Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: BM #2016:

Chcem vidieť čísla a žiadne napodobňujúce zvuky spôsobu jazdy vodičov!

L2- 4,9 km/16'=18,37 km/h
L3- 7,7 km/21'=22,0 km/h
L4- 8,0 km/24'=20,0 km/h
L5- 4,3 km/14'=18,43 km/h
L6- 7,4 km/24'=18,5 km/h
L7- 10,0 km/28'=21,43 km/h
L9- 12,3 km/33'=22,36 km/h
R1- 14,6 km/29'=30,21 km/h
R2- 17,8 km/33'=32,36 km/h
R3- 17,1 km/35'=29,31 km/h
R4- 15,9 km/32'=29,81 km/h
R5- 15,0 km/30'=30,0 km/h
R6- 12,0 km/21'=34,29 km/h
R7- 14,3 km/28'=30,64 km/h
R8- 15,2 km/28'=32,57 km/h

Najpomalšia cestovná rýchlosť je na L2 (v priemere 18,37 km/h) a najrýchlejšia na R6 (v priemere 34,29 km/h). Nech tu niekto z BA hodí čísla na porovnanie!
Reply on: Sarko #2012:
V BA sa jazdi priemerne medzi 50 -55 km/h. A nejazdi sa stylom ako v Kosiciach naslap a vybeh. Sice su tu aj taky. Ale jazdi sa jazda na 50 -55 potom vybeh a tak do brzdnych stupnov (ked mam moznost tak jazdim tak aj ja osobne) Co sa v Kosiciach neda povedat (jedine ak Shorty a par indvidui). Minile som isiel po reko Juznej tr. a plakal som nad tou jazdaou (mlask , mlask , mlaskal linkovy stykac, naslapol mozno ze 10 krat a rychlost vozidla neprekrocila 35 km/h)
Reply on: J #2013:
ADD nasa T3Mod, obidve elektricky maju nabehane
T3S ma cc 450000 tisic km (testovanie)
T3Mod cca 800000 tisic km (z cestujucimi)

obidve maju nasu milovanu Dubnicku vyzbroj

http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&typ=t3&no=12&id=27302aeef8f021f9f5f325
Reply on: Nodes #2010:
Priklanam sa k tvojmu nazoru. 3 generacia je skvostna 🙂
Ešte naše vznášadlo 😃 http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f1f2f0edf4f0f0f2&no=4&id=27302aeef2f221f3f0f3f725
😃 😃 Neverili by ste ako to v originály vyzerá divne to zakrytie spriahadla.
Reply on: Vladimír #2009:

K tým rýchlostiam si sa ako dopátral? Zober si akúkoľvek bratislavskú a košickú električkovú linku a urob podiel dĺžky linky a jej celkovej jazdnej doby. Už len vzdialenosť medzi zastávkami je v KE väčšia, takže som presvedčený, že priemerná rýchlosť električiek je v KE vyššia ako v BA.
nodes: no veď v #1966 som písal, že: "Modernizacie sa začali aj v réžii DPB a montujú sa TV progres s vymenou interiéru. Niečo ako Pražské T3P. Zatial tento rok 10; 6 takmer hovtových; 4 jazdia vlastnou silou.
Či tých Progresov spravia tento rok viac ako 10?! neviem.

😃 http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f1f2f0edf4f0f0f2&no=3&id=27302aeef1f021f6f1f1f725 😃

