostriedok.

Re #2199 J: Do Prešova by sa nedalo, pretože jaksi je tam iné napätie.

Re #2200 Dopravák: Myslím to úplne vážne. V súčasnej trase L71 ani 72 nikdy žiadna autobusová linka nejazdila. Oveľa prirodzenejšie by bolo vedenie prvej trasy v smere Darg. hrdinov - Mier - Nám. MM - Ondavská - Sídl. KVP a druhej v trase Darg. hrdinov - Sečovská - Nám. osloboditeľov - Toryská - Sídl. KVP ako to bolo pôvodne projektované. Pôvodne sa totiž s traťou po Štefánikovej vôbec nepočítalo.

Re #2202 Nodes: Pýtam sa JAK môže cestujúci nepocítiť úsporu vozkm??? Veď to je kravina jak hrom! Cestujúci môže nepocítiť nižšiu dotáciu pre podnik, ak tento nájde nejaké vnútorné rezervy, ale úsporu vozkm nepocíti nikto iný ako cestujúci!

Re #2203 5: Je pravdou, že to, čo by sa obmedziť mohlo sa akosi ako zdroj úspor nechce vidieť. Srdce mi zviera, ale nemôžem nevidieť, že L4 mimo špičky si už dlhodobo koleduje o 30 min. interval.

Re #2205 eMareq: Ono je totiž na hlavu postavený už samotný fakt, že L35 ide po Americkej triede priamo. Takto pustiť si môže DPMK akurát autobus, ktorý je beznádejne plný už z východzích zastávok a preto nemôže obsluhovať Ázijskú triedu. Jedná sa teda o špičkové spoje do centra. Ale periférnu linku, ktorá sama o sebe je na hranici záujmu podkopať priamou trasou po Madridskej je niečo obzvlášť pozoruhodné. Samozrejme, ja si uvedomujem, že tu šlo o výpravu a km (ak by šla po Ázijskej, trebalo by ďalší voz), ale to už sme v rovine, či vôbec takáto linka mala vznikať.

Re #2206 balky: Myslím, že súhlasím. Viaceré zrýchlené linky chodia prádzne. Nie som si však istý, či by nestačilo zmeniť ich trasy alebo CP. Zrýchelené spoje ako také totiž neodmietam.

Re #2207 balky: Možno práve preto Ťa nevzruší myšlienka, že práve v tejto trase krátku dobu DPMK L73 zamýšľal zaviesť. 🙂
Trasa L70 však zmysel mala. Či už v podobe trolejbusovej linky alebo nejakého zrýchleného autobusu z Nám. MM.

Re #2214 Dopravák: Práve po prečítaní aj tohtoročného príhovoru vášho primátora som pochopil, že, bez urážky, nema o MHD, jej fungovaní, súčasnom stave a jej potrebách ani šajnu. V tom minuloročnom totiž písal niečo o "zabehnutom" integrovanom systéme. Bezduché žvásty...

Re #2215 eMareq: Nerozumiem. V knižnom CP sú niektoré odchody z Džungle o celá 21, niektoré o celá 41. Ako je to na zastávkach?

Re #2216 Isidor: Pre Tvoje vnútorné uspokojenie Ti môžem povedať, že používaš presne slová, ktoré vyšli aj z Bardejovskej "Na tú linku by stačili dvojičky možno na tri spoje denne." Takže na to vidia. Ale do súčasného stavu boli dokopaný mestom, či dajakým veľkým zvieraťom. Skrátka, sami dvojičky na L4 nechceli. Všetci vidia, že je to nezmysel.

BTW. EŠTE K TÝM OBMEDZENIAM: Boli tam spomínané sóla na L3? To akože sóla ešte aj na rannú špičku? Nedáva mi to zmysel. Nie je tam preklep a nejedná sa o L4 alebo L7? Ak, tak dúfam, že sóla pôjdu na L4. Ak by sa totiž toto všetko obmedzovalo a na L4 zostali v špičke dvojice, bolo by to napľutie do tváre logike a rozumu.
Reply on: Isidor #2216:
Ale ale Palino... Kolkokrat idem stvorkou v case emdiz 13.00 a 15.00 smerom do centra, vzdy ocenujem, ze idu dvojcky resp. KT8. Nikdy som nemal dojem, ze su zbytocne.
Reply on: Dopravák #2214:
To co pise pan primator su typicke socialisticke dristy v style, lod sa potapa, ale hudba hra dalej. Ked som vcera pozeral TA3, skoro mi oci vypadli, ked som zbadal titulok MODERNIZACIA ZELEZNIC JE V PLNOM PRUDE... Je mi z toho na bleee.
Reply on: balky #2207:

L70 nebola umelo vytvorená. Táto pôvodne prvá a od 27.9.1993 do 6.12.1995 aj jediná trolejbusová linka v KE, v súčasnosti plní funkciu posilnenia vyťaženého smeru Lingov-Mlynská bašta.
Reply on: Papyr #2210:

Nie vo všeobecnosti. Skôr to bolo myslené ako luxus oproti iným linkám. Ale všetko je relatívne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.