Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #2257:
Dnes pán Raiprich hovoril v rádiu, že od roku 2001 nezvyšovali cestovné a bla bla ... a ďalej povedal, že L5 je dobrá linka (nachádza si obľubu medzi cestujúcimi)
~> Vladimir - hadam to co som pisal na MD, tu je prepis z MD:

Z ineho sudka: Dostal (zakupil som si) sa mi do ruky informacny bulletin "Vybrane informacie doprave v KE 2004". Kedze minuleho roka este nebol dostat s tym, ze predavajuci v InfoCentre mi povedal, ze budu zmeny, tak preto nieje v predaji. Zaujimavejsi je vsak jeho obsah.

1.) Na s.36 este STALE FIGURUJE linka W!!! aj so starym casom!!! (spisem len nieco: 15.25; 16.00; 16.46; 17.30; 18.04 atd Z.St => OC Optima). Teda po L5 ani chyru ani slychu.

2.) Dalej pre L23 figuruje v zahlavi "Smer: Letecka akademia", pricom posledna zastavka je Zel. Stanica.

3.) I L29 ma v zahlavi "Smer: Horny Bankav" . Zistujem, ze tvorcovia si mierne zmylili zastavky: Zimna - Stara radnica - !!!Narodne namestie!!! - Slovensky rozhlas; Mlynska basta - !!!Narodne Namestie (akosi vymizlo)!!! - Od Beta. Zeby uz nezastavovala?

4. ) Pre L9 figuruju v casoch aj pismena a, b, e, f. Pricom co znamena "a", "b" - k tomu sa nedopatrate. "e", "f" vysvetlene je.

Viac sa mi hladat nechcelo - vybral som len namatkovo. L25, L38 su zmenene, L25 do Polova, L38 so zetkom (tak ako to bolo ohlasovane) + 16, 18, 30, 36 s upravami intervalov. A este ked sme pri tych zastavkach. Tiez na L36 na zastavke NMM (stojan), nieje po Mlynskej baste uvedene Narodne namestie, ale hned OD Beta. Tento "jav" som spozoroval i na Pri hati (zrejme bude aj inde).

Ak mam zhodnotit, tuto "brozuru" tak mimo zmetenych zastavok a pravopisnych chyb + nevysvetlenych pismen - co by sa dalo odpustit, i ked si myslim, ze vydavatel mal dost casu na korekciu chyb, linku W odpustit neviem, hlavne je to preto, ze tato brozura je pomocnikom aj pre studentov, ktori jazdia zo stanice na intak na jedlikovej, pricom o tejto zmene (kedze boli prazdniny) urcite nevedeli. Myslim si, ze taketo veci by sa nemali stavat. Nadobudam dojem, ze priprava sa zapocala medzi novembrom a januarom, takze sa nepodarilo vsetky zmeny zachytit. Pevne verim, ze sa problem v dohladnej dobe vyriesi - to som tu uz niekde pisal.

----------------------
No a teraz ta L22, ktora cez volne dni, premava vkuse na 21. Pricom priamo na zastavke je aj 41 (si to pojdem overit este raz).

Uvadzam, ze ja som kupoval, brozuru vydanu 14.12.2003
Reply on: Peter K #2253:
Pochop, že tam nejde o racionalizáciu - ide o bezhlavé škrtanie.

Re #2254 eMareq: Skús prosím ešte raz vypísať všetky chyby v tej brožúre. Ja má dojem, že v mojom výtlačku väčšina z nich už nie je. Ako som sa dnes na DPMK dozvedel, po vydaní brožúry DPMK upozornil vydavateľa na množstvo chýb a ten po štyroch dňoch z predaja sťahoval celý náklad. V zápätí bolo vydané druhé - opravené vydanie. Ak si kupoval medzi prvými, zrejme máš vzácny exemplár, ktorý už nikde nekúpiš 🙂