Sorry za OT o Bratislave, tekže viac info na ba sekcii či mailom.
Na margo predtym spominanych T6. Nase T6 prvej generacie maju vyrazne neutulny interier. Tretogeneracne ho maju podstatne krajsi. Keby zalezalo na mne, vsetky T6 by som dal takto upravit. Tot moj nazor.
Reply on: J #2004:
Nie som vodič, takže technickú stránku, či všetko funguje tak ako má a pod. neviem zhodnotiť ani v KE ani v BA. Ale s pohľadu cestujúceho som nezaznamenal žiadne výraznejšie rozdiely v pohodlnosti cestovania. Čistota vozidiel sa mi zdala porovnateľná. Jedno plus Bratislave - že sa tam jazdí električkou rýchlejšie ako v Košiciach a zase jedno plus Košiciam - že tam nie sú električku dočarbané tak ako v Bratislave. Darmo, jak rozmýšľam, tak rozmýšľam: Fifty-fifty 🙂
Reply on: J #2007:
Aha, no lebo mi pisal znamy, ze by mali byt postupne rekonstruovane vsetky K2. A uz jazdia Progressy T3?
19 v tomto roku, možno 20. Neviem ci budú posielať dalšie no 7117 by už každú chvílu mala prísť ak už tu nie je a 7118 a 7119 sú v Parse. Možno tam pôjdu tento rok aj ďalšie. Dúfam, že áno.
Reply on: J #2004:
Tym poctom 19 si myslel dohromady planovany pocet K2S, alebo pocet v tomto roku?
Reply on: Bus fan #1983:
pretože trolejovú dopravu uprednostňujem 🙂
No veď som písal, že K2Siek bude 19. jazdí ich 16 a v parse sú na modernizácii tri alebo dve. Neviem či 7117 je už doma.

Vladimír: No veď práve preto dúfam, že to už dlho tak nebude, že to bude s KE 50/50, a že nové eliny na novej trati sa v BA obiavia čo najskôr. 🙂
Čo si predstavuješ pod pojmom údržba. Ja technickú stránku vozidiel a čistotu berem ako samostatný celok. Potom by si bral údržbu KE/BA ako? Ja to neviem porovnať bo v KE som sa elinou ešte neviezol, tak by som rád vedel. Naše T6 pravidelne chodia na prehliadky do ÚDJD.
Reply on: Sarko #2002:
Prekladanie s L6 by aj tak bolo minimálne, pretože Optima si vymyslela pre električku interval 40 minút.

Prestávka na odpočinok je povinná, ak trvá služba viac ako 6 hodín. Prestávka na odpočinok je v dĺžke minimálne 30 minút a môže byť delená, minimálne však po 15 minútach a súčasne nesmie byť na začiatku ani na konci služby.
Na presné pravidlá pre bezpečnostnú prestávku si teraz nespomínam. Mám ten dojem, že v Prešove sa berie na jednu hodinu BP 10 minút, pričom sa tieto môžu skladať a vyčerpať neskôr a naraz. Toto si ale ešte overím, nemám istotu. Každopádne sa však PO s BP môžu prekrývať a to sa hojne využíva práve v Prešove, kedy jedna prestávka je zároveň jedným i druhým typom.
Reply on: Vladimír #2001:

No údajne je PO niekde rozdelená na 3 časti. Chcelo by to mrknúť na služobné CP.

Ohľadne OC Corvinius, ani ja nepredpokladám, že sa DP podarí presadiť vlastné návrhy. Je to škoda, lebo po výstavbe je už následné prerábanie finančne oveľa náročnejšie.

V prípade posledného odstavca Ťa len poopravím. Moja veta "Smerodajné bude to, čo sa dozvieme z ODS" je myslená všeobecne.

Akákoľvek električková linka zriadená po Tr. SNP bude pri navrhovanej novej trase Optima busu zbytočným luxusom a preklady intervalov s L6 a 9 budú zbytočne komplikované. Najlepšie riešenie by spočívalo v posilnení intervalu na existujúcich linkách a cestujúci v smere od NMMM prestúpia z L6 a 9 na zastávke Poliklinika Západ a v smere z NO/Jazera na zastávke Spoločenský pavilón.
Reply on: Sarko #1999:
Doplním Ťa. Prestávka na odpočinok môže byť delená tak, že minimálny čas započítaný ako prestávka na odpočinok musí byť 15 min. Ak je teda nárok na 30 min. prestávku, nemôže byť v tomto prípade rozdelená na 3 časti.

