V Kosiciach musela odist jvoli zakoniku prace a to i napriek tomu, ze chcela pokracovat s autobusom. Pred tym ako sla na trolej mala 6409 alebo 6403 neviem ale presne. robila aj z mojim otcom ale iba v linkovej partii.
Ja som tiež toho istého názoru. Podľa mňa si DP zle vyložili zákonník práce. Vodičke na košickom trolejbuse #1009 som svojho času navrhol, aby sa poradila s právnikom, pretože od začiatku je to jasná diskriminácia. V 3. tisícročí je to niečo neuveriteľné a niečo také je možné asi fakt len na Slovensku...
BM: Aké Bratislavské výnimky. Ak sa v zákonníku práce hovorí o jazdení na troloch, že je zakázané a nič o busoch a elinách, tak môžu jazdiť a v zákoníku práce je už aj nejaká tá klauzula o diskriminácii a ak by vodičku neprijali len preto, že je žena, tak by sa správali protiprávne. Aj keď nechápem prečo na troloch nie a busoch áno. No pochybujem, že by takúto prácu išlo robiť viac ien. Je to náročné na čas. jedine že by mala odrastené deti. Ak DPB bude robiť nábor a žena splní podmienky tak ju musia prijať.
No a nebola to býala vodička trolov bo ja som už dlho nevidel ženu za volantom trolu.
Kolko revizorov je v Kosiciach. V minolom roku som ich stretol 3 krat !!! A to denne cestujem 2 az 4 krat.
A vecer po 20.00, ked je nastup cez predne dvere, urcite nie su revizori v sluzbe. Aspon nie na autobusoch a trolejbusoch, kde kontroluje listky vodic. Kontroluje? Jeden z dvadsiatich. A trolejbusy. Tie otvaraju aj po 20.00 hod vsetky dvere .
Nie vsetci vodici ale vacsina. Takze sa listky ani neoplati stikat.
Ako som napísal, tie naše prešovské, ktoré už celé roky jazdia vraj dostali výnimku. Ak ju vaša nedostala, zrejme niekomu nový stav veci vyhovoval a nechcel jej výnimku vybaviť.
Ono všeobecne vodičovi vadí, ak má prestávku na odpočinok a jedenie a predsa sa nemôže vzdialiť od vozidla, pretože občas musí sadnúť za "volant" a obehnúť obratisko, lebo za ním stojaca súprava potrebuje odísť.
Doteraz to tak síce nebolo, ale so zavedením novej L5 boli určité obavy v tomto smere, pretože všetky prestoje tejto linky (a táto linka veruže dóóóósť luxusná) sú riešené práve na stanici. Neviem, či sa obavy v praxi potvrdili, ale skôr by som povedal, že hej.
Re #1662 S499.1023: Veru, ja byť dotknutou ženou, tak sa bránim.
Re #1666 J: Dôvod na to, aby žena nemohla riadiť trolejbus existuje a je prostý - zakazuje jej to Zákonník práce. Z toho dôvodu zmizli vodičky trolejbusov v Košiciach, rýchlo začali klesať ich stavy v Prešove... Tých pár, čo zostalo, má výnimku, ale novú vodičku trolejbusu by už neprijali.
Také staré a hnusné autobusy" - tak toto som nepovedal ja, ale jedna pani čo žije v zahraničí a bola na návšteve v Blave! Samozrejme myslela to v porovnaní s Košicami
Zaujímavé, že vo svete je to bežné. A v dnešnej dobe hyperrovnoprávnosti a sexuálneho harašenia by stačila jedna šikovná žaloba neprijatej záujemkyne a bolo by to...
I.
Vladimír