Dnes som sa opäť ukázal na DPMK a boli mi potvrdené navrhované obmedzenia, ktoré spomínal 1018 a sprostredkoval Sarko. Rovnako potvrdzujem, že v oblasti nasadenia sól bola skutočne reč o rannej L3. Keď som sa spýtal na L4, dostal som nepochopiteľnú odpoveď, že dvojičky na tejto linke zostávajú! Ako je to možné - vraj je tam "vyšší zásah" 😕
Čo sa týka jednej zrušenej linky, tak požiadavka je špecifikovaná na jednu linku V ČASE SEDLA. Na podniku som sa stretol so súhlasným stanoviskom k názoru, že rušiť L37 je nehorázna nehoráznosť. ODS bude na zrušenie zrejme presadzovať L5.
Okrem toho sa pretriasajú aj nočné spoje, ešte sa nevie, čo s nimi bude. Je celkom možné, že počet vozkm zostane, len sa spoje inak rozvrhnú - v pracovné dni budú jazdiť menej, cez víkendy viac ako dnes. Ale asi by som to nemal rozpitvávať, všetko sú len a len návrhy a NIKTO nemá potuchy, čo vlastne bude.
~> Ozaj a k tym zmenam co tu pisal Sarko, vcera som bol s kamaratom, pytam sa ho ci o niecom tako pocul, ked som mu to zacal rozpravat, tak vypliestal oci, asi ako ked chcete niekoho prehovorit, ze cierna je v skutocnosti biela. Jedine co som sa dozvedel je, ze L5 mala/ma byt na skusobnu dobu 3 mesiace, potom sa uvidi co bude dalej. O L70, R7 a zbytku on nevie nic, nikto im to nehovoril (bol na tom skoleni) a pytal som sa ho ci aj o par dni neskor niekto im to nespomenul, vravel, ze nie.
Reply on: balky #2237:
K tomu prestupu z L4 na L7, zatial som nemal to stastie aby L4 sla az za L7, vzdy mi to islo tak, ze L4 a za par minut L7 - asi som clovek stasteny, co uz 😉 🙂
~> Vladimir - no neviem, L22 v tejto novej brozure (vybrane informacie z dopravy na rok 2004) figuruje cez volne dni stale cela: 21, ale priamo na zastavke LA je aj cela: 41 (celkom 3x) cez volne dni (isiel som z tamad minule, tak som si to vsimol, jednak som aj rozpraval, ze clovek si to nevsimne), ze bolo: 21, 21, 21 a odrazu je 41, 41, 41 a potom opat 21 .
Nerad citam o redukovani TR dopravy.
A system pocitania vzkm som ochotny akceptovat len v autobusovej doprave, u TR len PREVADZKOVE NAKLADY.
Zrusme teda L70, ale usetrene naklady pouzime na upravu intervalov na L71 a L72 tak, aby spickovy interval netrval 1 hodinu, ale od 12.30 do 18.30 .
Takto by sa mohla zredukovat alebo odpalit nejaka A-linka v useku NO-KVP. {napr. nepojde L54 ale L37}
Reply on: Dopravák #2251:
Ja by som asi L70 na Bottovu nepredlžoval. Jediným nešťastím tej linky bolo (pardon, teda ešte je) výstupište pri Mlynskej bašte.
Reply on: RW #2225:
Presne! Nad tým som už tiež uvažoval 🙂

Re #2242 balky: Tento smer poznám veľmi dobre, preto neraz sa stalo, že za sebou stálo až 5 vozov. Nemali sa ani kde pomestiť. Ešte že sú tam semafóry a pomáhajú regulovať MHD 🙂
Reply on: balky #2242:

e-e, tomu sa vraví POHROMAdná doprava... 🙂
http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f7f0f0edf4f0f0f2&no=2&id=27302aeef2f021f4f7f325

Tak sa nám 1018 zviditeľnil už aj na fotografii 🙂 Odporúčam si všimnúť hlavne neštandardnú smerovú tabuľu s výrazným textom a piktogramom smeru. Tak isto si všimnite zelenú látku pod tabuľou, ktorá smerovu tabuľu zvýrazňuje.

Pre nekošičanov odporúčam všimnúť si trolejové vedenie nad neexistujúcim koľajovým smerom. Toto trolejové vedenie si ešte "pamätá" električkovú trať na Stromovú ul., kde do poslednej chvíle premávala električková linka R2.
Reply on: Vladimír #2244:
Ty, Vlado, a co su vlastne priority DPMK? Teda okrem neustaleho znizovania vzkm?
Reply on: S499.1023 #2241:
Hej, ale v KE ked ide suprava 2*T3, tak sa to pocita ako 2*pocet vozokm. Zatialco ked ide 1*KT8D5, tak je to 1*pocet vozokm. Takze spriahanim v spolocnych usekoch by si ziskal velke nikoliv.