Hmm... OC Corvinius. Myslím, že je jasné, že žiadna otočka nebude. Cheli pri Cassovii, nedostali, chceli pri Optime, nedostali... A ani tu nebude.

O linke Optima - NMM sa minimálne premýšľa? Smerodajné bude to, čo sa dozvieme z ODS? Tak ešte raz --> z ODS sme sa dozvedeli, že v tejto trase určite žiadna električková linka nebude, pretože je to dopravne nezmyselná linka nakoľko niet kde prestávkovať. Jedine ak Optima navrhne inú trasu (trebárs po Lokomotívu).
Reply on: Vladimír #1991:

Iste, ale ja som uvádzal len argument, že v prípade navrhovania obratiska pri OC Optima DPMK jeho výstavbu nijako nepodmieňoval. Proste to bol len jeden z návrhov. Rovnako je to aj teraz, pri plánovanej výstavbe OC Corvinius. DPMK už má predstavu o vybudovaní novej konečnej zastávky električiek, ale jej výstavbu určite nebudú, nemajú prečo a čím podmieňovať.

Čo sa týka oznamov, je to tak, že sa znova "objavili", pretože po začatí prevádzky L5 ich "niekto" v krátom čase postŕhal a dnes som ich opäť všade videl visieť.

O linke OC Optima - NMMM som predsa písal, že sa to povráva v kuloároch DPMK, čím som dal jasne najavo, že je to neoficiálna informácia. Je vidieť, že sa o tom minimálne premýšľa. Smerodajné bude to, čo sa dozvieme z ODS.

To isté platí aj v prípade návrhu začlenenia spojov L5 do LR1. Uviedol som len ironicky, že návrh by som "dal z fleku". T.j., aby si DPMK uvedomil, že trasa L5 je súbežná s trasou LR1 a že ich spoje je potrebné vzájomne zosynchronizovať.
Reply on: Sarko #1997:

Poopravím svoje tvrdenie o bezpečnostnej prestávke, ktorá je v trvaní od cca 15 min. až 30 min. Ak ma vodič na konečnej dlhší prestoj (celkovo dajme tomu 50 minút), tak 15 min. je hradených na 100% (BP) a zvyšných 35 min. na 60%. Pri prestávke na odpočinok je to pri službe, ktorá trvá do 9 hod. súhrnne 30 min. a nad 9 hod. 45 min., pričom sú tieto počas služby rozdelené na 2 až 3 časti.
Reply on: spank #1994:

To je absolútna blbosť s tým mýlením si konkrétnych električiek z L5 na LR1. Typ KT8D5 premáva na všetkých možných linkách, takže vôbec nie je dôvod na nejaké mýlenie sa. Bežný cestujúci do OC Optima jednotlivé typy ani nevie rozlíšiť. Minulý týždeň, keď som sa viezol na otočku s L5, tak som si nechctiac vypočul rozhovor manželského páru, kde muž vysvetľoval žene, že nevedel, ako sa tie električky otáčajú a že až práve si všimol, že to má kabínu vodiča aj na opačnej strane...

Pri nástupe s jednorazovým cestovným lístkom je to presne naopak. Vodiči pre krátkosť času nestíhajú zakladať pliešky do znehodnocovačov, preto na to mnohí kašlú (podľa mňa právom, keď napr. na prevzatie vozidla alebo prečíslovanie linky majú ten istý čas ako predtým, než sa tento systém zaviedol). Na linke 5 sa bezpečne ani jedenkrát nestalo, aby vozidlo vyšlo na linku len s jedným funkčným znehodnocovačom. Tebou spomínaný problém s myslením si cestujúceho, že je linka zdarma môže nastať práve na linkách R, určite však nie na linke č. 5.

Okrem toho, na linkách R majú byť funkčné znehodnocovače vždy 2. Avšak vezmem jed na to, že viac ako 50% vodičov pri prejazde na/z R-liniek neblokuje ani ostatné znehodnocovače.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.