Ja som za maximálne bezpečnú jazdu. Ale prechádzať oblúky 10 km/h rýchlosťou je na zblázenenie cestujúcich. Najhoršie je, že viem, že nie je pomalý vodič, ale že keby šiel viac, tak sa vykoľají.
No lepsi je obcas pomaleji a bezpecneji. Ono je sice pekny ze ridici jezdej s cihlou na pedalu, ale pokud vim tak v Kosicich je asi nejmin nehod celkove. A to nepocitam vazny nehody. V Ba loni tusim byly minimalne ty T6A5 (ujeti, vykolejeni), ted to najeti. Brno zase 1706, pak ruzny najeti, vykolejeni. Ono je obcas lepsi jet pomalejc a na jistotu.
Ale ne aby to vypadalo jako ze nemam rad rychlost . Nejni nad KT8 okolo 70km/hod nebo T6 obdobne :))
Zahoď teóriu! Mňa toto vôbec neznamená. Ani 30 príspevkov, kde mi vypočítaš a "dokážeš", že v KE sa jazdí rýchlejšie ma nepresvedčí. Tu sa totižto orientujem čiste podľa skúseností. Veď stačí tak málo - posadiť sa do košickej električky a potom do bratislavskej. A v Košiciach sa nikdy nejazdilo štýlom plná jazda do zákruty! V Bratislave keď plne rozfofrovaná električka vbehne do oblúka, poriadne ňou trhne. Košickou by ani netrhlo, ale šla by rovna tam, kam koľaje nevedú....
Bratislava:
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 243,8 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 711 min. (11,85 hod.)
243,8/11,85 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 20,57 km/h
Košice:
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 353,0 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 792 min. (13,2 hod.)
353,0/13,2 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 26,74 km/h
Pre objektívnosť...
Košice/mestské linky 2 až 9:
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 109,2 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 320 min. (5,33 hod.)
109,2/5,33 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 20,49 km/h
Košice/rýchlodrážne linky R1 až R8:
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 243,8 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 472 min. (7,86 hod.)
243,8/7,86 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 31,02 km/h
Chcem vidieť čísla a žiadne napodobňujúce zvuky spôsobu jazdy vodičov!
L2- 4,9 km/16'=18,37 km/h
L3- 7,7 km/21'=22,0 km/h
L4- 8,0 km/24'=20,0 km/h
L5- 4,3 km/14'=18,43 km/h
L6- 7,4 km/24'=18,5 km/h
L7- 10,0 km/28'=21,43 km/h
L9- 12,3 km/33'=22,36 km/h
R1- 14,6 km/29'=30,21 km/h
R2- 17,8 km/33'=32,36 km/h
R3- 17,1 km/35'=29,31 km/h
R4- 15,9 km/32'=29,81 km/h
R5- 15,0 km/30'=30,0 km/h
R6- 12,0 km/21'=34,29 km/h
R7- 14,3 km/28'=30,64 km/h
R8- 15,2 km/28'=32,57 km/h
Najpomalšia cestovná rýchlosť je na L2 (v priemere 18,37 km/h) a najrýchlejšia na R6 (v priemere 34,29 km/h). Nech tu niekto z BA hodí čísla na porovnanie!
V BA sa jazdi priemerne medzi 50 -55 km/h. A nejazdi sa stylom ako v Kosiciach naslap a vybeh. Sice su tu aj taky. Ale jazdi sa jazda na 50 -55 potom vybeh a tak do brzdnych stupnov (ked mam moznost tak jazdim tak aj ja osobne) Co sa v Kosiciach neda povedat (jedine ak Shorty a par indvidui). Minile som isiel po reko Juznej tr. a plakal som nad tou jazdaou (mlask , mlask , mlaskal linkovy stykac, naslapol mozno ze 10 krat a rychlost vozidla neprekrocila 35 km/h)
K tým rýchlostiam si sa ako dopátral? Zober si akúkoľvek bratislavskú a košickú električkovú linku a urob podiel dĺžky linky a jej celkovej jazdnej doby. Už len vzdialenosť medzi zastávkami je v KE väčšia, takže som presvedčený, že priemerná rýchlosť električiek je v KE vyššia ako v BA.
nodes: no veď v #1966 som písal, že: "Modernizacie sa začali aj v réžii DPB a montujú sa TV progres s vymenou interiéru. Niečo ako Pražské T3P. Zatial tento rok 10; 6 takmer hovtových; 4 jazdia vlastnou silou.
Či tých Progresov spravia tento rok viac ako 10?! neviem.
Na margo predtym spominanych T6. Nase T6 prvej generacie maju vyrazne neutulny interier. Tretogeneracne ho maju podstatne krajsi. Keby zalezalo na mne, vsetky T6 by som dal takto upravit. Tot moj nazor.
Nie som vodič, takže technickú stránku, či všetko funguje tak ako má a pod. neviem zhodnotiť ani v KE ani v BA. Ale s pohľadu cestujúceho som nezaznamenal žiadne výraznejšie rozdiely v pohodlnosti cestovania. Čistota vozidiel sa mi zdala porovnateľná. Jedno plus Bratislave - že sa tam jazdí električkou rýchlejšie ako v Košiciach a zase jedno plus Košiciam - že tam nie sú električku dočarbané tak ako v Bratislave. Darmo, jak rozmýšľam, tak rozmýšľam: Fifty-fifty
19 v tomto roku, možno 20. Neviem ci budú posielať dalšie no 7117 by už každú chvílu mala prísť ak už tu nie je a 7118 a 7119 sú v Parse. Možno tam pôjdu tento rok aj ďalšie. Dúfam, že áno.
No veď som písal, že K2Siek bude 19. jazdí ich 16 a v parse sú na modernizácii tri alebo dve. Neviem či 7117 je už doma.
Vladimír: No veď práve preto dúfam, že to už dlho tak nebude, že to bude s KE 50/50, a že nové eliny na novej trati sa v BA obiavia čo najskôr.
Čo si predstavuješ pod pojmom údržba. Ja technickú stránku vozidiel a čistotu berem ako samostatný celok. Potom by si bral údržbu KE/BA ako? Ja to neviem porovnať bo v KE som sa elinou ešte neviezol, tak by som rád vedel. Naše T6 pravidelne chodia na prehliadky do ÚDJD.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Nodes