Aj tak by ma zaujimalo, preco v Kosiciach jedinym ukazovatelom MHD je vozokilometer. Pritom podla Dopravneho magazinu dnes v CR su naklady na vodica 2x vyssie ako na energiu, prepocitane na km. Potom mozu existovat take veci, ako jedno vozidlo celodenne nasadene na linku 23, aj ked ta ma odchody jak noty na bubon. Ze sofer vacsinu svojho casu presedi na prdeli niekde na konecnej, to nikoho nezaujima - hlavne ze su nizke vozokilometre.
Reply on: Vladimír #2245:
Je pravda, ze na jazero sa da aj L13,L27. Ale...
-Zalezi, kde sa v meste nachadzas, na ktory spoj to mas blizsie.
-Frekvencia spojov na bus. linkach je ovela nizsia ako u elektriciek. Ak ti teda pred nosom ujde bus, mas dostatok casu ist na pivco.
-Tak isto aj preklad L13 z L27 je ubohy. L13 chodi na celu od Nam MMM, no v tom case sa k Mlynskej baste ruti aj 27 od Narodnej banky.
-Ak cestujes dalej, ako je zast. Dneperska, je ti L27 zbytocna, lebo musis takcitak prestupovat.
-Cesta busom z Nam MMM je podstatne kratsia, ako elinou.
Reply on: balky #2243:
Napriek tomu ako často košickou MHD cestujem sa čestne priznávam, že takýto spôsob cestovania z Maratónu na Jazero som neobjavil 😛 Doteraz som chodil s L9, ak som chcel rýchlejšie, tak s L13 alebo 27.

Áno, s tými CP, ako si ich popísal, som to myslel presne takto. Dalo by sa to spraviť.
Reply on: balky #2242:
Človeka, ktorý CP zostavuje osobne poznám a plne chápem, že nemá motiváciu sa babrať v nejakých prekladoch. Všetko sa robí tak, že nikto nevie, čo je trvalý stav a čo dočasný. Najhoršie však na chuť do práce vplýva to, že zmeny sa robia zo dňa na deň. Viackrát som zažil také, že napr. od 1.10. sa menila trasa linky, a tí, čo robili jej CP sa o tom dozvedeli 28.9. a pod. Je to šialené. Preprava cestujúcich sa dostáva v DPMK na posledné miesta medzi prioritami. 😞
Reply on: Vladimír #2239:
Asi casto necestujes smerom z Komenskeho na jazero, pretoze je to skutocne efektnejsie, ako sa vyvazat L9. Ale to musi vsetko klapat, nesmie byt ziaden naskok, ani meskanie.
Tvoj navrh, pustit L4 pred L3 je zaujimavy. Tiez som o tom uvazoval, aby L4 odlahcila zastavky od ludi, kt. idu len na Juznu.
Vlastne nic by sa neskomplikovalo, len by sa zamenili CP poriadky L2 s L4.
Na Kuzmanke by to mohlo vyzerat takto:
Isla by L4, o 10 minut L2.Za nou, dajmetomu o 3 min. by isla L7.Potom o dalsich 7 min. znova L4. Kedze ta zvykne meskat, tych 7 min. by sa este natiahlo.Takze je to OK.
A nam Osl:
Prisla by L4, cca o 3 min. by dosla L3 a po nej, o 10 min. by prisla L7. A o dalsich 7 min. znova L4. Mohlo by to tak byt?
Reply on: Vladimír #2239:
S takmer totoznymi CP L6 a 9 v smere od Nam.MMM s tebou suhlasim. Tiez som si to vsimol a pytal sa sam seba, kto vymyslel take CP. Len potvrdzuje fakt, ze v Kosiciach sa jazdi naozaj hromadne- dlhe minuty nic, hluchota v CP ale za par minut sa na zastavke vystriedaju vsetky linky.
Prave pozeram v praci vyvesene CP zo zastavky OD Beta, smer Nam.MMM. V case poobednajsej spicky, od 14,00 do 17,00 hod stoji na tej zastavke v case kazda hodina a 18-20minut hned 6 spojov z 10 moznych!! Tomu sa uz vravi hromadna doprava!
Reply on: Vladimír #2239:
Pokiaľ ide len o vzkm a to ešte počítené perverzným košickým systémom, mám úplne dokonalý návrh na úspory - ne vozidlá treba vrátiˇautomatické spriahadlá, zabudnúť na preklady, naopak spraviť grafikony tak, aby vozidlá viacerých liniek v spoločných úsekoch išli v jeden čas a na tieto úseky by sa mohli spriahať!
I.
Reply on: J #2236:
Myslím, že zatiaľ to je len Tvoje želanie, Šumperk zatiaľ žiadnu požiadavku na K3RN okrem Brna nezaregistroval. Bohužiaľ by asi bolo aj dosť komplikované dostať po kĺby hnacie podvozky na metrovom rozchode.
A záverom mi neostáva nič iné, len dúfať, že keby predsa len k realizácii K3RN pre BA došlo, že tomu nebudú dávať tie odporné kotasie čelá. Ony teda samy o sebe nie sú odporné, ale na električke z radu T sú hyperodporné.
I.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.