Reply on: J #1694:
Je rozdiel, či by zákon prikazoval pomerom k 4 hodinám stáť 45 minút alebo striktne po štyroch hodinách vkuse 45 minút nedelene. Ak by to bol ten druhý prípad, schyľuje sa k tragédii a chcem radšej veriť, že sa to MHD netýka.
Sarko
No L5 funguje asi tak, že jedna služba, ktorá dôjde na Žst., prechádza na R1 a druhá služba L5 za ten čas točí. V istom ohľade je to na R1 vo VD tiež zlepšenie.
Inak som mal tú česť rozprávať s vodičkou prvej služby na novej L5 (2.1.2004, #523), ktorá sa posťažovala, že vôbec nestíhala a bola strašne vystresovaná, pretože jednak nevedela, kam sa má zaradiť na stanici (dispečer na stanici nebol, tak pre istotu chodila na "dvojkovú" koľaj a otáčala sa cez vratnú koľaj) a potom pri prejazde na R1 mala iba pár minút, aby sa pretabuľkovala a nahádzala idiotské pliešky do znehodnocovačov. Po príchode na stanicu znova rošáda, naviac ručné hádzanie výhybky z opačnej kabíny, kde nie je inštalovaný elektromagnet a na úvraťovej konečnej prechádzanie medzi kabínami. Dosť náročné.
Za 4 dni som na L5 pozoroval pohyb cestujúcich. Dopadlo to presne podľa mojich očakávaní, priemerný počet 20-30 pasažierov sú skutoční návštevníci OC Optima. Študenti linku naopak nevyužívajú, čo môže svedčiť o zneužívaní. Ešte sa nechám prekvapiť zajtra, resp. v nedeľu. Na linke by nateraz bez problémov postačovalo sólo. Veľmi vhod by padol obojsmerný prototyp T6C5, ktorý momentálne premáva v Straussbergu, kde má dokonca identický náter, ako naše KT8D5 v trikolóre. No nebol by to krásny obrázok, po ktorý by si chodili zo všetkých dopravárskych kútov?