Čo sa s ňou plánuje, keď už nemá papiere?
Fleet number: | 7086 | ||||||||||||||||||||
Type: | K2YU | ||||||||||||||||||||
Builder: | ČKD - Tatra Praha | ||||||||||||||||||||
Serial number: | 172203 | ||||||||||||||||||||
Manufactured: | 1983 | ||||||||||||||||||||
In service: | 1.5.1983 | ||||||||||||||||||||
Out of service: | 30.6.2009 | ||||||||||||||||||||
Withdrawn: | 2009 | ||||||||||||||||||||
Acquisition price: | 745 020 Kčs | ||||||||||||||||||||
Depot: | Krasňany | ||||||||||||||||||||
Information system: | BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 200 (od 2005) | ||||||||||||||||||||
Other data: | Vozeň bol získaný zo súbehu pre Juhosláviu, pôvodne dodaný s podvozkami pre rozchod 1435 mm (určené pre Brno), úzkorozchodné podvozky získané z náhradných dielov.
Vozidlo bolo po vyradení z prevádzky (7/2009) zachované, avšak bez možnosti príležitostnej premávky, keďže jeho technický preukaz dostala novostavba K2S #7134. | ||||||||||||||||||||
Last records of service: |
|
Andrej
https://seznam-autobusu.cz/seznam?prov=1&vyrobce=ikarus&typeOrMainTypeLikeArray%5B0%5D=280
Ja neviem ako ty, ale ked to porovnam s tym, kolko elektriciek typu T3G prezije vyradenie v najblizsich rokoch, tak sa mi toto zda ako celkom slusny pocet vozov. Zas musime sa zmierit s tym, ze nebude realne zachranit vsetko.
Ak chceme spravne interpretovat historiu, musime to urobit zo vsetkych uhlov. Pre tento dovod som odporca nazoru, ze historicak 15 TrM nepotrebujeme, lebo je v podstste to iste ako 15 Tr, len s modernizovanym celom (ja si myslim ze ovela dolezitejsie by bolo zachovat Bratislavsku 15 TrM nez 15 Tr). GO Ikarusov 283 bola vymyslena kvoli financej krize, vdaka comu musel DPB predlzit zivotnost autobusov ktore nikdy nemali tak dlho jazdit. Ako by mala buduca generacia tuto skutocnost pochopit? Ake vozy boli opravene, a co obnasala oprava?
Generalkovanych ich bolo viac ako polovica, jazdili v tom sate dlhsie nez v hnedom, riesenie instalacie panelov BUSE bolo tiez unikatne, a existujuce 283ky su jedini existujuci zastupcovia tejto myslienky. Proste je to etapa historie, ktora by nemala zastupcu keby 1512 bola prerobena do povodneho stavu.
Ako pisal TomJ, verejnosti su rozdiely medzi 280 a 283 nepodstatne, a neviem ani ako by DPB mohol finance odovodnit narocnu rekonstrukicu 283ky do takmer identickeho stavu ako ten voz, na ktorom chce prave teraz minut skoro 100,000 eur. Aby sa nestalo, ze nejaky genius 1512 zosrotuje, lebo "vsak Ikarus 2xx uz mame!"
4806 / 4827 a 275 / 215 do toho nemiesajme, to su uplne odlisne typy vozov. Ja ale mam obavy, ze opravit aj 415 aj 435 nebude realne.
Ja suhlasim, ze 2881 by sa nemala nicit na nejakej historickej linke, ale to nepovazujem za adekvatny dovod zmazat historiu druhej polovice 90 rokov.